A csoportunkban megtartott foglalkozáson sokat beszélgettünk, zenét, mesét hallgattak a gyerekek. Egyre bátrabban mondják el véleményüket, élményeiket. A meghallgatott mese elgondolkodtatta és továbbgondolásra késztette őket.
Az optimizmus gyakorlása
.Tasner Antal Általános Iskola
Egy kis csiga is feldibja a napot. Keressük tudatosan az apró örömöket.
Az őszi szünet előtti tervek és a szünet után megvalósított boldog cselekedetek.
A boldogságom okai…beszélgetés közben elkészült rajzok.
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Pozitív gondolatokkal tele. Kirándulás Kiskunmajsán, a szegfű tanösvényen.
OKTÓBER hónapban Optimizmus gyakorlása
A boldogságórák a csoportunkban mindig nagyon jó hangulatban telnek, a gyerekek szívesen vesznek részt a beszélgetésekben, és mindig az adott témához, nagyon pozitívan állnak hozzá, okos gondolatokat megosztva egymással.
Októberi hónapunk témája az Optimizmus gyakorlása volt. A téma feldolgozását egy beszélgetéssel kezdtük, ahol mindenki elmondhatta, hogy volt-e már szomorú, ha igen akkor miért és, hogy ilyenkor kinek sikerült őt megvigasztalni. Boldog Dóra bábpajtásunk segítségével elmeséltem a Tódi törpe varázsszemüveg meséjét.
Majd egy zenés játékkal folytattuk, mely az önbizalom növelésére igen nagyszerűen hat. A gyerekek önfeledten adták át magukat a különböző szerepeknek.
A pozitív optimista nézetet sikerült megéreztetni a gyerekekkel, azáltal, hogy folyamatosan megerősítem bennük azt az érzést, hogy képesek elérni, amit akarnak, hogy hibáinkkal és gyengeségeinkkel együtt szeresék magukat, és ugyanígy tekintsenek másokra is!
Kecskemét Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola Városföldi Általános Iskolája
Kirándulás, közös séta alkalmával sok-sok pozitív gondolatot osztottunk meg egymással.
A tanulók nagyon várták a következő órát, kíváncsiak voltak az újabb feladatra. Fontosak lettek számukra a boldogságot és az örömet kifejező mondatok, szavak, tevékenységek. A beszélgetésben mind a fiúk, mind a lányok nagyon aktívak voltak. Láthatóvá vált, milyen sokat fejlődött személyes értékrendjük, és egyre nyitottabbakká váltak.
Hogy a sólyom milyennek is látná ezt a 2.osztályos kis csapatot?
Néhány kisgyerek sólyommá változott, a készített álarcokon át letekintett az osztályra.
Nagyon sok jó tulajdonságunk van, de a legfontosabbak a következőek:
– ÁLLATBARÁT
– JÓSZÍVŰ, MELEGSZÍVŰ, BARÁTSÁGOS
– ERŐS
-JÁTÉKOS
A kis sólymok elégedetten reppentek tovább, úgy látták, sok-sok optimista, jókedvű kisgyerek jár ide 🙂
Optimista?Pesszimista?Nem sikerült a matek dolgozatom c.történet feldolgozása.
Örök mosoly! Optimista derűt sugárzó önarckép rajzolása.
Az optimizmus gyakorlása keretében a nevető leveleket játszottunk és a sólyomszemmel című feladatot oldottuk meg.