A gyerekek nagyon könnyen ráhangolódtak a témára, könnyen felismerték a jelentőségét a pozitìv gondolkodásnak.
Az optimizmus gyakorlása
A hetedikeseimről tavaly az derült ki egy teszt segítségével, hogy elég sokan pesszmistán gondolkodnak.Folyamatosan próbálunk ez ellen tenni. A mai órán pólót terveztek maguknak, melyben a megjelenésükkel pozitív üzenetet adnak át, derűssé tehetik társaikat és kitartásra buzdítják őket. Mertugye a hangulatunkat meghatározzák a minket körülvevő tárgyak, pólón viselt üzenetek.
A gyerekekkel először megbeszéltük az optimizmus fogalmát. Milyen az optimista ember? Mi az optimizmus ellentéte? Miért fontos az optimista látásmód a jövőnk alakulása során? Néhány optimizmus közvetítő kép megtekintése és idézetek felolvasása után megkértem a gyerekeket, hogy fejezzék be a különböző megkezdett mondatokat optimistán és pesszimistán is ( Már megint én…; A barátom nem hívott fel…stb.).
A következő feladat optimista pólók tervezése volt. Milyen motívumok, színek , feliratok közvetítik legjobban a pozitív látásmódot?
A pólók elkészítése után összegeztük ki mit tanult meg az optimizmusról és hogy ki hogyan fogja beépíteni a mindennapjaiba a pozitív látásmódot.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Az oktoberi feladat az optimizmus gyakorlása volt. A” nevető levelek” feladatot választottuk. A gyerekekkel sokat beszélgettünk. Elmondták, hogy ki kinek szeretné oda adni a levelet és miért-mivel sikerült megnevettetnie. Volt aki két gyermeknek is adott volna. Volt aki azért, mert vicceset mondott a játszótéren, vagy éppen bohókásan táncolt.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Az oktoberi feladat az optimizmus gyakorlása volt. A” nevető levelek” feladatot választottuk. A gyerekekkel sokat beszélgettünk. Elmondták, hogy ki kinek szeretné oda adni a levelet és miért-mivel sikerült megnevettetnie. Volt aki két gyermeknek is adott volna. Volt aki azért, mert vicceset mondott a játszótéren, vagy éppen bohókásan táncolt.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Ifjúság utcai Telephely
Az oktoberi feladat az optimizmus gyakorlása volt. A” nevető levelek” feladatot választottuk. A gyerekekkel sokat beszélgettünk. Elmondták, hogy ki kinek szeretné oda adni a levelet és miért-mivel sikerült megnevettetnie. Volt aki két gyermeknek is adott volna. Volt aki azért, mert vicceset mondott a játszótéren, vagy éppen bohókásan táncolt.
Csoportom „bagolyszemmel” néztett be az osztályokba. Összegyűjtötték azokat a jó dolgokat, amiket az iskolában láthatnak. Egy kosárba „nevető faleveleket” raktak. Ráírták, mi az, ami megnevetteti őket.
Végül az osztály vázáját megtöltötték olyan pozitív szavakkal, amik a neveik kezdőbetűjével kezdődnek.
Jobb Veled a Világ!❤️
Foglalkozásunkat relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd két csapatra osztottam a csoportot. A szomorúságot és vidámságot jelző arcocskát – jelet felváltva emeltem fel és ezzel elindult a játék. Nagyon ügyesen mutatta be mindkét csapat a testtartásával, mimikájával a vidámságot, szomorúságot, a végén sikerült mindenki arcára mosolyt varázsolni!
Örömmel hallgatták meg: Tódi törpe történetét! A mesét követően, megbeszéltük a mese ” tanulságát”! Elmondták saját élményeiket is! Ezt követően többször elismételtük a ” Van nekem egy szemüvegem” című verset, majd meghallgattuk a ” Pozitív gyerek vagyok ” c. éneket.
Következő alkalommal felelevenítettük és megbeszéltük , Tódi törpe történetét, majd a munkafüzet segítségével kiszínezték mindazt, amire képesek. Elismételtük a tanult verset is, majd felfedezték a kivágott szemüvegeket, s legnagyobb örömükre , különböző színű formákkal, szívecskével, virággal, tetszés szerint, ragasztással kidíszítették. Az elkészült szemüvegeket azonnal fel is vették, s így mondták el, mit látnak a mai napban derűsen, optimistán! Az első foglalkozás alkalmával nehezen értették meg, az optimista, /derűlátó/ szó jelentését! De a többszöri ismétlés, a sok sok példa alapján mára már megfogalmazódott bennük a szó a jelentése! A téma lezárásaként mindenki kiszínezte és felragasztotta a következő lépcsőfokra az optimizmus – vidám jelét!
Foglalkozásunkat relaxációs gyakorlattal kezdtük, majd két csapatra osztottam a csoportot. A szomorúságot és vidámságot jelző arcocskát – jelet felváltva emeltem fel és ezzel elindult a játék. Nagyon ügyesen mutatta be mindkét csapat a testtartásával, mimikájával a vidámságot, szomorúságot, a végén sikerült mindenki arcára mosolyt varázsolni!
Örömmel hallgatták meg: Tódi törpe történetét! A mesét követően, megbeszéltük a mese ” tanulságát”! Elmondták saját élményeiket is! Ezt követően többször elismételtük a ” Van nekem egy szemüvegem” című verset, majd meghallgattuk a ” Pozitív gyerek vagyok ” c. éneket.
Következő alkalommal felelevenítettük és megbeszéltük , Tódi törpe történetét, majd a munkafüzet segítségével kiszínezték mindazt, amire képesek. Elismételtük a tanult verset is, majd felfedezték a kivágott szemüvegeket, s legnagyobb örömükre , különböző színű formákkal, szívecskével, virággal, tetszés szerint, ragasztással kidíszítették. Az elkészült szemüvegeket azonnal fel is vették, s így mondták el, mit látnak a mai napban derűsen, optimistán! Az első foglalkozás alkalmával nehezen értették meg, az optimista, /derűlátó/ szó jelentését! De a többszöri ismétlés, a sok sok példa alapján mára már megfogalmazódott bennük a szó a jelentése! A téma lezárásaként mindenki kiszínezte és felragasztotta a következő lépcsőfokra az optimizmus – vidám jelét!
Maci csoport
Tépéses-ragasztásos technikával elkészítettük a csoport sólyom madarát, ami a mindent látó szemével fürkészi a gyerekek jó cselekedeteit. Kiragasztva a csoport falára, egész héten figyelemmel „kísérte a csoportunk életét. Minden nap összegyűjtöttük a beszélgetőkör alkalmával, miket látott aznap a sólymunk.
„Az Anna segített összeszedni a kiborult gesztenyét a Noelnek.”
„Kristóf segített öltözni nekem.”
„Áron segített elpakolni a játékot Zsófinak.”
A hét végére már nagyon ráéreztek, és figyelemmel tudták kísérni önmaguk és társaik jó cselekedeteit, és ösztönözték egymást.