A csoport egyetlen egy közös rajzot készített, amin kedvenc tevékenységüket a legózást jelenítik meg.
Az optimizmus gyakorlása
Ezek a napocskák mindig a gyerekekkel szemben vannak kifüggesztve. Elég rájuk mutatni, már tudják: pozitívan kell gondolni az elkövetkezendő kihívásokra.
Szentlőrinci Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Általános Iskola és Kollégium
Az óra első felében beszélgettünk arról, hogy ismerik-e az optimizmust, mint fogalmat, arról, hogy kinek milyen napja van ma, illetve, megpróbáltuk arckifejezésünkkel bemutatni, hogyan érezzük magunkat. Arról is beszéltünk, hogy mi teszi őket szomorúvá és mi vidítja fel egy-egy napjukat. Aztán kis versenyt tartottunk, ki bír komoly ábrázatot vágni egy percig, miközben a többiek mindent megtesznek azért, hogy elnevesse magát a vállalkozó próbálkozó 🙂 Megállapodtunk abban, hogy az egy perc nagyon hosszú idő ilyenkor, senkinek sem sikerült, de arról beszéltünk aztán, hogy ez nem is baj, biztosan azt jelenti, hogy alapvetően vidámak vagyunk és fogékonyak a jókedvre és ez jó. Aztán arról beszélgettünk, hogy a pozitív életszemlélet, a jókedv és az optimizmus miben segítheti az ember életét. Majd rátértünk a fő témánkra: ki milyennek képzeli el önmagát felnőttként, ha minden jól alakul és minden terve valóra válik. Öröm volt hallgatni, hogy legtöbbjük családot, gyerekeket, társat szeretne maga köré. És még csak ötödikesek!!!! Persze ehhez kényelmes, nagy ház és egy autó is kellene, ezt is szeretnék.
Egy nagy sárga színű lapot annyi részre osztottam, ahányan ott voltak (6 fő), és azon a kis cikken kellett lerajzolni a saját életüket 20-30 év múlva.
A feladat arról is szólt, hogy hogyan tudnak egymáshoz ennyire közel kerülve alkotni. Érdekes tapasztalat volt, hogy a közelségből adódó konfliktusokat hogyan rendezték. Megfigyelhető volt a kommunikációjukban és a toleranciaszintjükben bekövetkezett pozitív változás is az óra végére, persze ehhez kellettek az útbaigazításaim és figyelemfelhívó kéréseim.
Nagyon hasznos, többrétű és érdekes volt az erre szánt két tanóra.
Optimista-tábla elkészítése közösen, hogy mindig emlékeztessen bennünket arra, hogy örülni tudjunk minden nap valami szépnek és jónak.
Optimizmus gyakorlása
-az álmok tablója
-A szomorú királykisasszony felvidítása
-arcjáték
Optimistán, vidáman, derűsen még a hét utolsó napján is. A szülinapok különleges napok, melyeket mindig megünnepelünk. Októberben két szülinaposunk is volt, gofrit sütöttünk és pudingot főztünk. Nem kell nagy ajándék, a kis dolgok is tudnak nagy örömet okozni, ha szívből adjuk. Ezek is optimista napok!
Furtai ÁMK Bakonszegi Zöldliget Óvoda
A gyerekekkel megbeszéltük, hogy mit szeretünk együtt a legjobban csinálni, amiben mindenki ügyes, és arra jutottunk, hogy körjátékokat játszani, énekelni. Ezért közösen lerajzolták magukat, milyen is az amikor mi énekelünk, és népi játékokat játszunk!Elmesélte mindenki neki, melyik játék a kedvence, melyik szerepbe szeret belebújni a legjobban, mikor érzi a legjobban magát!
A Tündérkertben mindent optimistán látunk. Ki gondolná, hogy a kicsi, látszólag semmire sem használható almácskákból télire finom aszalt csemegét készíthetünk. Aszalás után üvegekbe töltöttük, és eltettük a hidegebb hónapokra, hogy melengesse szívünket, lelkünket. Gyakorlatban megtapasztaltuk, hogy minden rosszban van valami jó. Tündérkert lakói boldogan ragasztották az optimista plakátot és pozitív gyerekekké formálódtak.
A mai tevékenység az optimizmus jegyében zajlott, amit a Tükörjatekkal kezdtünk.Eszkozkent egy kis méret tükröt használtunk. A gyermekek a tükörbe nézve elmondták, hogy mit látnak magukban szépnek és jónak.Ez a játék lehetőséget ad a pozitív tulajdonságok felismerésére.Ezt követően, lerajzoltak a papírtukörre mosolygós önmagukat. A tevékenység végén meghallgatták a Pozitív gyerek vagyok című dalt.
” A világ ma is felfedezőkre, utazókra, szeretettel rá figyelőkre, tanúkra és megmentőkre vár…” (Herman Ottó)
Optimista jóslat: A gyerekek fogják megmenteni a világot.