Ölelj szivből,szeress jobban,nevess többet,örülj mindennek,mosolyogj gyakrabban és ÉLJ BOLDOGABBAN!
Az optimizmus gyakorlása
A hónap témája az optimizmus gyakorlása volt. Mivel én elsős osztályban tartom az órákat, először is tisztáztuk, hogy mit is jelent ez a fogalom. Nevető versennyel ráhangolódtunk a témára, majd rajzokat készítettek. Kétféle témában gondolkoztunk: megadott negatív esemény folytatását rajzolták le optimista szemlélettel, illetve aki akarta, az pedig azt rajzolta le, hogyan képzeli el a jövőjét 20 év múlva. Az egyik tanuló nagyon aranyos volt, ő lerajzolta, hogy a jövőben boldog lesz, így mosolygó smile-k kerültek a lapra.
Ezen az órán arról beszélgettünk, hogyan lehet egy nem túl jó dolgot úgy megélni, hogy meglássuk benne a pozitív lehetőségeket. Egyéni élmények meghallgatását követően arról „ábrándoztunk”, azt tervezgettük a gyerekekkel, hogy mi lesz 20-30 év múlva; hogyan képzelik el a jövőjüket, ha minden jól alakul. Nagyon meglepődtem, mert reális és a valós élethez jól igazodó elképzeléseik vannak. Csak egy-két gyerek szeretett volna „celeb” lenni, de őket lebeszélték a többiek, ajánlva nekik valamilyen jó szakmát. Az elképzeléseinket le is rajzoltuk és egy tablón elhelyeztük. Jó hangulatú, vidám órán vettünk részt. Nagyon nagy örömmel hallgatták és rövid időn belül énekelték is a gyerekek a ” Pozitív gyerek vagyok „című dalt.
Beszámoló
a Mesevár Óvoda és Bölcsőde Törpike csoportjában megtartott Boldogság óráról Mendén, amelyen Az optimizmus témát dolgoztuk fel a gyerekekkel
Foglalkozásunkat Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival indítottuk, ezután meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dalát, amelyet többször is ismételtünk, mozgásokkal, mozdulatokkal kísértünk.
A friss élményekre alapoztam, amikor „bekopogtatott” hozzánk a csoportba „Boldog Blanka” és Szomorú Szilárd” .
Azt volt a célom, hogy a bábokat használjuk az élményszerzéshez.
A közös játék során, nagyon jó hangulatot teremtett, a két csapatra osztott csoport, ahol vagy vidámabbá próbáltuk tenni „Szomorú Szilárdékat”, vagy Szomorúvá szerettük volna „varázsolni” „Vidám Blankáékat”.
Sokat nevettünk, a kitalált grimaszokon, az elváltoztatott mimikákon.
A mesehallgatáshoz csengettyűvel hívtam a gyerekeket, és elmondtuk közösen a meseváró mondókánkat.
A mese feldolgozásához bábokat választottam, és „Bábszínházba” invitáltam a gyerekeket. Szerettem volna a gyerekek érdeklődését fenntartani, ezért választottam a mesélésnek ezt a formáját.
A tevékenységhez a szükséges eszközöket és a megfelelő teret úgy választottam, hogy minden gyermek kényelmesén tudjon elhelyezkedni, a játékosság érdekében még „jegyeket” is osztottunk a „színházunkban.”
Szerettem volna lehetőséget biztosítani a mese mélyebb átélésére, ezért a mesét dramatizálással is eljátszottuk.
A mese tevékenység megszervezésénél kiemelt szempontnak tartottam, hogy a kötetlen tevékenység mindenkihez szóljon, de ne legyen kötelező jellegű.
A mese bemutatását ezért úgy terveztem, hogy igyekeztem mindvégig fenntartani a tevékenységben résztvevők figyelmét, illetve bevonni a később csatlakozókat is.
Mesélés közben törekedtem arra, hogy a történet és a szereplők bemutatása érdekes, érzékletes legyen.
Nevelői szándékom szerint, a hangsúlyos, érthető beszéd, a mimika és gesztus mintaként szolgált a gyerekek számára, szókincsük bővítéséhez, kifejezőkészségük szebbé tételéhez.
A bábozás terveim szerint, nagyban segítette a gyerekek mesemegértését, képzelőerejük, fantáziájuk erősítését.
