A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni,
– játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – 2 csapat: meg kellett nevettetni egymást,
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása,
– meditáció.
Az optimizmus gyakorlása
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni,
– játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – 2 csapat: meg kellett nevettetni egymást,
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása,
– meditáció.
Aranyossy Ágoston Református Óvoda és Általános Iskola
A téma feldolgozását két órára bontottam, mindkét órát a relaxációval kezdtük, majd meghallgattuk a hónap dalát, és az órákat egy meditációval zártuk le.
1. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– mese elolvasása, megbeszélése,
– meditáció
2. óra:
– relaxáció,
– hónap dala meghallgatása,
– Hogy vagy? – megkérdeztem tőlük, hogy milyen napjuk van – arcjátékkal kellett kifejezni,
– játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka – 2 csapat: meg kellett nevettetni egymást,
– zárókör: optimista mondatok megfogalmazása,
– meditáció.
SARMASAGI 1 SZAMU SZAKKEPZO LICEUM
Kozosen megtanultuk enekelni a pozitiv dalt, nagyon szeretjuk
Kis-forrás Német Nemzetiségi Általános Iskola
Idén októberben elhatároztuk, hogy készítünk iskolánk ebédlőjébe egy kis „Boldogság falat”. Optimistán úgy gondoltuk, hogy más – a Boldogság programban résztvevő – osztályok is feltehetik ide ötleteiket.
Jó volt együtt dolgozni a gyerekekkel.
A korszak jellegzetes embertípusa a csinovnyik, pl. Gogol A köpönyeg c. elbeszélésének főhőse is ilyen.
Nézd meg a következő videót, figyeld meg, hogy melyek e tipikus figura jellemzői!
https://zanza.tv/irodalom/klasszikus-modernseg-realizmus-naturalizmus-szimbolizmus-impresszionizmus-szecesszio/az-0
Írj egy történetet! A terjedelem kb. 1 oldal! Olvassátok el A köpönyeg című elbeszélést, majd alakítsátok át úgy a történetet, hogy a főszereplő egy optimista ember legyen! A párbeszédek, főszereplő viselkedése, beszéde tükrözze ezt a felfogást! Az elbeszélés hangneme humoros is lehet!
https://mek.oszk.hu/00300/00397/00397.htm
A második hónap témaköre az optimizmus. Tükörképkészítés, szómagyarázat (optimista, realista), társasjátékozás (Pozitivity).
Az Optimizmus dal éneklése és a relaxáció után a képek színezése következett. Mottó: A felhők mögött süt a nap. A szomorú királykisasszony című mese után beszélgetés következett.
Gárdonyi Géza Ált. Isk. és Gimnázium Érd
Elsőként magát az optimista szó jelentését beszéltük meg, és vele együtt az ellentétes jelentésű pesszimista kifejezést is. Segítségül az Agymenők c mesefilmet néztük meg az óra előtt. Majd szituációs gyakorlatokat játszottunk, amikből megpróbáltuk a pozitívumokat erősíteni amellett, hogy az esetleges negatívumot kiszűrtük, megbeszéltük, majd “félretettük”.
Készítettünk még “önarcképet” is, ezek felismerése jó kis vidámságot hozott az órán.
Alkottunk nevető csapatokat is, kipróbáltunk sokféle arckifejezést.
Gyulai Implom József Általános Iskola 5. Sz. Általános Iskola és Sportiskola Tagintézménye
A gyerekekkel idézeteket olvastunk, amelyekről sokat bezsélgettünk:
„Mikor nem tudunk változtatni valamin, lássuk meg benne a legjobbat!”
„örökké nem eshet.”
„A folyamatos optimizmus megsokszorozza az erőt.!