Sziasztok! Nevető falevelek témát választottuk a gyerekekkel. Az október a falevél hullás hónapja. Amikor kinéztünk az osztályterem ablakán. Láttuk, milyen színesek a fák lombjai, és a lehulló falevelek. Sajnos. néhány gyermek beteg lett, így három tanulómmal kézműveskedtünk. Elolvastam nekik Aranyos Ervin: Őszi falevelek című versét, azután körjátékokat játszottunk, énekeltünk. Dr. Bagdy Emőke javaslata alapján, relaxációs gyakorlatokat végeztünk. Kikészítettem az eszközöket (színes papír, festék, olló, ragasztó, nyomda), megbeszéltük, mit fogunk elkészíteni, megmutattam az általam kiválasztott képet. Kis tanulóim a nyomdázást nagyon szerették. A képeken látszik, milyen ügyesen dolgoztak.
A gyerekek mondták: A délutáni foglakozáson figyeltünk, sokat jelentkeztünk, megdicsért a Tanító néni:)
MOSOLYOGJ SOKAT s a világ visszamosolyog rád!
ÉAI 1. b osztály
Az optimizmus gyakorlása
Sziasztok! Nevető falevelek témát választottuk a gyerekekkel. Az október a falevél hullás hónapja. Amikor kinéztünk az osztályterem ablakán. Láttuk, milyen színesek a fák lombjai, és a lehulló falevelek. Sajnos. néhány gyermek beteg lett, így három tanulómmal kézműveskedtünk. Elolvastam nekik Aranyos Ervin: Őszi falevelek című versét, azután körjátékokat játszottunk, énekeltünk. Dr. Bagdy Emőke javaslata alapján, relaxációs gyakorlatokat végeztünk. Kikészítettem az eszközöket (színes papír, festék, olló, ragasztó, nyomda), megbeszéltük, mit fogunk elkészíteni, megmutattam az általam kiválasztott képet. Kis tanulóim a nyomdázást nagyon szerették. A képeken látszik, milyen ügyesen dolgoztak.
A gyerekek mondták: A délutáni foglakozáson figyeltünk, sokat jelentkeztünk, megdicsért a Tanító néni:)
MOSOLYOGJ SOKAT s a világ visszamosolyog rád!
ÉAI 1. b osztály
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban Opti Miska dalát alkották meg a gyerekek. Az első perctől nagyon élvezték a feladatot. Eljátszottuk, hogy mi mindent panaszkodnánk Opti Miskának, majd szerepet cserélve, milyen optimista válaszokat, jó tanácsokat kaphatnánk tőle a panaszainkra. E „játék” után dal is született, melyből most idézek:
„Derű az életem, a nevetés a mindenem. Csak jó jut az eszembe, az embereknek segítek, hisz szeretem az életem.”
Az optimizmus gyakorlása
Ebben a hónapban Opti Miska dalát alkották meg a gyerekek. Az első perctől nagyon élvezték a feladatot. Eljátszottuk, hogy mi mindent panaszkodnánk Opti Miskának, majd szerepet cserélve, milyen optimista válaszokat, jó tanácsokat kaphatnánk tőle a panaszainkra. E „játék” után dal is született, melyből most idézek:
„Derű az életem, a nevetés a mindenem. Csak jó jut az eszembe, az embereknek segítek, hisz szeretem az életem.”
Az optimizmusról már csak az online térben tudtunk beszélgetni. Viszont az optimista gondoskodás fontossága elvitathatatlan a mai időkben. Hogy erősítsük magunkat és egymást a kitartásban optimista kártyákat készítettünk és fontuk egy csokorba.
Mórahalom Város Önkormányzata Napköziotthonos Óvoda
Péter Erika Léggömbvár c. versét szavalva a lufikra megrajzoltuk „Szép világunk” vágyrajzát.
Boldogságvárunkat lufikból próbáltuk megépíteni, majd legközelebb sikerülni is fog, vár formája lesz majd, csak addig még gyakorolunk egy kicsit. Nem adjuk fel!
OPTIMISTÁK VAGYUNK!
A mese meghallgatása után definiáltuk az optimizmus fogalmát példákon kifejezve. Az óra elején és végén relaxációs gyakorlatot csináltunk. A gyerekek egymásnak az optimizmussal kapcsolatos jókívánságokat mondtak. Produktumként optimista smile figurát készítettünk, majd a gyerekek külön fiú és külön lány optimista arcot rajzoltak. Az elkészült munkákból kiállítást rendeztünk. Bagdi Bella: pozitív gyerek vagyok című dalát megtanulva mozgásgyakorlatot végeztünk, majd a gyerekek szabadon táncolhattak rá.
A gyerekek sárga papírlapokra írtak 2 jó tulajdonságot magukról, majd egy általuk választott társuk is írt egyet róluk!
Alulra pedig rajzolhattak, írhattak olyan dolgokat, amiket szeretnek.
Készítettek még két sötét hegyet, amelyek a nehézségeket szimbolizálják.
Ezután felhelyeztük a Boldogságóra falunkra a teljes képet!
A gyerekekkel összeszedtük, hogy mit is jelenthet ez a kép és az, ahogy elhelyeztük.
– Minden rosszban, van valami jó!
– Az optimizmus felemel, boldoggá tesz!
– Lehet, hogy a sötét hegyek(problémák) kitakarják a jót, de a háttérben mindig ott van és mindig előjönnek, előbukkanak, mint a Nap! 🙂
A gyerekekkel az óra elején az optimizmus fogalmával ismerkedtünk meg, hallotta-e már valaki, tudjátok-e mit jelent? Azután mesehallgatás következett: A szikla című mesét hallgatták meg a gyerekek. Nagyon sok érdekes hozzászólás született, miért lehetett boldog a szikla. Ezután a hónap dala következett. Nagy sikert aratott a gyerekek körében, még a szünetekben is ezt énekelték. Az iskolánkban rendezett őszi fesztivált is e köré a téma köré szerveztük. A kifaragott tökök mellett gesztenyefigurákat is készítettünk papírból, melyeket pozitív gondolatokkal feliratoztunk: Mosolyogj! Légy boldog!… Ezeket lamináltuk a gyerekekkel és amikor a vidám tököket elhelyeztük a városban a közimsert középületek előtt, szétosztottuk az arra sétáló emberek között. Nagyon örültek neki, sok mosolyt csaltunk az arcokra, megszépítettük a napjukat az embereknek.
Második hónap együtt!
Még ismerkedünk, még tanuljuk egymást, még ízlelgetjük az iskolát.
Már szeretünk, már ölelünk, már segítünk, már játszunk, már élményeket gyűjtünk, már nevetünk.
Most pihenünk, most tapasztalunk, most kíváncsian kutatunk, most bizakodunk, most optimisták vagyunk.
Most élünk!
A nagykanizsai Szivárvány EGYMI első osztálya is elindult az úton.