Ezen az órán az optimizmusról volt szó.
A gyerekek rájöttek arra hogy a világ sokkal csodálatosabb lehet, ha egy optimista szemüvegen keresztül nézzük.
Nagyon tetszett nekik A lakatlan sziget című történet.Szívesen elmesélték, hogy az ő életükben milyen hasonló történetek voltak már.
Az optimizmus gyakorlása
Osztályfőnöki óra végén,mikor is végigjártuk az optimista gondolkodás lépcsőfokait,megkértem a gyerekeket,hogy rajzolják le magukat 30 ev múlva. Nagyon komolyan vették a feladatukat, megvalósítható célokat tüztek ki maguk elé! Kivétel egy kisfiú volt, aki eléggé elrugaszkodott a realizmus talajáról, ő király szeretne lenni. De milyen király és hol azt nem tudta megmondani.
A programba az optimizmus havában sikerült bekapcsolódnunk technikai okok miatt. A hónapot az optimizmussal játékos feladatokon keresztül való megismerkedéssel indítottuk. Sokat nevettünk, mókáztunk és mindent a pozitív oldalról igyekeztünk megközelíteni. Sokat beszélgettünk a gyerkek vágyairól, álmairól, majd rajzokba öntötték elképzeléseiket és tablót készítettünk alkotásaikból, amit táblára helyeztünk el. Így mindenki láthatta ki hogyan képzeli 20-30 év múlva életét. Több gyermek is lovas terapeutaként kíván munkálkodni, volt aki egyenruhában szeretné szolgállni hazáját, és olyan is aki csillagász szeretne majd lenni. A mezőgazdaság és az állatgondozás sem áll távol néhányuktól. A tablót sokáig nézegették és örömmel beszélgettek elképzeléseikről.
A programba az optimizmus havában sikerült bekapcsolódnunk technikai okok miatt. A hónapot az optimizmussal játékos feladatokon keresztül való megismerkedéssel indítottuk. Sokat nevettünk, mókáztunk és mindent a pozitív oldalról igyekeztünk megközelíteni. Sokat beszélgettünk a gyerkek vágyairól, álmairól, majd rajzokba öntötték elképzeléseiket és tablót készítettünk alkotásaikból, amit táblára helyeztünk el. Így mindenki láthatta ki hogyan képzeli 20-30 év múlva életét. Több gyermek is lovas terapeutaként kíván munkálkodni, volt aki egyenruhában szeretné szolgállni hazáját, és olyan is aki csillagász szeretne majd lenni. A mezőgazdaság és az állatgondozás sem áll távol néhányuktól. A tablót sokáig nézegették és örömmel beszélgettek elképzeléseikről.
Fogalom tisztázása, példák, ellenpéldák az eddigi tapasztalatokból. Szómagyarázat, szinonimák, szógyűjtés.
Történet feldolgozása a munkafüzet alapján, páros munkában. Szövegértés, majd a történet befejezése egyéni elképzelés szerint.
Szemüveges játék, nézőpont váltás. Vélemények, helyzetgyakorlatok.
Pozitív idézetek gyűjtése, értelmezése, a kedvencekből tablóalkotás.
2019. 10. 24.
A tévé képernyői mögül tudósítottak a gyerekek, hogy mi lett belőlük 20 év múlva. Elmondták, hogy mi segítette őket hozzá hogy sikeres felnőttek lettek.
Újpesti Bajza József Általános Iskola
A gyerekek rajzokat készítettek arról, hogy hogyan képzelik el a jövőjüket 30 év múlva. Az alkotásokat egy jövőbeli Földet szimbolizáló tablóra ragasztották fel. Nagy örömmel végezték a munkát.
Boldogságóránkon a csoporttal megbeszéltük, hogy minden feladatunkhoz kellő optimizmussal állunk hozzá, hiszünk magunkban, és ha szorgalmasan végezzük a feladatainkat, siker koronázza igyekezetünket. Pizzát sütöttünk közösen a gyerekekkel, vidám hangulatban, és a végén a megérdemelt finomsággal.
Nyíregyházi MZSÁI. Kertvárosi Tagintézménye
Ha akarjuk, bármire képesek vagyunk! Az 1.osztályban beszélgettünk az optimizmusról az életkori sajátosságoknak megfelelően. Beszélgetőkörünk fényképeit töltöttük fel.