Az októberi hónapban az optimista es pesszimista gondolkodásról beszélgettünk. Nagyon kellemesen telt az óra, jatszottunk Hogy vagy ? játékot arcjátékkal, mondatokat válogattunk az optimista és a pesszimista gondolkodással kapcsolatban, megfogalmaztuk, hogy mik az életben a céljaink, közeli és távolabbi. Régóta szerettunk volna ezzel kapcsolatban egy komolyabb osztálytermi dekorációt alkotni, hogy mindig szemünk előtt legyen a fontos érzések, igy készült el a táblácskánk.
Az optimizmus gyakorlása
Az októberi hónapban az optimista es pesszimista gondolkodásról beszélgettünk. Nagyon kellemesen telt az óra, jatszottunk Hogy vagy ? játékot arcjátékkal,rejtvényt fejtettünk, mondatokat válogattunk az optimista és a pesszimista gondolkodással kapcsolatban, megfogalmaztuk, hogy mik az életben a céljaink, közeli és távolabbi. Majd óra végén elkészült a Varázsfánk, melyre céljaikat, álmaikat rajzolták meg a fiatalok.
Az októberi hónapban az optimista es pesszimista gondolkodásról beszélgettünk. Nagyon kellemesen telt az óra, jatszottunk Hogy vagy ? játékot arcjátékkal, mondatokat válogattunk az optimista és a pesszimista gondolkodással kapcsolatban, megfogalmaztuk, hogy mik az életben a céljaink, közeli és távolabbi. Majd óra végén elkészült a 20 év múlva tablónk is.
Nyékládházi Kossuth Lajos Általános Iskola
Megmutattuk magunkat az iskola többi tanulójának is. Mi, Bóbiták az 1.a-ban büszkék vagyunk arra, hogy Boldogságórákon ismerkedünk magunkkal, a többiekkel, a világgal. A tablón nincs a szívünk és a lelkünk, de megtalálhatjátok álmainkat, pozitív tükreinket, a hála fánkat.
Beszélgettünk az optimizmusról, az optimista szemléletről. Elkészítettük az egyik feladatot a tablót. Színes rajzok készültek az álmokról. Zenét hallgattunk és relaxáltunk.
Belenéztünk a varázstükörbe és megpillantottuk saját optimista, boldog arcképünket, majd megosztottuk élményeinket a társainkkal.
A csoporttal a mese alapján varázsszemüvegeket készítettünk, egy kis lap mindkét oldalán kihasználva rajzban is megjelenítették a gyerekek a problémáikat, félelmeiket, és az arra talált megoldást egyaránt. A csoport mesefájára pedig a külső tevékenységek közül választottak egyet, hogy ki miben a legügyesebb, miben szeretne ügyesedni. Ezt a tevékenységünket folytatni fogunk.
A szemüveg elérhető távolságban segítséget adhat minden nap. Az őszi szünet után megvártuk míg az elkezdett alkotásokat befejezik, így ezért töltöttük csak november elején a fotókat.
Meixner Ildikó EGYMI Mohács Oldi Tagintézmény
Óra eleji relaxációs gyakorlataink után a Lakatlan sziget című mesét dolgoztuk fel. A csoport értelmileg akadályozott tanulói igen nehezen értelmezik az elvont fogalmakat, így az optimizmus is csak körülírásokkal, magyarázatokkal érthető számukra.
Próbáltuk mindenkiben a jót keresni, optimista szemüvegen keresztül néztük egymást. Sikerült mindenkiben valami jót meglátni, megtalálni. A foglalkozás végén pedig magunkban kerestük a jót, azt amit esetleg mások meg sem látnak bennünk. Idén másodszor vettük már ezt a témát, így már kicsit könnyebben boldogultunk a fogalmakkal.
Taktaharkányi Apáczai Csere János Általános Iskola
A hónapban megismerkedtünk a hónap dalával, melyet meg is tanultunk. Majd ezután beszélgettünk az optimizmusról és a pesszimizmusról stb. mit értenek ezek szavak alatt, mit jelent a számunkra. Ezt követően elolvastam a hónap történetét, melyet átbeszéltünk, feldolgoztuk. Végül feladatul kapták, hogy ők hogyan is látják a világot, milyen szemüvegen keresztül néznek át rajta. Nagyon érdekes és tanúságos alkotások születtek.
Ebben a hónapban a mese elmondása után beszélgettünk a gyerekekkel arról, mit jelent az optimista szó jelentése. Mivel már a tavalyi évben is beszélgettünk erről, a nagycsoportosaink ügyesen megfogalmazták gondolataikat. Miután elkészítettük a saját varázsszemüvegeinket, feltettük és megbeszéltük ki mit lát benne. Nagyon jó ötleteik voltak, egy gyönyörű szivárványt, anyukámat, egy rétet tele virágokkal és pillangókkal, gyönyörű színekben pompázó őszi erdőt. Nagyon fontosnak tartom, hogy a felnőttek optimista szemléletmóddal példát mutassanak a gyerekeknek, hogy mindenben észrevegyék a szépséget, a jót! 🙂 Egész éven figyelünk erre a Süni csoportban!