Ebben a hónapban nagyon sok dolog történt velünk. Csak kettőt emelnék ki:
1. A Boldogságórát ötvöztük a rendhagyó matematika órával. A mértékegységeket közelebb szerettem volna hozni a tanulóimhoz. Minek mennyi a tömege? Mennyi egy darab almáé? Mennyi 10 dkg cukor?…
Ezért az jutott eszembe, hogy gofrit fogunk készíteni közösen. A szülőket is bevontam a rendhagyó matematika órába, ahol csoportokban dolgoztunk a gyerekekkel. Minden csoport csapat nevet választott magának. A receptben szereplő mennyiségeket a 3. céseknek kellet kiszámolniuk vicces feladványokon keresztül. A tésztához szükséges volt citromhéj is, így kézenfekvőnek tűnt, hogy készítsünk az édességhez OPTIMISTA LIMONÁDÉt. Imádták, hogy nem hétköznapi, hanem optimista limonádét isznak. A délután remekül sikerült.
2. Megismertettem a gyerekekkel az OPTIMISTA CSIGÁt a második héten. Ahogy elindítottam a videót bekapcsolta a Pozitív gyerek vagyok című dalt, s így, mint egy videoklip működött a csiguszról készített felvétel. Megbeszéltük, hogy az Optimista Csiga milyen kihívás és nehézség előtt állt, hogyan kezelte ezt a lehetetlennek tűnő helyzetet… S azóta sok esetben elég csak annyit mondanom, hogy emlékezz az Optimista Csigára! 😉
www.facebook.com/si.jnni/videos/2322984001125148/ címen megtalálhatjátok.
Az optimizmus gyakorlása
Októberben az optimizmus volt a témánk. Ennek jegyében elkészítettük az optimista, boldog másodikosok jövő fáját, 30 év múlva címmel.Nagy örömmel dolgoztak a gyerekek ezen a témán. Mi leszek, ha nagy leszek? Izgalommal várjuk, hogy 30 év múlva találkozhassunk, és mindenki elmesélhesse, hogy valóra váltak-e az álmai, tervei.
Mivel az első osztályosok még nem tudnak írni, a rajzos feladatot választottuk.Az egész napunk a boldogság jegyében zajlott, már reggel relaxációval és daltanulással,énekléssel kezdtünk.Felolvastam a Szomorú királykisasszony című mesét, amit meg is beszéltünk az optimizmus szempontjából.Ezután rózsaszínű szemüveget készítettünk,hogy azon keresztül a világot is rózsaszínben lássuk .A tükrös feladattal önmagunk vidám arcképének megrajzolásával folytattuk a munkát.Közben minden szünet után elénekeltük az új dalunkat.Délután arról beszélgettünk, hogyan tervezik a gyerekek a jövőjüket 10-20-30-50…év múlva. A rajzokból tablót is készítettünk.Nagyon jó hangulatban zártuk az optimizmus napját.
Újpesti Bajza József Általános Iskola
Rajz és tabló készítése az elképzelt jövőről.
Székesfehérvári Németh László Általános Iskola
A gyerekeknek különféle történeteket kezdtem el mondani, majd nekik úgy kellett befejezni, hogy azoknak optimista „kimenetele” legyen. A tavalyi év előkészítése után nagyon sok ötletük volt, még kicsengetéskor is tévéset játszottak.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Mi leszek,ha nagy leszek??? az álmod-vágyad 20-30 év múlva? nagyon aktuális egy jövőbeli énkép formálására egy speciális iskolai tanuló számára…vajon szeretnék-e úgy élni,mint a szüleim,nagyszüleim,vagy kilépek a sorból és változtatok az életen…a mi diákjaink a nagy boldogságóra-beszélgetéseken nagyot mertek lépni és álmodni…gyakori szavak voltak a kiscsalád kettő gyerekkel,jó munkahely,a becsületes munka szeretete,szép ház,autó,kikapcsolódásként egy kis családi nyaralás a tengerparton persze repülőgéppel…kívánjuk,hogy teljesüljenek álmaik-vágyaik 20-30 év múlva. Kisürge csoport
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Csoportommal ráhangolódtunk az órára. Először megmutattam a gyerekeknek a hónap dalát, majd többszöri hallgatás után már énekelték is. Nagyon tetszett az osztálynak, élvezték. A dal után beszélgettünk magáról a fogalomról, mit is jelent az optimizmus, hogy miért jó, ha pozitívak vagyunk. Ezt követően rátértünk a gyerekek álmaira, hogy mivel szeretnének foglalkozni, ha felnőnek. Néhányan pontosan tudták, hogy mivel szeretnének foglalkozni, de voltak olyanok is, akik még nem tudták eldönteni. Megkértem a gyerekeket, hogy rajzolják le az álmaikat, hogy mik is szeretnének lenni, majd a rajzokból közösen egy tablót készítettünk, amelyet az ő elképzelésük alapján valósítottunk meg. Nagyon élvezték a munkát, gyönyörű tablót készítettek. Csacsogók csoportja
Csapókerti Általános Iskola, Debrecen
Az októberi téma az optimizmus, a dolgokhoz való pozitív hozzáállás. Dalok, történetek meghallgatása után tartalmas beszélgetés alakult ki, mely során eljutottunk ahhoz a felismeréshez, hogy életünk eseményeihez, dolgaihoz többféleképpen viszonyulhatunk. Nézhetjük pesszimistán, negatívan, vagy optimista szemüvegen keresztül és megláthatjuk, felfedezhetjük a pozitív lehetőségeket. Ezután a gyerekek elképzelték magukat 20-30 év múlva felnőttként és elmesélték milyen szép jövőt gondolnak maguknak. Mindezt lerajzolva alakult ki az osztály októberi optimizmust sugárzó tablója.