Október hónapban az optimizmus témakörét dolgoztuk fel az 5. b. osztályos tanulókkal. Sokat beszélgettünk a témáról rengeteg lehetőség rejlik benne. A boldogság órán a diákok készítettek egy álom tablót, melyen nagyon kreatívan az ő álmaikat jelenítették meg. Mindenki lerajzolta és odaírtam,hogy mi szeretne lenne felnőttként.
Az optimizmus gyakorlása
Jánossomorjai Aranykapu Óvoda Újrónafői Tagóvodája
A gyermekek örömmel mondogatták a beszélgetőkörben, hogy ők mikor érzik magukat a legeslegjobban, milyen tevékenységben érzik magukat a legsikeresebbnek. Sokfélét soroltak fel, de a legtöbben az ábrázolás terén élik ki boldogságukat. A másik legfontosabb tevékenység, amit szívesen tesznek, az a szüleik valamelyikével való tevékenység. Ketten a horgászást is megnevezték az apukájukkal. Öröm volt hallgatni, hogy egyikük sem a infokommunikációs eszközt nevezték meg a gyerekek. Legfontosabb volt számukra az önkifejezéssel szorosan összefüggő ábrázolás és a minőségi idő a szülőkkel.
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
A gyerekek így képzelték el a jövőt.Mindenkinek pozitív jövőképe van.
Nagyon jó hangulatban beszélgettünk a témáról, játszottunk, sokat nevettünk.A gyerekek egyre inkább várják a foglalkozásokat!
A Maroslelei Zengő Óvoda októberi Boldogságóra foglalkozásai az optimizmus jegyében.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Az óra elején bevittem egy pohár vizet az osztályba. Megkérdeztem, szerintük meddig van a pohár vízzel. Az osztály 3/4-e azt állította, hogy félig tele van. A többiek szerint félig üres. Ezután megbeszéltük az optimista és a pesszimista szó jelentését. Megkérdeztem, hogy szerintük az optimisták mit feleltek a pohárban lévő víz mennyiségére? Ezután meghallgattuk A pozitív gyerek vagyok című dalt. Zenehallgatás után csukott szemmel, ellazulva elképzelte mindenki, hogy valami, amire nagyon vágyik, sikerült. Néhány percig ebben a sikeres pillanatban ragadtunk. A gyerekek csöndben, behunyt szemmel, mosolyogva rögzítették magukban a képet. Ezután mindenki ábrázolta ezt a sikeres pillanatot egy rajzlapra. A lap hátára 1-2 mondatban leírták, hogy mit értek el. Ezután mindenki körbevágta a rajzát. Az elkészült „mini” alkotásokat egy csomagolópapírra rendeztük. Felragasztottuk, végül feliratoztuk. Nagyon élvezték ezt az órát is. Amikor bejelentettem, hogy boldogságóra lesz, már előre örültek a hírnek. Nagyon szeretjük a boldogságórákat.
Csömöri Mátyás Király Általános Iskola
Az óra elején bevittem egy pohár vizet az osztályba. Megkérdeztem, szerintük meddig van a pohár vízzel. Az osztály 3/4-e azt állította, hogy félig tele van. A többiek szerint félig üres. Ezután megbeszéltük az optimista és a pesszimista szó jelentését. Megkérdeztem, hogy szerintük az optimisták mit feleltek a pohárban lévő víz mennyiségére? Ezután meghallgattuk A pozitív gyerek vagyok című dalt. Zenehallgatás után csukott szemmel, ellazulva elképzelte mindenki, hogy valami, amire nagyon vágyik, sikerült. Néhány percig ebben a sikeres pillanatban ragadtunk. A gyerekek csöndben, behunyt szemmel, mosolyogva rögzítették magukban a képet. Ezután mindenki ábrázolta ezt a sikeres pillanatot egy rajzlapra. A lap hátára 1-2 mondatban leírták, hogy mit értek el. Ezután mindenki körbevágta a rajzát. Az elkészült „mini” alkotásokat egy csomagolópapírra rendeztük. Felragasztottuk, végül feliratoztuk. Nagyon élvezték ezt az órát is. Amikor bejelentettem, hogy boldogságóra lesz, már előre örültek a hírnek. Nagyon szeretjük a boldogságórákat.
Boldog Dóra 2.látogatása alkalmával az optimizmusról mesélt nekünk, ami már nem ismeretlen szó számunkra. Ennek kapcsán az egyik kisfiú megjegyezte : „akkor én pesszimista vagyok.” Megörültem ennek a megjegyzések és mondtam neki, hogy akkor ő jól el tudja mondani a többieknek mire gondol, mit mond és érez az, aki pesszimista. Rövid gondolkodás után megszólalt – „na jó, akkor inkább pozitív gyerek vagyok”. A meséből kiindulva tavaly varázsszemüvegeket, most pedig, varázstávcsöveket készítettünk. Amikor belenézünk, a következő versikét mondogatjuk. Hipphopp,hopp itt vagyok, varázslatot mutatok. Távcsövemmel messze nézek, meglátom a csoda szépet. Hipp, hopp, hopp, itt vagyok, varázslatot mutatok. Nagyon szeretünk Bagdy Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára táncolni és énekelni.