A Boldogságóránkat „Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok” című vidám dalával kezdtük, amire együtt táncoltunk egy jót. Ezután Szomorú Szilárddal és Boldog Blankával folytattuk a közös alkalmunkat, ahol az aktuális vidám csapatnak mindig sikerült felvidítani és megnevettetni a szomorú csapatot. Ezután elolvastam a gyerekeknek „Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege” című meséjét. A mese előadásához bábokat használtam. Beszélgettünk a gyerekekkel, hogy kit mivel lehet felvidítani, illetve sok példát hoztunk fel együtt, hogy mennyi szép és jó dolog vesz minket körül, aminek örülhetünk, majd mindenki elkészítette a saját varázsszemüvegét.
Az optimizmus gyakorlása
Egész hónapban igyekeztünk a különböző helyzeteinket pozitívan szemlélni. Hétvégéinkre fejjel lefelé tekintettünk, s megpróbáltuk kitalálni, hogy vajon milyen hangulatban, milyen élményekkel jött a másik az iskolába. Optimista szemüvegünket gyakran használtuk pesszimista mondataink átformálásához.Ötleteket adtunk egymásnak, hogy hogyan tudjuk elűzni a rossz kedvünket, hogy hogyan lendülünk át egy-egy rossz hangulaton. A nevettetős játék mindig nagy sláger, amit valamennyien nagyon szeretünk!
Játszottunk a színekkel és a mondatokkal. Kiválasztottuk a kedvelt és kevésbé kedvelt színeket, melyek később a pólók készítésekor is előtérbe kerültek.
Úgy gondoltuk, hogy mindaz, amiről a hónap során tanultunk, az egy pólóban fog testet ölteni, mert amikor ránézünk eszünkbe fog jutni az együtt töltött idő és a jókedv. Így hát megismertettük a gyerekeket a batikolás technikájával, amely minden mozzanatával örömet csalt az arcukra.
Rácsodálkoztak, hogy különböző kötésekkel milyen minta rajzolódik ki az anyagon, majd kiválasztották a nekik tetszőt. A színek válogatása újabb izgalommal töltötte el őket, s a festés a csúcspont volt!
Az eredmény nem mindenkinek úgy sikerült, ahogy szerette volna, mégis „Így még jobb” kiáltások hangzottak fel!
A témát két órában dolgoztuk fel. Az első órán – a bevezető gondolatok megbeszélése után – a tanulók csoportban, illetve párban oldották meg a pozitív mondatok című feladatot és az optimista reakciók című kérdésblokkot. Az ötödikeseknek tetszett mind a két feladat, nagyon aktívak voltak, sok ötletes megoldás született.
Ezt követően közösen beszéltük meg a megoldásokat.
A második osztályfőnöki órán a gyerekek szavazás útján abban egyeztek meg, hogy optimista pólót fognak készíteni. Gyorsan jöttek a jó ötletek, a kivitelezés már vontatottabban haladt, de végül időre elkészültek.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
A mi Opti Miskánk látható a pólón. Boldog,nevető,vigyori feje lett,mert optimistán,derűlátóan néz előre,hisz benne,hogy az élet szép és még szebbé tehető,hogy mindenki jó,aranyos és mosolyog!!!
Kisürge csoport
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Fityfiritty csoport .
Egész héten tartottunk Boldogságórát,az eredmény magáért beszél.
Jó napot!
Küldöm az októberi képeket.
Köszönöm.
Az októberi feladatok közül a keresztrejtvény készítést választottuk a gyerekekkel. A tanulók párban dolgozva állították össze feladványaikat. Egyetlen feltétel volt csupán, a megoldásnak, azaz a fősornak, az OPTIMISTA szónak kellett lennie.
Helyszíne: Gyomaendrőd- Csárdaszállás- Hunya Kistérségi Óvoda,
Csemetekert Óvoda – Süni csoport, Szivárvány csoport, Napocska csoport
Korcsoport: 3-6 évesek
Az októberi hónap témája az optimizmus gyakorlása volt. A fogalom megértését most is segítették a gyermekekkel történt beszélgetések, a közös játékok és tevékenységek, a dalok és a mesehallgatások. Az optimizmus témában több mesével ismerkedhettek meg a gyermekek.
Mese: Tódi törpe varázsszemüvege
Mese a békáról, aki hitt magában -A mese tanulsága:
Minden nap fogunk olyannal találkozni, aki arról próbál meggyőzni, hogy amit csinálsz, az nem jó, felesleges és hiábavaló, nem vagy képes véghez vinni. A süket béka csak a belső hangjára figyelt, hogy „Feljebb, feljebb, előre!”.
Tudta, hogy képes rá és nem vették el az önbizalmát.
Sose hallgass a negatív, pesszimista emberekre, akik próbálnak lebeszélni és eltántorítani a célodtól! Gondolj a szavak erejére, hiszen bármi, amit hallasz vagy olvasol, az befolyásolja a tetteidet! Legyél egyszerűen Te is SÜKET, ha valaki azt mondja, hogy nem tudod megvalósítani az álmaidat! Légy OPTIMISTA és gondold azt, hogy BÁRMI SIKERÜLHET, HA IGAZÁN AKAROD!
Játék: Szomorú Szilárd és Boldog Blanka, Tükörjáték-önbizalom erősítő játék.
Hónap dala: Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok
Mi lehetne fontosabb manapság, mint arra nevelni a jövő generációját, hogy higgyen magában, lássa minden felmerülő problémában a fejlődés lehetőségét és mindenekelőtt legyen nyitott az élet dolgaira, lássa annak szépségét?!
Az optimizmussal kapcsolatos tevékenységeket fotókkal is illusztráljuk.
Jó hangulatú tevékenység volt a mostani is. A varázsbonbon című mesével leptem meg a gyerekeket, akik nagyon nagy érdeklődéssel figyelték a mese eseményeit. Az őszi munkákkal kapcsolva elvetettük az őszi búzánkat, melynek növekedését optimistán vártuk! A szobai, cserépbe ültetett meg is hozta gyümölcsét, a vajas kenyerüket már a napokban búza fűvel spékeltük meg tÍzórainál. A pozitív gyerek vagyok című dal az abszolút kedvencük tavaly óta, ezt most is mosolyogva, hangosan énekelték. Köszönjük Bella!