Szokásunkhoz híven októberben is több órát szenteltünk a témával való foglalkozásra. Mivel a csoport fele elsős, így ismét a negyedikesek segítségét kértem, hogy segítsenek a „kicsiknek” megmagyarázni, megértetni a szó jelentését. A gyerekek elmesélték a félelmeiket, beszéltünk arról, hogy miben lesz más a világ, ha végre elmúlik a járvány. Kinek hogyan változik meg az élete, ha optimistán, vagy pesszimistán áll hozzá. Rajzot készítettek arról, hogy milyen lesz az életük pár hónap vagy év múlva. Egy következő alkalommal a hónap meséjét, a „A szomorú királykisasszony” -t olvastam el nekik, amit utána dramatizáltunk, illetve illusztrációt is készítettek hozzá a gyerekek. Október folyamán többször meghallgattuk a hónap dalát, és sokszor beszélgettünk arról, hogy ki, hogy érzi magát. A nevetésversenynek köszönhetően egy vidám, optimista hónap kerekedett ki végül.
Az optimizmus gyakorlása
A projekt leírása
Beszélgetés a Ludas Matyi című film alapján
Hogyan tudnak a gyerekek jótanácsot adni egymásnak ?
Hogyan tud az optimizmus segíteni a mindennapi élethelyzetekben?
Feladat: Opti Miska bölcs tanácsainak összegyűjtése
Az októberi hónap témája az optimizmus gyakorlása volt.
A csoportunk „Sünikéi” jelenleg igen meghatározó időszakban vannak:
– „sikerült egyedül felvenni a cipőt”
– „sikerült felhúzni a cipzárt”
– „sikerült levenni a pólót”…
…és még folytathatnánk a sort rengeteg „sikerült” dologgal! Mivel nekünk ezek, a látszólag egyszerű cselekvések is nagy jelentőségűek, így e téma mentén ismerkedtünk az optimizmus érzésével.
Jelszavaink: „sikerülni fog” és „meg tudom csinálni”!
Különböző arckifejezések közül kiválogattuk a vidámakat és próbáltuk megfogalmazni, vajon mitől is lehetünk azok. Menet közben igyekeztünk elsajátítani a kacsintás művészetét is…
Ezután kérdezz-felelek játék következett, melyben a válaszokért a gyerekek mosolygós arcokból egy mindaddig „láthatatlan” útvonalat raktak ki, mely út végén várt ránk a „Napocska” – természetesen mosolyogva.
Bagdi Bella „Pozitív gyerek vagyok” című dalára küldünk egymásnak vidám mosolyokat.
A foglalkozás végét kedvenc időtöltésünkkel zártuk: gyurmázással mosolyt varázsoltunk a Napocskára, felhőkre, de legfőképpen a saját ábrázatunkra!
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Táblai rajzon örökítették meg a tanulók, hogy a sólyom mit lát, ha rájuk pillant az iskola tetejéről.
Beszámoló 11.B
Boldogságóra
Az optimizmus gyakorlása
Téma: Optimista póló készítése
Foglalkozásvezető: Törökné Skinti Gabriella
Cél: Ismerjük fel a hétköznapok örömeit! Hogyan tükröződik arcunkon, ruházatunkon a belső hangulatunk? Legyünk pozitívak, ezáltal pozitív hatást gyakorolunk másokra is.
Eszközök: ppt anyag, okostábla, okostelefon, csomagolópapír, filcek, nyomdák
Résztvevő diákok száma: 12 fő
Óravázlat:
1. Bevezetés – Kinek mit jelent az „optimizmus”? Kit nevezünk optimistának – pesszimistának? Melyikükkel találkozol, beszélgetsz szívesebben? Miért? Milyennek tartod saját magad?
2. Tevékenységek
– videó megtekintése az optimizmusról
– hogyan legyünk pozitívak? – ötletek, gondolatok
3. Készítsünk pólót, ami viselőjéről elárulná, hogy pozitív ember
4. Befejezés – Fotók készítése a kész alkotásokról
Az óra jó hangulatban telt. A diákok szívesen, nagy igyekezettel dolgoztak, a végén örömmel „próbálgatták” alkotásaikat.
A keresztrejtvény megalkotása csoportmunka volt, az optimizmus betűiből a szavakat könnyebben megtalálták, de a meghatározások megfogalmazása eleinte nehezen ment. De bízva egymás ötleteiben végül megszületett a végeredmény.
Október hónapban az optimista, pesszimista fogalmakat ismerték meg tanulóim. Rendszeresen relaxáltunk, meditáltunk, hallgattuk az Én pozitív gyerek vagyok kezdetű dalt. Az optimista utat gyakoroltuk. Mindenki megrajzolta a varázstükörbe az örök mosolyt.