Optimista szeretnék lenni!
Az optimizmus gyakorlása
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az optimistább szemlélet nemcsak a hangulatunkra, de mentális és fizikai egészségünkre is kedvező hatással lehet. A tanult optimizmus annak a képességünknek a fejlesztését jelenti, melynek segítségével pozitív nézőpontból észleljük a körülöttünk lévő világot. Milyen jó, hogy az optimizmus tanulható! Ebben segítenek azok az emberek is, akiket példaképként emelhetünk magunk elé. Csoportunk ilyen emberekről készítette el a sikereik eléréséhez vezető út történetét.
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Csoportunk a boldogságóra után a varázseszközök feladatot választotta. A lerajzolt „varázseszközöket” kitűztük egy falitáblára, és kitettük a terem falára, így mindig velünk lesz a „varázserő”!
Kiskunhalasi SZC Kiskunfélegyházi Kossuth Lajos Szakképző Iskolája és Kollégiuma
Az optimizmus gyakorlásának hónapjában a csoportunk elmerült a fantázia világában. Mindenki gondolatban megalkotta a maga varázseszközét, segítő varázs-állatát, és lerajzolta azt. Az erről készült tablót láthatjátok.
Beszédes József Általános Iskola
Nagyon szeretem a Boldogságóra könyvekben lévő történeteket. Az optimizmus témakör feldolgozásához a Boldogságóra könyvből „A lakatlan sziget” történetét választottam. Miután elolvastam a gyerekeknek, kértem őket, hogy fogalmazzák meg, szerintük mi a történet tanulsága? Nagyon ügyesen értelmezték a történetet és jó gondolatokat fogalmaztak meg. A válaszaikat a történetre utaló plakátra ragasztottuk fel.
Szentesi Felsőpárti Óvoda, Dr. Mátéffy Ferenc utcai Tagóvodája
Boldog Blanka és Szomorú Szilárd segítségével szerettük volna megfogalmazni, hogy mitől érzi magát valaki boldognak. Még mindig nehezen ment a megfogalmazás, akárcsak korábban, most is elsősorban tárgyakat, játékokat neveztek meg a gyermekek. A valódi boldogság lényegét sok közös játékkal próbáltuk megközelíteni. A foglalkozás lezárásaként előkerült a varázsszemüveg, hogy bárki használhassa, ha szükségét érzi.
Az optimizmus gyakorlása
Szárnyalj és süssön arcodra a nap,
Örvendj, mert a szíved szeretetet kap.
S ha már mosolyogsz, oszd meg velem,
hogy mindkettőnknek szép napja legyen!
Október első napján lapoztunk a Boldogságóra naptárban. Fokozatosan vezettem be a témába a gyerekeket, ízlelgettük, találgattunk a szót: optimizmus. Mit is jelent? Példákat hoztunk, értelmeztük, beszélgettünk róla. Úgy éreztem, kicsit nehezebb lesz ezt a témát kézzel foghatóvá tenni, mint a hálát.
A fő foglalkozáson eljátszottuk a „megnevettető” csapatversenyt. Egy kislánynak sikerült szomorúnak maradnia. Így ő lett A szomorú királykisasszony című mese főszereplője. Eljátszottuk a mesét. Nagyon vidám hangulatban telt az óra.
Egy másik alkalommal elkészítettük az optimista szemüvegeket.
Készítettem október hónapra is egy színező-töltögető feladatlapot, amit beragasztottunk a Boldogság-füzetünkbe. Bármikor írhattak, rajzolhattak bele a gyerekek a hónap folyamán. A füzetben hangulatjelekkel érzékeltettük naponta, hogyan éreztük magunkat a nap során.
Megrajzoltuk a tükörképünket, amelyen az „örök mosoly”-t örökítettük meg.
Az egyik kislány több napon át reggelenként vicceket olvasott fel nekünk, hogy vidáman induljon a nap.
Ebben a hónapban is folyamatosan felszínen tartottuk a hálagyakorlást. A csodálatos október 23-i műsor eszembe juttatta, hogy a műsort adó osztálynak és a felkészítő kollégámnak hálavirággal köszönjük meg a munkájukat.
Szívesen beszéltek az álmaikról és nagyon bíznak abban, hogy felnőtt korukban mindent meg tudnak valósítani, amit elképzeltek. Élményszerűen rajzolták meg ezeket.
Az októberi téma bevezetését a hónap dalának meghallgatásával indítottam, mely nagy sikert aratott. Előszeretettel énekelték és a későbbi tevékenységek közben is kérték, hogy hallgassuk.
Készítettünk optimista szemüveget, melynek egyik lencséjére írták, hogy milyen rossz dolog történt velük, a másikra azt, hogy ebben mi az, ami jó, ami építő.
Csoportban készítettek optimista, pesszimista mondatbefejezéseket, majd beszélgettünk arról, miért jobb optimistán látni a világot.
A munkafüzet feladatait csinálgattuk, saját maguk lerajzolását élvezték a legjobban.