Optimistán telt az októberi hónapunk. A boldogságórák keretein belül rengeteget beszélgettünk, különféle kreatív feladatokat oldottunk meg. Végül elkészítettük a jövőnket ábrázoló tablót mely az osztályunk falát szépíti.
Az optimizmus gyakorlása
Néhány rajzot választottam, a munkáink közül, hogy lássuk milyen tervek foglalkoztatják őket. Van itt ételfutár, kőműves, dj, tanítónő.
Sokat beszéltünk a derűlátásról, melyhez alkalmaztuk a segédanyag feladatait.Elkészítettük a gyerekekkel a varázsszemüveget, emlyet gondosan kiszíneztek, kivágtak majd fel is tettek.Megpróbáltunk a varázsszemüvegen keresztül látni a világot, ami picit szebb és jobb lett, mint a valóság.Egyik gyerekünk, aki írás – olvasás problémákkal szembesül, a logopédiai gyakorlatok során a varázsszemüveggel gyorsabban és helyesebben felismerte a betűket, mint máskor, ami különös siker és öröm volt mindenki számára.Optimistának lenni jó ! Beszéltünk arról is, hogy miként képzelik el a világot néhány év múlva, hol látják magukat, mivé szeretnének válni stb. Erről készült egy tabló, melyen az előre megbeszélt majd kiszínezett képeket (álmokat) felragasztottuk, majd Enikő tanárnéni felírta a megnevezéseket.Imádtuk a „Pozitív gyerek vagyok” dalt is újból meghallgatni !
MESEHÁZ ÓVODA KEREKERDŐ TAGOVODA
Az optimizmus hónapjában sokat beszélgettünk a gyerekekkel arról, hogy a kudarcélmények ne szomorítsanak el minket, hanem nézzünk előre, próbálkozzunk újra hiszen ettől csak jobb lehet. Készítettünk is egy ‘varázsszemüveget’ melyet felvéve szebbnek mutatja a világot, környezetet. Egyik kisfiúnak nagyon segített a szemüveg, amikor felvette már nem volt szomorú az összedőlt építménye miatt. Játszottunk ‘Szomorú Szilárddal’ és ‘Boldog Blankával’, hogy ki tud nagyobb hatással lenni a társaira, hogy boldog vagy szomorúvá váljon. Természetesen a a boldogság, vidámság nyert, nem tudtunk nem nevetni a ‘Boldog Blankát’ képviselő gyerekeken. Elmondták a gyerekek, hogy mikor boldogok, mit szeretnek legjobban tevékenykedni és mindezt gyönyörűen le is rajzolták. Élmény volt ez a hónap, és sok vidámsággal, optimizmussal teli tevékenységekkel tűzdelt. 😀
Német Nemzetiségi Általános Iskola és AMI
Kedves Naplóm!
Ma nagyon izgalmas napom volt!
Az osztállyal elmentünk meglátogatni egy víztározót. Sajnos, nagyon csúszott a talaj, ezért beleestem az egyik – már nem használt – gödörbe. Nagyon megijedtem, mert nem tudtam, hogy fogok tudni felmászni a három méter magas, majdnem függőleges falra. A társaim azt mondták, hogy fussak neki. De én nem tudok gyorsan futni! Először kétségbe estem, de aztán jobban körülnéztem, és arra gondoltam, nem adhatom fel. Megpróbáltam. Többször is nekifutottam. A két legerősebb fiú segített, a végén fel tudtak húzni. Szerencsére nem lett semmi bajom.
Jó, hogy számíthattam az osztálytársaimra!
A csoporttal sokat beszélgettünk az optimizmus gyakorlásáról a mindennapokban. A tabló elkészítésekor az álmaik kerültek előtérbe, minden amit el szeretnének érni,ehhez készítettek rajzokat.
Pozitív gyerek vagyok…
A téma feldolgozásához Szomorú Szilárdot és Boldog Blankát is segítségül hívtuk. Tódi törpe varázsszemüvege mese Sünijével „azonosultunk” elkészítettük és használtuk az optimista szemüveget. A „szebben látásunkat” segítették a mese feldolgozását segítő kérdések. Az önbizalomfejlesztő tükörjáték az egyik kedvencünk lett.
Az optimista hónapban igyekeztünk kihívásokat támasztani magunk felé, legyőzni az akadályokat. Ez megmutatkozott a mindennapjainkban a különböző tevékenységeink során is. Sok próbálkozást követően volt, akinek sikerült az öltözködéskor kifordítani és összehajtani a ruháját, átkötni a masnit, begombolni a gombot… Egyre több alkalommal kanalat kézbe fogva ebédelni. Olyan a kognitív képességek fejlesztését segítő játékokat választani, amelyek megoldása erőfeszítést igényelt, bonyolult szabályúak. Mindezeket örömmel, kitartással végezték a gyerekek. Boldogan mesélték, egymásnak a felnőtteknek és a szüleiknek, hogy már milyen ügyesek egy-egy tevékenységben. „Én már tudok…”
Nagymágocsi Napközi Otthonos Óvoda és Bölcsőde
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása volt a téma. A gyerekektől megkérdeztem, hogy mi tetszett ezeken a napokon a legjobban, melyik játéktevékenység volt az, ahol a legjobban érezték magukat. A tornaszobában lévő akadálypálya teljesítése valamint a ‘Kecske ment a kiskertbe…’ című dalos játékot nevezték meg kedvencüknek. Így a hónap utolsó napján közösen építettünk egy ügyességi pályát, melyet mindenki teljesített. A gyerekek minden akadályt kihívásként fogtak fel. Semmi nem tudta megakadályozni őket céljaik elérésében! Élményekben gazdag hónapot töltöttünk együtt!
Az októberi hónap az optimizms gyakorlásának a hónapja volt a Mackók csoportjába is.
Megismerkedtünk az optimizmus jelével és ezzel játszodtunk egy kicsit. Elmeséltük milyenek vagyunk, hogy érezzük magunkat mikor optimisták vagyunk: boldogok, mosolygosak, mikor nem vagyunk optimisták akkor szomorúak, siros kedvünkbe.
Erről a két érzésről meséltek a gyerekek és majd ezzekkel játszodtunk. Sorra húztak egy egy pálcikát, melyen vagy szomorú vagy mosolygos arc volt. Akinek mosolygos arc volt az boldog volt és mosolygott, kacagot, akinek szomorú, az pedig a szomorú szerepet játszodta el és öt megkellett nevetetni. Bizza kiderült, hogy nem könnyű a szomorú szerepet játszani, a gyerekek probálkoztak, hogy mosolygos arcot huzzanak.:)
Nagyon komolyan vették a szerepüket és sikeresen megnevetették a szomorú arcokat. Nagyon jól érezték magukat mikor sikerült ropogosakat kacagni.
Mosolzgos arcokat ragasztottunk szines papirra és azokkal szorakoztunk és táncoltunk a „Pozitiv gyerek vagyok” cimű dalra.
Az optimizmus gyakorlása a nagy- középső csoportban több napon át zajlott.Nagy örömömre a tavalyi nagyok emlékeztek az egy évvel ezelőtti boldogságórákra, így ők már önállóan hozzátudtak szólni a témához.
A varázsszemüveg csodákra képes.Örömmel készítették és vitték haza, hogy szüleiknek is megmutathassák és megtanítsák a használatát.