A hónap témájával kapcsolatosan a gyerekekkel megbeszéltük mit jelent az optimizmus, mit a pesszimizmus.
Több órán foglalkoztunk mik az álmaik, mik a terveik, mik szeretnének 20 év múlva lenni ( van aki feltaláló, fodrász, állatorvos, vonatvezető…), és milyen házban élnének.A szorgalmas kezek lerajzolták és elkészítették a tablót.
Remélem sok gyermeknek valóra válik az álma!
Az optimizmus gyakorlása
Miskolci II.Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Egész hónapban gyakoroltuk az osztályban az optimista gondolkodást. Minden adandó alkalommal megbeszéltük közösen, hogyan lehet az adott helyzetből kihozni a legjobbat. Folyamatosan kerestük , mi lehet a jó egy rossznak tűnő nehéz helyzetben. Végül elkészítettük közös jövőképünket.
Az optimizmus hónapjában a gyerekekkel együtt, közösen egy „Boldog, optimista gyermek vagyok” című posztert készítettünk. Mindenki nagyon élvezte a tükrös játékot és az utána következő rajzolást is. Miután elkészítettük, a gyermekekkel együtt felragasztottuk a csoportszoba falára. Természetesen olyan helyre ragasztottuk ahol jól látható és a gyermekek minden nap megnézhetik saját munkájukat.
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
A boldogságóránkra való ráhangolódást a „Lakatlan sziget” című történettel kezdtük. Ezután az egyik csoport optimista, a másik pedig pesszimista befejezést talált ki az általam felolvasott mondatok végére. Mindenki elkészítette a saját optimista varázsszemüvegét is, amire ez alkalommal igencsak nagy szüksége volt az osztálynak. Megbeszéltük, hogy mostanában sokszor lenne rá szükségünk.
Az órát most is a hónap dalának meghallgatásával zártuk.
8.a
Meixner Ildikó EGYMI, Mohács
Szegedi ÓVI Újvidék Utcai Óvoda
Értékeink fája. A fa közös megfestése után a gyerekekkel közösen neveztük meg az ágakat, amelyek azokat a tevékenységeket jelölik, amelyeket jól tudnak csinálni, amiben ügyesek. Így lett a fánkon a rajzolásnak, éneklésnek, építésnek, focizásnak, görkorizásnak, futásnak, öltözködésnek ág. A gyerekek kivágták leveleiket, amelyekre rárajzolták jelüket, majd felragasztották arra az ágra, amely tevékenységben ügyesek. Szinte kivétel nélkül minden gyerek úgy indult neki, hogy egy levelet készít. A beszélgetések során azonban felfedezték magukban, hogy más területen is ügyesek. Többnyire reálisan látják önmagukat.
Rajzok varázstükörről és arról, mi lehet a jó mégis egy elsőre rossznak tűnő helyzetben. Szituációs játékok előzték meg a munkát, valamint én-közlések: Abban vagyok jó, …. Nekem jól megy….. Szeretnek a barátaim , mert…..
Miskolci II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola
Az óra elején az optimista szó jelentésének megbeszélése, ennek az ellentéte a pesszimista értelmezése történt.
Mindannyian mosolygós” optimista” arcképet rajzoltunk,ennek bemutatása és felismerése vidámságra hangolt bennünket.
Majd az óra végén a nevetős ,arcmimika játék hatására mindannyian nevetésben törtünk ki.
Egy jó hangulatú óra kerekedett belőle.
Relaxáció
Az optimizmus és a pesszimizmus fogalmának a tisztázása
Hogyan beszél magával egy pesszimista és egy optimista? – mondatbefejezések
,, A lakatlan sziget ” című történet megismerése, dramatizálása
Optimista gondolatok – megerősítéskártya készítése
A jövő vonala – tervem a következő 10 évre
Zenehallgatás, közös éneklés: Bagdi Bella: Világomban minden rendben van című dal
Meditáció
Domoszlói III. András Általános Iskola
Szerencsére 2 órát is rá tudtunk fordítani az hónap témájára. Első foglalkozáson megbeszéltük, hogy mi is a pesszimizmus és mi az optimizmus. Kerestünk az optimista emberre jellemző tulajdonságokat. Majd a következő órán rajzoltuk a tablót, közben a hónap dalát tanulgattuk.Tetszett nekik a jövő tervezése. Volt, akinek az anyagiak megszerzése volt a fontos cél, volt, aki inkább azt örökítette meg, hogy mivel szeretne foglalkozni 20-30 év múlva.