A tevékenyég sikerét a gyermekek aktív részvétele igazolta, az, hogy tetszett a meseválasztás, érdekes volt számukra a megjelenítés.
A tevékenység motivációja /a színház berendezése, a törpe báb bemutatása/ már nagy érdeklődést váltott ki a gyerekekből. A mesélés előtti játékok már ráhangolták a gyerekeket a mesehallgatásra.
Eredménynek tartom, hogy a csoportban a közösségi szellem, az együtt játszás jelen volt.
A mesét türelemmel hallgatták a gyerekek, ámulattal figyelték a bábok mozgását, egymásra is figyeltek, segítettek egymásnak a hű visszaadásra a mese dramatizálásakor.
Az egész mesélést jó hangulat szőtte át, kíváncsian és örömmel játszották a „színházast”, szorongatták jegyeiket, gyakorolták a helyes viselkedési szokásokat.
A mese után a „varázsszemüvegek” készítésekor lelkesen alkottak, színeztek és nagy örömmel használták a „varázsszemüveget.
Tódi törpe házikójának színezésekor, képalakításukban megjelent a közösen átélt élmény.
Úgy érzem, sikeresen törekedtem arra, hogy kérdéseimmel, a közös beszélgetéssel fenntartsam a gyerekek érdeklődését, inspiráljam őket a további tevékenységekre.
A tevékenység minden mozzanatában választhattak, dönthettek arról, hogy mivel játszanának a legszívesebben.
A CD lemezről hallgatott zenével, zenei érzékük, ritmusérzékük fejlesztése mellett, a zenei kultúra megalapozása is célom volt.
Úgy gondolom, hogy olyan élményközpontú tevékenységet végeztünk a gyerekekkel, amelyben nagyban elősegítette azt, hogy kialakulhasson igényük a
Pozitív gondolkodásra, a pozitív látásmódra.
A mese sokoldalú rögzítésével, az volt a célom, hogy a gyerekekben a pozitív beállítódást alakíthassam.
Beszámoló
a Mesevár Óvoda és Bölcsőde Törpike csoportjában megtartott Boldogság óráról Mendén, amelyen Az optimizmus témát dolgoztuk fel a gyerekekkel
Foglalkozásunkat Bagdy Emőke relaxációs gyakorlataival indítottuk, ezután meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok c. dalát, amelyet többször is ismételtünk, mozgásokkal, mozdulatokkal kísértünk.
A friss élményekre alapoztam, amikor „bekopogtatott” hozzánk a csoportba „Boldog Blanka” és Szomorú Szilárd” .
Azt volt a célom, hogy a bábokat használjuk az élményszerzéshez.
A közös játék során, nagyon jó hangulatot teremtett, a két csapatra osztott csoport, ahol vagy vidámabbá próbáltuk tenni „Szomorú Szilárdékat”, vagy Szomorúvá szerettük volna „varázsolni” „Vidám Blankáékat”.
Sokat nevettünk, a kitalált grimaszokon, az elváltoztatott mimikákon.
A mesehallgatáshoz csengettyűvel hívtam a gyerekeket, és elmondtuk közösen a meseváró mondókánkat.
A mese feldolgozásához bábokat választottam, és „Bábszínházba” invitáltam a gyerekeket. Szerettem volna a gyerekek érdeklődését fenntartani, ezért választottam a mesélésnek ezt a formáját.
A tevékenységhez a szükséges eszközöket és a megfelelő teret úgy választottam, hogy minden gyermek kényelmesén tudjon elhelyezkedni, a játékosság érdekében még „jegyeket” is osztottunk a „színházunkban.”
Szerettem volna lehetőséget biztosítani a mese mélyebb átélésére, ezért a mesét dramatizálással is eljátszottuk.
A mese tevékenység megszervezésénél kiemelt szempontnak tartottam, hogy a kötetlen tevékenység mindenkihez szóljon, de ne legyen kötelező jellegű.
A mese bemutatását ezért úgy terveztem, hogy igyekeztem mindvégig fenntartani a tevékenységben résztvevők figyelmét, illetve bevonni a később csatlakozókat is.
Mesélés közben törekedtem arra, hogy a történet és a szereplők bemutatása érdekes, érzékletes legyen.
Nevelői szándékom szerint, a hangsúlyos, érthető beszéd, a mimika és gesztus mintaként szolgált a gyerekek számára, szókincsük bővítéséhez, kifejezőkészségük szebbé tételéhez.
