Kis elsőseimmel mese megismerése után készítettük magunkról a színes, vidám tükörképeket. A legtöbb picur a keretet is vidámmá varázsolta.
Az optimizmus gyakorlása
Az Optimista mese bemutatása után, a Pozitív gyermek zeneszám hallgatása közben készültek el az „optimista szemüvegek”.
A gyerekek az elkészült szemüvegeket büszkén mutatták egymásnak, majd a Boldogság vár második lépcsőfokára léptünk.
Felső-mátrai Zakupszky László Általános Iskola
Az álmok valóra válnak!
Az elkészült rajzokat betettük egy borítékba, lezártuk és a gyerekek eltették egy biztonságos helyre. Kíváncsiak vagyunk, hogy évek múlva kinek merre halad az élete és kinek válik valóra az álma.
Iskolánk VI. és VII. osztálya is örömmel csatlakozott a Boldogságóra programba. A hónap témája az optimizmus gyakorlása volt, mely fontos szerepet játszik az életünkben, hisz lényeges, hogy a dolgok jó oldalát lássuk. A téma feldolgozásához felhasználtuk „A lakatlan sziget történetet”, melyet nagy figyelemmel követtek nyomon a tanulók, a felolvasást követően pedig véleményt nyilvánítottak a hallottakkal kapcsolatban. A”Mindig van választásunk!” feladat során érdeklődve, lelkesen készítette el ki-ki a maga optimista és pesszimista szemüvegét, majd probálta fel, segítségével pedig kitöltötték a „Hogyan beszél magával egy pesszimista? És egy optimista?”kérdőívet. Befejezésként a jovő vonalát készítették el, melyet úgyszintén kiváncsiséggal fogadtak a diákok. Következtetésként elmondhatjuk, hogy egy jól skerült tevékenységnek lehettünk részesei, a diákok pedig valóban pozitív élményekkel gazdagodtak.
Az órát egy relaxációs gyakorlattal kezdtük. A gyerekek kényelmesen elhelyezkedtek, behunyták a szemüket. Elolvastam nekik Az erdei ösvény című szöveget, és közben halk, pihentető zene szólt. Volt olyan tanuló aki halkan kuncogott, és nem követte a feladatot. De összességében jólesett a kis pihenő a csapatnak. Ezután tisztáztuk az optimizmus és a pesszimizmus fogalmát az értelmező szótár segítségével.Ezt követően három csapatban dolgoztak a gyerekek. Előzőleg különféle iskolai szituációkat írtam le. A tanulók ezekből húztak, és meg kellett fogalmazniuk milyen optimista tanácsokkal látnák el a szituációk szereplőit, hogy az adott konfliktus megoldódjon. Érdekes megoldások születtek. Kreatívan oldották meg a feladatot. Olyan megoldást is ajánlottak, ami nekem eszembe sem jutott. Végül mondatokat kellett befejezni úgy, hogy az első mondatnál egy pesszimista, a második verziónál pedig egy optimista nézőpontját veszik fel. A nézőpontokat egy-egy szemüveg szemléltette. A gyakorlat rávilágított arra,hogy hogy miért nagyon fontos, hogy az optimista nézőpontból figyeljük a világot, és értelmezzük azokat a dolgokat, amelyek történnek velünk. Az óra végén megbeszéltük ki hogyan fogja hasznosítani a tanultakat, és meghallgattuk a hónap dalát.
Mikor nagyok leszünk:
doktornénik, mentősök, állatvédők, játék meg biciklijavítók, fodrászok, énekesek, harcosok, a mezőn dolgozó munkások leszünk, … megyünk dolgozni, …. hogy mindenkinek jó legyen☺❤
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
A gyerekek számára az optimizmus szó azt jelenti hogy ők boldogok, jókedvűek, vidámak, szépeket tudnak építeni, rajzolni, tudnak segíteni a szüleiknek és egymásnak is.
