Az óra elején mozgásos játékot tanultunk. (Fúj a szél…) Felelevenítettük az optimizmus és a pesszimizmus jelentését.
Ezután szókártyákat csoportosítottunk a fogalmakhoz kapcsolódóan. A végén elkészítettük az osztály álomtablóját. (Kiből mi lesz harminc év múlva?) A munka alatt a hónap dalát hallgattuk. Az órát ismét meditációs gyakorlattal zártuk.
Az optimizmus gyakorlása
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Először is megbeszéltük a gyerekekkel, mit jelent az optimizmus. Ezután a saját kis életükből hoztak példákat arra, hogyan gyakorolták eddig az optimista szemléletet. Az optimista ember jókedvű, mások arcára is mosolyt csal. Erre mutattak példát a gyerekek. Megpróbálták a többieket nevetésre bírni, jókedvre deríteni. Végezetül lerajzolták, hogy 20 év múlva milyen lesz az életük. Nagyon érdekes képek születtek, mindenki optimistán igyekezett a témához állni. Volt aki egy boldog családot rajzolt le, volt aki egy foglalkozást, amit majd szeretne felnőttként csinálni.
Az óra elérte célját. A gyerekek megértették az optimizmus lényegét.
A gyerekek először nehezen tudtak arra gondolni, mi is lesz velük 20 év múlva. Utána viszont beindult a fantáziájuk és nagyon realisztikus dolgokat jelenítettek meg.
A pedagógus neve: Fülekiné Oláh Erika
Tantárgy: Boldogságóra
Osztály: 1.a
Az óra témája: Az optimizmus gyakorlása
Tantárgyi kapcsolatok: Magyar nyelv és irodalom, ének-zene, rajz
Órakezdő relaxáció: Napimádás
Hogy vagy? Fejezzétek ki arcjátékkal, hogy érzitek magatokat!
Rendezzünk nevetésversenyt!
Hoztam nektek egy mesét. Hallgassátok meg!
Kérdéssor segítségével megbeszéljük, miről szól a mese! Játsszuk el a mesét!
Örök mosoly Zárókör: Optimista mondatok
Meditáció: derűs vagyok és szeretem milyen vidám az életem…
Győri Váci Mihály Általános Iskola
A gyerekek a mese tanítói bemutatása után megpróbálták kitalálni, hogy vajon miért lehetett oly szomorú a királykisasszony, és hogyan lehetne megvigasztalni. Sokat beszélgettünk a mese kapcsán az emberi kapcsolatokról, illetve arról, hogy hogyan szoktak ők másokat felvidítani, és őket mivel/hogyan vigasztalták már meg.
Nyírparasznyai Általános Iskola
Megbeszéltük mit is jelent az optimizmus és a pesszimizmus.
Hogyan gondolkodik az optimista?
Elkészítettük a jövő vonalát.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Számú Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
Az osztály összetétele hangulatát tekintve mosolygós, kiegyensúlyozott csapat. Gondolkodásukat tekintve pozitív gondolkodásúak. A téma feldolgozása így számukra megerősítésként dominált, közel állt hozzájuk a tartalom. Társaikban is a jókat veszik észre, tanácsokat adtak, mit csináljanak másképp, hogy még szerethetőbbek legyenek, mit csináljanak másképp. Örülünk minden apró dolognak és hálát adunk, amiért ilyen pozitívak vagyunk.
Ráhangolódás: maszírozó kör 2.oi. Ölelés balról-jobbról…társak üdvözlése.
Optimista …beszélgetőkör ,mit jelent Neked a kifejezés.TÜKÖRKÉPEM mikor MOSOLYGOK,tükörben mosolyunk megfigyelése.
Meditáció előkészítése három ráhangolódással.
BESZÉLŐKÁRTYA írása, optimista kifejezésekkel.Saját választásom egy szókártya egy MOSOLYGÓS ARCOM rajz mikor optimistának érzem magam.
MEDITÁCIÓ közösen, ráhangolódás az optimista gondolkodásra.