Az októberi hónap témája az optimizmus gyakorlása volt. Megbeszéltük a gyerekekkel az optimizmus szó jelentését, és bemutattuk milyen is az optimista ember. Fantáziánk segítségével -sólyomszárnyon- körberepültük a lakókörnyezetünket, és lerajzoltuk mindazt, aminek a legjobban örülünk. A hangulatot a hónap dalának éneklésével fokoztuk. A Boldogságóra végén minden gyermek mosolygós smilet kapott ajándékba.
Az optimizmus gyakorlása
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nyolcadikosok lévén OPTIMISTÁN állunk a közelgő kihívások vagyis a felvételi vizsgák elé.
A nyolc évet a legjobb tudásuk szerint teljesítették a gyerekek és most ennek a munkának a gyümölcsére várva, pozitívan nézhetnek a dolgok elébe.
Habár összeszorul a szívem ha arra gondolok jövőre szétválnak útjaink, őszintén remélem, hogy mindenkinek sikerül abba a középiskolába felvételt nyernie ahova szeretne!
Pozitívan gondolkodunk a jövőnkről ezért közösen megalkottuk a FELVESZNEK szót, melynek betűit kezükben tartják a tanulók a fényképen.
Polgárdi Széchenyi István Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nyolcadikosok lévén OPTIMISTÁN állunk a közelgő kihívások vagyis a felvételi vizsgák elé.
A nyolc évet a legjobb tudásuk szerint teljesítették a gyerekek és most ennek a munkának a gyümölcsére várva, pozitívan nézhetnek a dolgok elébe.
Habár összeszorul a szívem ha arra gondolok jövőre szétválnak útjaink, őszintén remélem, hogy mindenkinek sikerül abba a középiskolába felvételt nyernie ahova szeretne!
Pozitívan gondolkodunk a jövőnkről ezért közösen megalkottuk a FELVESZNEK szót, melynek betűit kezükben tartják a tanulók a fényképen.
Közösen a nevünk alapján, jó tulajdonságokat gyűjtöttünk.
Erről készült a kép is.
Mindenki jó, nem is egy dologban!!!
Mi így látjuk egymást4
Az optimizmus gyakorlásának hónapja számunkra rengeteg kacagást, önfeledt nevetéseket hozott, amely nemcsak a boldogságórákon tartott ki, hanem „átragadt” más tanórákra is. Sokat játszottunk: többször nevetésversenyt vagy az „add tovább a grimaszt”; annyira élvezték a gyerekek, hogy sokszor abba sem akarták hagyni. Boldogságóráinkból néhány szösszenetet mutatunk a képeken, amelyeken azt rajzolták le a gyerekek, hogy ki vagy mi nevetteti meg őket illetve egy örök mosoly profilképet, amelyet bármikor elővehetnek, ha az alkalom vagy a hangulat éppen azt kívánja.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola
Az optimizmus gyakorlása
Az optimisták a problémákkal szembenéznek és nem adják fel.
Mit jelent az optimizmus? Milyen az optimista ember?
Mi az optimizmus ellentéte?
Optimizmus: Optimista az olyan ember, aki azt gondolja az emberekről, a világról, hogy az jó. Hisz abban, hogy a dolgok bármilyenek is legyenek, majd jóra fordulnak. Az optimizmus egy pozitív életszemlélete a világnak.
Pesszimizmus: A pesszimista ember abban hisz, hogy a dolgok alapvetően rosszak és rosszra fordulnak. A pesszimizmus negatív életszemlélete a világnak.
Meghatároztuk a fogalmakat. A tanulók választottak maguknak tulajdonságot. Bemutatták az optimista és a pesszimista ember kontrasztját. Ez egy optimista osztály!
Az órát zenehallgatással kezdtük, megnéztük Pintér Béla: Ez te napod c dalát.
Utána arról beszélgettünk, mi jut eszünkbe könnyebben másról: a pozitív vagy negatív tulajdonságok? Az első közös feladatként a „Pozitív zuhany”-t kapták, mindenki kapott egy lapot a nevével, amit körbeadtak, és mindenki írt valami pozitív dolgot az osztálytársa lapjára. A végén felolvastuk egyenként a jellemzéseket. Voltak, akiknek nagyon nehezen ment a dolog, és olyan lap is volt, amit újraírtunk, mert nem csak pozitív dolgok kerültek a lapra. (Erről aztán egy következő órán külön beszélgettünk is.)
Az óra második felében 3-4 személyes csoportokra osztottam őket és kártyákat osztottam szét közöttük, amikre egy-egy befejezetlen mondat került. Együtt kellett pozitív befejezést találni.
Az órát egy közös szteppeléssel fejeztük be, az Optimizmus c. dalra. Mindenkit kicsit megmozgattunk, jó hangulatban búcsúztunk.