Ebben a hónapban különösen nagy szükségünk volt a optimizmusra , hiszen nagycsoportos gyermekeink közül néhányan egy megmérettetésen vehettek részt amely nem biztos hogy úgy végződhet ahogy mi azt gondoljuk .
Nagy bátorság szükséges ahhoz hogy merjünk kockáztatni , lépni , bízni , pozitívan gondolkodni !
Iskola által megrendezett rajzversenyen vettünk részt ahol nem csak azok a gyerekek akik rajzot készítettek , de azok a gyerekek is akik csak szurkoltak a „barátnőnek , barátnak „ egymást erősítették „bárcsak megnyerné”.
Óvó néni de.. ő is szép rajzot készített !
Együtt , egymásért, küzdeni a cél érdekében!
A kitartás a pozitív hozzáállás a bűvös szó , ami meghozta az eredményt !
Szép eredményeket értünk el !
Megéri optimistának lenni. Aki optimista, boldogabb, kiegyensúlyozottabb, és egészségesebb.
Boldogok az optimisták, akik alapvetően a jót feltételezik a világról, akik nem adják fel a reményt, akik abban bíznak, hogy a végén jóra fordul minden.
Biharkeresztesi Szivárvány Óvoda és Bölcsőde
Október az optimizmus hónapja volt.
Az érzelmek elkülönítésében, felismerésében sokat segített „Szomorú Szilárd és Boldog Blanka”. Közben nagyokat nevettek a gyerekek, nagyon tetszett nekik ez a játék. Figyelmesen hallgatták a Tódi törpe varázsszemüvegéről szóló mesét is. A történetet követő beszélgetésekkel a jó és a kevésbé jó dolgok is felszínre kerültek. Azt is megvitattuk, hogy vannak rosszabb pillanataink is. Tódi törpe Szebben látó mondókáját a nagyobbak hamar megtanulták. Szerették volna, ha nekik is lenne ilyen varázsszemüvegük. Az elkészült csodákkal egyből szebben látták a világot. Tükör segítségével mindenki mondott magáról valami szépet, utána társaikról is. Arra biztattuk őket, hogy ne csak a látható, hanem a szemmel nem észrevehető jó tulajdonságokat is sorolják fel. Személyes példaadásunk után a nagyobbak számára már nem volt nehéz megfogalmazni, hogy „vicces, kedves, jó vele játszani,” stb.
Úgy gondoljuk, hogy a boldogság órák segítenek tudatosítani a gyerekekben azt, hogy a világ szép és idővel képessé válnak arra, hogy a jó dolgokra fókuszáljanak.
Az optimzmus fogalmának megközelítéséhez a Tódi törpe meséjét vettem segítségül. A mesét először délután, alvás előtt meséltem el a gyerekeknek. Ilyenkor nyugodtak, jobban tudnak koncentrálni, a félhomályban jobban működik a fantáziájuk is. A csoportomban vannak alig 3, és lassan 4 és fél évesek. Az idősebbek már hosszabb, komolyabb mesét is végig tudnak hallgatni, a kisebbek kevésbé.
A következő nap, reggel, azzal indítottam a napot, hogy ma egy varázsszemüveget fogunk készíteni, amivel mindenhol meglátjuk a szépet és a jót. A gyerekek nagyon élvezték a munkát. Közben beszélgettünk arról, hogy milyen csodás dolgok vesznek minket körül, mennyi jó dolog történik velünk.
Amikor már mindenkinek elkészült a szemüvege, elmeséltem másodszor is a törpés mesét. Utána elmondtam nekik, hogy a mai délelőttön mennyi jó dolgot láttam a csoportban a szemüvegen keresztül, de anélkül is.
A gyerekek boldogan vitték haza az alkotásukat.
A hétvégén egy anyuka elmesélte, hogy kislánya (aki alig 3 éves), milyen ügyesen elmagyarázta a szemüveg működését és még a kistestvérére (aki 2 hónapos) is ráadta, amikor az sírdogált, hátha jobb kedvre derül. Úgy érzem, tényleg működik a varázslat!