Őszi kedves játékok optimizmussal, örömmel tele. Tökvicsori készítése.
Az optimizmus gyakorlása
Az őszi időkben is kedves elfoglaltságot találtunk. Attól hogy már nincs strandidő optimisták, jó kedvűek vagyunk. Tököt faragtunk.
Móricz Zsigmond Görögkatolikus Kéttannyelvű Általános Iskola
Október hónapban a 2.a osztállyal az optimizmuról beszélgettünk. Igaz, hamis állításokkal, jövőbeni elképzeléseinkkel próbáltuk pozitív gondolatainkat megfogalmazni. A gyerekek lerajzolták milyennek képzelik jövőjüket, mivel szeretnének majd foglalkozni, mely álmukat szeretnék valóra váltani, boldoggá tenni mások életét és saját életüket, akad köztük cukrász, pap, állatorvos, van aki híres focista szeretne lenni, vagy éppen autóversenyző, edző, boltos, tűzoltó, fodrász…..A sok kis emer hasznos tagja akar lenni társadalmunknak, így képzelik el most , hogy mi lesz majd 20-30 év múlva…Közben hallgattuk a Pozitív dalt, mely nagy sikert aratott és néhány gyermek már meg is tanulta.. csak úgy zengték szünetben…p..o..z..i..t..i..v, ezt nagy örömmel hallgattam kollégáimmal.
Csemeteliget Napközi Otthonos Óvoda
Ebben a hónapban az optimizmust gyakoroltuk a csoportban. Mivel nem rég barátkoztak meg az óvodával a kis vörösbegyek, így jól is jött pár derűlátó gondolat.
A derűlátás elmélyítését Sün Balázs c. mesével kezdtem. A mese után megismerkedtek a gyerekek Sün Balázzsal és szúrós tüskéivel, el is játszottuk hogyan cammog az avarban és ha veszélyt érez szúrós gombolyaggá változik.
Sünit készítettünk ragasztással és a saját tenyérlenyomatukkal őszi fát ujjfestéssel.
A második nap reggel eljött hozzánk Sün Balázs és ajándékot is hozott, a derűlátó szemüvegét. Azért hozta mert neki is vannak rosszabb reggelei amikor mérges , szomorú, pityereg, de akkor ezt a szemüveget felteszi és minden rosszkedve elmúlik. A gyerekek olyan boldogan fogadták és bizony sírósabb reggeleken használtuk is.
A szerda reggelünk olyan meghitt, harmonikus hangulatban telt Gryllus Sündisznócska dalát hallgatva. A jókedvünket sikerül meghozni minden reggeli mozgás során „ Ha jó kedved…” c. dallal.
Egyik reggel megbeszéltük mosolygó és szomorú fejecske segítségével kinek milyen kedve van. A rosszkedvűek a szőnyeg egyik szélére a boldogabbak a másik szélére álltak. A boldog csapat feladata volt, hogy mókázással megnevettesse szomorkodó társát. Remekül sikerült a játék és korosztályukhoz képest remekül megértették a feladatot. A játék után arra ösztönöztem a gyerekeket, hogy ha valakit szomorkodni látnak vidítsák fel, hívják egymást játszani.
A derűlátás igyekeztünk minden napra minden pici apró dologba beleágyazni. A gyerekek ezen a héten kezdtek megismerkedni az óvodai sószobával, hiszen az optimizmus egészséges testét és lelket igényel.
Tényleg nagyon aprók még a kis vörösbegyek , de már az első közeli sétát megtettük velük, hogy megismerkedhessünk az ősz szépségeivel.
Nagyon boldogan és számomra is meglepően teltek ezek a napok, öröm volt látni mennyi mindenre nyitottak érzelmileg a kiscsoportosok is.
