A gyerekekkel arról beszélgettünk, hogy hogyan érezhetjük magunkat egy- egy helyzetben. Mikor érzünk szomorúságot, és mikor vidámságot. Megbeszéltük, hogy ki mikor milyen helyzetekben érzi jól, vidáman magát. Arról is beszélgettünk, hogyha valamilyen rossz dolog történik velük, hogyan tudják meglátni benne a jót. Nagyon élvezték, hogy felpróbálhatták a ” varázsszemüveget” és utána ők maguk is készíthettek.
Az optimizmus gyakorlása
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Arra kértem a gyerekeket, hogy csukják be a szemüket és képzeljék el milyen boldog felnőttek lesznek és hogyan látják magukat akkor. A válaszok meglepően realisztikusak és választékosan változatosak voltak. Csillogott a szemük és türelmesen hallgatták egymást, kevés volt az ismétlés. A legtöbben állatokkal képzelik el a felnőtt éveiket:- lovardásként sokat lovagolok, – cicatenyésztő leszek sok cicával, – állatorvos leszek, mert szeretem az állatokat, – kutyaiskolát szeretnék vezetni, – ebtenyésztő leszek, – orvos, – doktornő. A fiuk válaszai: – focista leszek, – rendőr, – autószerelő de ki is próbálom őket, – markolós, – tetőfedő építész leszek, – motorokat fogok szerelni és sokat versenyezek velük.
Eljátszottuk a Kicsi vagyok én…dalt, majd mindenki eljátszhatta az álmát szituációs játék keretében.
Előzetes élménnyujtás keretében valósult meg, hogy meglátogattuk a fogorvost, majd a Közlekedési Nap keretében megismerkedtünk a tűzoltók és a rendőrök munkájával.A gyerekek öröme látványos.
Bonyhádi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium, Kollégium és Általános Iskola
Az elsősök a bemutatkozó Pöttöm próbán a Repülj velem című dalt adták elő.
Ezen az alkalmon átbeszéltük, mi mindent jelenthet , ha valaki optimista. A gyerekek ezután saját emlékeket elevenítettek fel, ezekből említek párat: Esik az eső, de nem bánja, mert a földnek jót tesz, a ruháját pedig megvédi az esőkabát.
Nem szereti a gyógyszer ízét, viszont meggyógyul tőle.
Nem választhatta a kedvenc játékát, mert épp más játszott vele, mégis talált másik kedvére való játékot.
Végül eljátszottuk, hogy a varázsszemüvegünkkel mindenben meglátjuk a jót.
Százhalombattai Eötvös Loránd Általános Iskola
Az órakezdő relaxáció és a hónap dalának eléneklésével kezdtük a foglalkozást. Majd a mese elolvasása, meghallgatása után megbeszéltük , hogy mitől lehetünk boldogok, jókedvűek, optimisták. Rajzot készítettünk, hogy mi mindennek örülhetünk.
A mindennapokban folyamatosan bátorítjuk a gyermekeket arra, hogy igenis képesek és meg tudják oldani a dolgaikat. Az októberi hónap jó alkalom volt arra, hogy a gyermekekben elültessük még jobban a pozitív, optimista gondolkodás csíráit. Mi felnőttek is próbálunk számukra megfelelő példát mutatni, hisz ha pozitív gondolkodással állunk neki a bármilyen feladatnak akár a mindennapokban, biztosak lehetünk benne, hogy több sikert fogunk elérni.
A gyermekek elkészítették a saját optimista szemüvegüket, amely segítségével pozitív és negatív érzelmek felismerését gyakorolhatták.
A mese feldolgozása után mi is megtanultuk Tódi törpe „Szebben látó” mondókáját.
Nap mint nap, a gyermekek saját maguk feltehetik jelüket az érzelmek táblára. Volt rá példa többször is, hogy ha valakinek meglátták a jelét a szomorú táblán odamentek hozzá és megkérdezték tőle, hogy mi a baj, miben tudnának neki segíteni.
A tevékenységek, játékok során mi magunk felnőttek is sokat tanulhatunk a boldogságóra program gyakorlatai által.
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola
Nyíregyházi Móra Ferenc Általános Iskola, Griffendale6.a
Rövid történetek alapján szituációs játékokat játszottunk. Ezzel megmutattuk a gyerekeknek, hogy minden probléma megoldható, ha pozitívan állunk hozzá. Fontos, hogy ilyenkor is figyeljünk egymásra, segítsük és bátorítsuk egymást a mindennapokban. Ha az előttünk álló akadályokat leküzdjük, olyan, mintha a szivárvány közelében élnénk.
Lengyel Laura Óvoda Napsugár Tagóvoda
Varázstükör: mely megmutatja egyszerre a mosolyod és a morcos arcodat. Nagy sikere volt a gyermekek körében s vidáman próbálgatták az arckifejezéseket. Vidám lett a napunk és sokat játszottunk még mimikai játékot.