Ha felteszem a szemüvegem meglátom a csodaszépet!

Százhalombattai Szivárvány Óvoda
Én már ezt tudom, legközelebb pedig már másban is ügyes leszek!
Kehidakustányi Deák Ferenc Napköziotthonos Óvoda
A hála után a következő feldolgozandó téma az optimizmus volt. Ez alkalommal nemcsak e témát jártuk körül a gyerekekkel, hanem megismerkedtek a csoport új kis barátjával (+e program kapcsán született), akit ők nevezhettek el. „Csupaszív” lett a neve. Csupaszív a boldogságórák során kerül elő, ő segít a gyerekeknek. Az első alkalom, az ismerkedés nagyon jól sikerült, mindenkire hatással volt. Megbeszéltük, hogy Csupaszív nem szereti a hangoskodást, szomorú lesz tőle, hiszen egyébként ő egy mindig vidám, mosolygós lény. Megölelhették, megnézhették. A foglalkozás végén még egy-két gyermek házat is épített neki.
A foglalkozás egyébként magába foglalt egy mesét, egy játékot és egy vizuális tevékenységet.
A játékban nagyon ügyesek voltak, amelyik csapat szomorú volt, őket ügyesen felvidította a szemben álló csapat. Tódi törpe meséje után, a gyerekek is készíthettek saját varázs szemüveget, amelyen keresztül a szép dolgokat láthatták meg, a nap folyamán.
Gyermekek Háza Déli Óvoda Kertvárosi Csicsegő Tagintézmény
E témakör feldolgozása során a varázsszemüveg elkészítése közbeni beszélgetés és az optimizmushoz kapcsolódó mese feldolgozása által sikerült megéreztetni a gyerekekkel, hogy tőlük függ, milyennek látják magukat és a környező világukat. A varázsszemüveg segítségével sikerült mindent szépnek jónak kedvesnek és boldognak látniuk. Többen már azt is megtudták fogalmazni, hogy mitől vállt azzá. Egy lépcsővel újra közelebb kerültünk a boldogsághoz.
Kisnánai Szent Imre Általános Iskola
Vigyázzunk egymásra!
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
A 2. témakörünk az optimizmus volt. Megbeszéltük kik az optimista emberek.
A bevezető relaxációs gyakorlattal folytattuk, amit nagyon szeretnek a gyerekek.
Meghallgattuk Bagdi Bellától a Pozitív gyerek vagyok c. dalt. Majd elbáboztam nekik a beteg kisgyerekes darabot. Sokat beszélgettünk arról, hogy mindenkinek vannak jó tulajdonságai és értékei. Ezért eljátszottuk a Tükröm, tükröm mondd meg nékem c. játékot. Minden gyereknek egy jó tulajdonságot kellett mondania magáról. Szomorú Szilárd és Boldog Blanka c. játék nagyon tetszett a gyerekeknek. Utána következett a varázsgömbös játék.
A varázsgömbbe mindenki belerajzolhatta, amire a legjobban vágyik. Meg is kérdezték, hogy ez tényleg valóra is válik?
Végezetül a Boldog vagyok c. dalra táncoltunk, mert ez lett a gyerekek kedvenc dala.
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézménye
Tündérkert Keleti Óvoda Ligeti Tagintézmény
Nyíregyháza
Liszt F. u. 32-34.
BOLDOGSÁGÓRA PROGRAM- OKTÓBERI BESZÁMOLÓ
OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA
Tevékenység célja: A gyerekek nézőpontjának, pozitív beállítottságának formálása
Tevékenység feladata: Fogalmazzák meg az aktuális érzéseiket, ismerjék fel másokon is. Gyakorlással tudatosuljon, hogy átfordíthatjuk-jobbíthatjuk kedélyállapotunkat. Hozzáállásunkon múlik a boldogságunk.
Egy tevékenység leírással szemléltetem, hogyan képzelem el a 3-7 éves korosztályú gyerekek témafeldolgozását
Bevezetés: Milyen érzéssel érkeztél reggel?
Fakanálbábbal (5 féle) – érzelmeket kifejező arcokat ábrázolnak. „ Válaszd ki a vázából azt az arcot, ami kifejezi, ahogy érzed magad! Ez az érzés inkább jó vagy inkább rossz neked? – Beszélgető kör keretében a mentális állapotuk feltérképezése.
Témafeldolgozás:
Bemutatom nektek Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát! Milyennek látod őket? – Álljon Blanka bábhoz, aki jó érzéssel, Szilárdhoz, aki rossz érzéssel érkezett.
Mozgásalapú relaxációNem kell beletörődnünk, hogy rossz érzések törtek ránk, hogy jobb kedvre derítsünk: mozogjunk egy kicsit!-Hervad a virágom, éled a virágom;
Tüdőtakarítás -Lazítással és felszabadító hanghordozással a pozitív érzés éreztetése.
Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dal beépítése. „A dal hallgatása közben mozogj, ahogy jól esik, táncolj, énekeld, ha már tudod a dalt. Most, hogy jót mozogtunk, ki az, aki Blankához áll és ki az, aki még szomorú?
Mit jelent a dalban hallott pozitív gyerek vagyok?”
„A segítségeteket kérem, emlékeztek Tódi törpére? úgy szeretném, ha mi is megkeresnénk a történésekben a jó dolgokat! Ma reggel pl: lekéstem a buszt, és nem volt jó érzés, bosszankodtam. Mit tehettem volna bosszankodás helyett, míg vártam a következő buszt?(napfelkelte, a reggeli csend, a kenyér illata, madarak ébredése…)Átfordítás példákon keresztül.
Egy rózsaszín szemüveg- Készítsünk egy olyan szemüveget, amit, ha felveszünk, szebbnek láthatjuk a világot!” – közben ismételjük a szebben látó mondókát.
Befejezés:
Fotózás a szemüvegben-Mindig emlékezzünk, hogy pozitívan nézzünk –lássunk!
Tapasztalatom azt mutatja, hogy a gyerekek, főleg 6-7 éves korban már közel felnőtt szinten mondják el mit rajzoltak a varázsgömbbe legfőbb kívánságként. Célom, hogy szókincsbővítés alkalmával további szavakat ismerjenek meg az állapotuk, céljaik, elképzeléseik, érzelmeik kifejezésére, annak tartalmára. Általánossá vált az udvariassági szokások varázs szavainak használata, amivel sokszor küzdöttünk. Érdeklődnek egymás hogyan léte felől – kisebb társukat ételallergia irányában vizsgálták, nem ehetett akármit, napközben sokszor csak a hintaszéken pihent – megszervezték, s A répa mesét dramatizálták el a hintaszék előtt. A visszahúzódó gyerekek a csoport vidámságát látva, egyre kevesebb bátorítással vesznek részt a relaxációs gyakorlatokban, a dalok tanulása – éneklése közel áll a gyermeki lélekhez, színesíti mindennapjainkat. Kedvenceink a Pozitív gyerek vagyok dal és a Pozitív mondóka. A foglalkozáson alkalmazott eszközök, tevékenységek nem merülnek feledésbe, folyamatosan használjuk, bővítjük, visszautalunk rájuk pl.: érzelmeket kifejező fakanálbáb- érkezéskor minden reggel választanak, s hozzák megmutatni, természetesen megbeszéljük, miért ilyen- miben segítsünk, ha kell.