Megèrkezett az ősz..de a mi dèlelőttjeink tovàbbra is örömteliek,optimizmussal teltek..ès amìg tehetjük minèl több időt töltünk a szabadban
Kőbányai Széchenyi István Magyar Német Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
Az optimista illetve a pozitív gondolkodás számos kérdést, témát vetett fel a tanulók között. Beszélgetőkör keretén belül megbeszéltük, hogy az ember életében miért építő jellegű, ha meglátja a jó dolgokat, tud bizonyos helyzetekben pozitívan gondolkodni. A tanulók felidéztek a saját kis életükből olyan eseményeket, melyeknél az optimista gondolkodás előrébb vitte őket. Itt természetesen a sport is szóba jött, amiről egy rövid kis fogalmazást is írtak a gyerekek.
A testvérosztálynak (1.b) egy közös órán „pozitívan” elmondták, hogy miért jó a Boldogságóra programban részt venni.
Megèrkezett az ősz..de a mi dèlelőttjeink tovàbbra is örömteliek,optimizmussal teltek..ès amìg tehetjük minèl több időt töltünk a szabadban
Megèrkezett az ősz..de a mi dèlelőttjeink tovàbbra is örömteliek,optimizmussal teltek..ès amìg tehetjük minèl több időt töltünk a szabadban
Javíthatatlanul optimista vagyok, bár az élet pesszimizmusra szeretne tanítani, de nem hagyom magam.” Ezzel a jelmondattal indítottam a boldogság napunkat a bagolyvárunkban. A gyerekek már ezt a napot várták, hisz a hónap dalát már sokszor meghallgattuk és énekeltük más órákon. A napot relaxációs gyakorlattal kezdtük Bagdi Bella dalával, majd az elkészített egyéni boldogságfüzetben párban megoldották a keresztrejtvény,amely megfejtése után arról beszélgettünk, hogy miért is fontos pozitívnak lenni. Mivel voltak szomorúak is az osztályban, így megrendeztük a nevetőversenyt, ahol a gyerekeknek meg kellett nevettetni a másikat. Jelentem hatalmas siker övezte a játékot. A következő órán mozgásos nyújtó gyakorlatokat végeztünk, és előkerült a kis titkos dobozból egy varázslatos tükör, amelybe ha belenéztek, megmondta, hogy ki néz vissza rá. Nagyon sokszor segítettünk a tükörképnek, hogy pozitívan lássák önmagukat. A játék végén sok kis elégedett arcocska nézett vissza rám. A repülj velem dal eléneklése után elkészítették a gyerekek a tükörképüket, s mindenki mosolygós arcocskát varázsolt a lapra. Ezután közösen megnéztük Max Lucado: Értékes vagy c. kisfilmjét. Próbáltunk tanácsot adni a kis foltmaónak, hogy boldogabban lássa meg a világot, s jobban érezze magát. Elkészítettük a közös pozítív tablónkat Minden jóra fordul címmel. Majd varázslatos időutazással átszárnyaltunk 20 évvel későbbi jövőbe, ahol a gyerekek megvalósult álmai jelentek, rajzolódtak ki. A varázsgömbbe elkészített rajzokat egy közös tablóra ragasztották fel a gyerekek, s a gömbjükre mindenki felírt egy pozitív saját megerősítő gondolatot!A zárókörben a hónap dalával s a rajzok bemutatásával zártuk az élménydús napot! Az 5 órányi boldog nap után ez volt a kérdésük a gyerekeknek: Mikor lesz a következő boldogságnapunk? S boldogan, hálásan öleltek magukhoz a gyerekek, hogy „Zsuzsi néni jobb veled az iskola!” S erre én könnyes, hálás szemmel csak annyit tudtam mondani, hogy: „Gyerekek, jobb veletek a világ!” 💝😘
Győri Váci Mihály Általános Iskola
Mi lesz 20-30 év múlva, ha minden az elképzeléseink szerint alakul? Vannak határozott tervek, és van aki még bizonytalan. Mindenki lerajzolta a gondolatait. A rajzokból az elképzelt jövő tablóját készítettük el.