Az optimizmus fogalmának megbeszélése után konkrét szituációkat említettünk, amelyben az optimizmus került előtérbe. Mindezeket követően elkészítettük az Örök mosoly tükörkép rajzát. Az órán meghallgattuk, majd megtanultuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt.
Az optimizmus gyakorlása
A foglalkozás elején megbeszéltük a pesszimizmus és optimizmus fogalmát. Jellemeztük az optimista és a pesszimista embert. Minden tanuló elmesélte, hogy szeretne élni 20 év múlva – család, szakma, anyagi javak stb. Majd egyenként lerajzolták a jövőbeni szakmájukat, amiből közösen készítettünk egy tablót.
Jászai Mari Általános Iskola Gárdonyi Géza Általános Iskolája Kerékteleki Bársonyos Telephely
Elkezdtük az optimista hónap gyakorlatait. A Hogy vagy? kérdésre már mindenki egy nagy vigyorral reagált, így nem volt nehéz megnevettetni egymást. Azért az egyik csapat sikeresebb volt. Még október elején én is optimistává váltam. Az egyik nagyon eleven gyermek, aki tanulni sem nagyon szeret megkérdezte tőlem: – Mikor lesz boldogságóra? Nekem ez is boldogság volt! Hálás vagyok, hogy részese lehetek a gyerekekkel együtt ennek a programnak! Néhány fotó a játékról.
A foglalkozás kezdete relaxációval kezdődött, mely abban segíti a gyermekeket, hogy egy kicsit pihenjenek és ráhangolódjanak a foglalkozásra.
Ezt követően mese hallgatása, és annak feldolgozása történt, amely kapcsolódott a témához.
Majd a gyerekek megrajzolták a „tükör-képüket”, amely pozitív szemléletben ábrázolja őket, ezek a tükrök felkerültek a fára is.
A foglalkozás II. szakaszában felvettük az „optimista-szemüvegeket, hiszen mi így látjuk a világot, és meghallgattuk a hónap zenéjét, melyre táncoltunk is.
Jó hangulatban telt el ez a foglalkozás, és remélhetőleg mindenki megtöltötte az úti zsákját pozitív életszemlélettel.
Optimizmus 2019.
Az optimizmust idén az egyén felől közelítettük meg. Számba vettük a pozitív hozzáállás előnyeit. Összeszedtük az optimista ember ismérveit. Majd elkészítettük Optimista Pista rajzát is.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
Nagy fába vágtuk a fejszénket. Iskolai boldog jövő posztert készítettünk. 11 osztályban zajló boldogságóráinkon a gyerekek puzzle darabra rajzolták, írták meg elképzeléseiket, vágyaikat jövőjükkel kapcsolatban. Ezt fűztük össze, így több méternyi optimista jövőt készítettünk 🙂
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskola 3.a osztályával egy különleges posztert készítettünk. Mindenki egyénileg megálmodta és lerajzolta képzelt boldog jövőjét, majd a rajzokat kivágva közösen készítették el az osztály képzeletében megelevenedő jövőt. Csodálatos lett a végeredmény.
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Mennyire fontos, hogy mit mondd a környezetünk!!! Igen, kell a pozitív megerősítés! Klassz kis sztori Anna! Köszönöm!
Papp Bertalan Ószőlői Általános Iskola
Egy egy fontos gondolat: pozitívan kell mindenhez hozzáállni! Köszönöm Szabi az írásodat!