A bábozás terveim szerint, nagyban segítette a gyerekek mesemegértését, képzelőerejük, fantáziájuk erősítését.
A tevékenyég sikerét a gyermekek aktív részvétele igazolta, az, hogy tetszett a meseválasztás, érdekes volt számukra a megjelenítés.
A tevékenység motivációja /a színház berendezése, a törpe báb bemutatása/ már nagy érdeklődést váltott ki a gyerekekből. A mesélés előtti játékok már ráhangolták a gyerekeket a mesehallgatásra.
Eredménynek tartom, hogy a csoportban a közösségi szellem, az együtt játszás jelen volt.
A mesét türelemmel hallgatták a gyerekek, ámulattal figyelték a bábok mozgását, egymásra is figyeltek, segítettek egymásnak a hű visszaadásra a mese dramatizálásakor.
Az egész mesélést jó hangulat szőtte át, kíváncsian és örömmel játszották a „színházast”, szorongatták jegyeiket, gyakorolták a helyes viselkedési szokásokat.
A mese után a „varázsszemüvegek” készítésekor lelkesen alkottak, színeztek és nagy örömmel használták a „varázsszemüveget.
Tódi törpe házikójának színezésekor, képalakításukban megjelent a közösen átélt élmény.
Úgy érzem, sikeresen törekedtem arra, hogy kérdéseimmel, a közös beszélgetéssel fenntartsam a gyerekek érdeklődését, inspiráljam őket a további tevékenységekre.
A tevékenység minden mozzanatában választhattak, dönthettek arról, hogy mivel játszanának a legszívesebben.
A CD lemezről hallgatott zenével, zenei érzékük, ritmusérzékük fejlesztése mellett, a zenei kultúra megalapozása is célom volt.
Úgy gondolom, hogy olyan élményközpontú tevékenységet végeztünk a gyerekekkel, amelyben nagyban elősegítette azt, hogy kialakulhasson igényük a
Pozitív gondolkodásra, a pozitív látásmódra.
A mese sokoldalú rögzítésével, az volt a célom, hogy a gyerekekben a pozitív beállítódást alakíthassam.
A téma feldolgozása során elkészítettük a tükröt, melyben láttuk magunkat a legjobb embernek, ha felnövünk. A második csoport a szemüveget készítette el, melyen keresztül pozitívan látjuk a világot. A gyerekek nagyon élvezték a tevékenységet.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
Mozgalmas hónapunk volt! 🙂 mindenféle jóval. Kezdtük 1 közös Boldogságórával a „nagyokkal”, ahol elmesélték a kicsiknek,hogy mi volt a legjobb élményük a tavalyi Boldogságórákon és jó nagyokat játszottunk együtt a „csirizes” székeken. Majd egy másik órán zenehallgatást követően a sakktáblánk segítségével arról meséltünk, hogy miért is érezzük jól magunkat.Majd lefestettük kis képekre,hogyan képzeljük el életünket 20 év múlva, mi is a legnagyobb álmunk…………..
Az októbert végül1jó kis Halloween partyval zártuk sok-sok közös játékkal……………..és tele optimizmussal nevettünk tököcskéinkkel a világra. 🙂
Tokaji II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola
A tokaji 7.c-sek álma.
A gyerekekkel egy délutáni foglalkozás alkalmával egy arcjátékkal ( Mutasd az arcoddal, gesztusaiddal, hogy vagy!)hangolódtunk a témára. Majd meghallgattuk a hónap dalát. Röviden beszélgettünk a jövőbeli terveikről, ki mi szeretne lenni, hogyan képzeli el az életét 20- 30 év múlva. Meglepődve hallgattam, hogy néhány 1. osztályos tanulónak konkrét elképzelése van a terveiről. De a többi gyereknek is volt valamilyen elképzelése. Ráadásul a vágyaikat könnyebb volt elképzelni, lerajzolni. A foglalkozást azzal zártuk, hogy gondolják végig, fogalmazzák meg, hogyan érhetik el ezeket a vágyakat, álmokat. Adjanak egymásnak tanácsot.
Közösen rövid távú célként megfogalmaztuk, hogy mindenkinek a lehető legjobban tanulni kell ahhoz, hogy később elérhetőek legyenek a kitűzött vágyak.
A bozzays diákok pozitív, derűlátó gondolatai a napocskában.