A bemelegítő feladatban mindenkinek el kellett mondania magáról egy pozitív tulajdonságot és mutatni hozzá egy mozdulatot, majd a mellette lévőnek meg kellett ismételnie és hozzátennie a sajátját míg a kör be nem zárul. A optimizmus gyakorlására egy nyitott színházat terveztünk, amelyben először egy pesszimista hozzáállást kellett eljátszani az adott témához, majd megállítva a történetet ki kellett javítani optimistára minden rossz gondolatot. A gyerekeknek nehéz volt olyan szavakat használni, ami csak pozitív, hiszen a mindennapi életben sajnos megszokták, hogy sok mindenhez negatívan állnak hozzá. Felnyitottuk a szemüket hogyan is lehet pozitívabban gondolkozni és nyilatkozni.
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekek nagyon szeretik a drámajátékot, mindig kihívást jelent nekik megoldani egy-egy feladatot. Most az volt a feladatuk, hogy játszanak el egy olyan történetet, ami pesszimistán indult, de megoldották a problémát és a végén optimista lett a történet. Ismét énekelve, táncolva és pantomimmel kellett eljátszani a csapatoknak a történeteket. Az első csapat megjelenített egy olyan történetet, ahol egy fiú bajba kerül, de nem foglalkoznak vele, csak néhány gyereknek jut eszébe odamenni és segíteni. A második történetben nem tanultak az egyik órára, és mindenki egyest kapott, de utána kaptak lehetőséget javításra és meg lett az ötös, a harmadik csapat egy kiközösítést jelenített meg, amit végül sikerül rendezni. Mindenki nagyon ügyes volt, fontos volt a csapatmunka, amit kitűnően megoldottak.
Ki neveti el magát? játékkal grimaszolva csalták el egymás csapatából az embereket a kis elsősök is 🙂 Majd pesszimista mondatokat kellett átváltoztatniuk optimista mondatokká. Rájöttek, hogy milyen sűrűn használnak olyan mondatokat, amivel lemondanak valamiről inkább, minthogy tegyenek érte valamit. A pedagógus társam olyan pesszimista volt „gyerekként”, hogy oda is mentek hozzá megölelni, amikor azt mondta, hogy vele senki sem focizik 🙂
Az optimizmus hónapját csupa mosollyal kezdtük. Az első feladat az volt, hogy grimaszokkal kellett egymást megnevettetni és elcsalni egymás csapatától. Voltak igen komoly arcúak, akiket nem lehetett megnevettetni 🙂
Megbeszéltük mennyire fontos pozitív gyereknek lenni, ezért ezt elmondtuk sok fajta stílusban. Az órát lezárva énekeltünk, zenéltünk majd meditáltunk.
Szikszai György Református Óvoda és Általános Iskola Örömsziget Óvodája
Az októberi hónap témája az optimizmus volt. Az első héten felelevenítettük ” Tódi törpe varázsszemüvegének” történetét, amely több gyermekre is, a ráismerés örömével hatott. A mese végén a kicsik kérték, hogy lehet -e varázs-szemüvegeket készíteni, amelyre természetesen lehetőséget biztosítottam. A vizuális tevékenység közben meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalát, amire néhány kislány vidáman táncolgatott.
A második héten a Petőfi -parkba sétáltunk el, ahol a természet kincseit gyűjtögettük, miközben rácsodálkozhattunk az őszi természet sokszínűségére, mely minden gyermek számára esztétikai élményt biztosított. Így amellett, hogy ismereteiket bővítettük a közvetlen tapasztalatszerzéssel, a szép iránti érzéküket is fejlesztettük.
A harmadik héten a Maros-partra tettünk kirándulást,ahol a part menti kiserdőben, igyekeztünk felfedezni Tódi törpe lakhelyét. Sajnos azt nem találtuk meg, de az erdő őszi varázsa, a madarak éneke, az avarban elbújt bogarak felfedezése, és a Lombkorona-sétány 20 méteres magasságban tett sétája, elvarázsolta a gyerekeket. A szabad, nagy térben végzett futó- és fogójátékok, bizalomjátékok és a különböző kincsek gyűjtése, tovább fokozta a természettel való pozitív kötődésüket, erősítette a közösséghez tartozásukat.
Az utolsó héten a Halloween-t ünnepeltük , ahol tököt faragtunk, szellemekkel díszítettük a csoportszobát, rémisztő jelmezekbe bújtunk, játékos feladatokat végeztünk, táncoltunk, és a halottak napjához kapcsolódóan, ebben a szomorkás időszakban is megtaláltuk a pozitív, optimista lehetőségeket.
Gárdonyi Géza és Szegi Suli Általános Iskola
A szomorú királykisasszony című mesét dolgoztuk fel.
Balmazújvárosi Általános Iskola Bocskai Tagintézmény
Mi is elkészítettük az Optimizmus „szófelhőjét”.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Optimizmus gyakorlása
Az optimizmus hónapjában a gyermekek már érdeklődve várták, hogy milyen új játékos feladatokat fogunk csinálni. Beszélgettünk arról, hogy miért fontos az optimista látásmód. meglepő beszélgetések születtek.
A feladatokat Bagdi Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Elbáboztam a beteg gyermekek történetét. Megbeszéltük, hogy miért volt optimista a kislány a történetben.
Majd tündérországba repültünk, ahol csak jó tulajdonságú hercegek és hercegnők vannak. Egy gyermeket székre ültettünk koronával a fején. A többieknek egy jó tulajdonságot kellett mondaniuk róla egyesével. Ezt minden gyermeknél eljátszottuk.
Megcsináltuk csapatmunkában az értékeink fáját is, közben Pozitív gyermek vagyok c. éneket hallgattuk meg. A gyermekek nagyon élvezték a foglalkozást és a végén azt mondták, hogy a boldogságórákat imádják. Ennek különösen örültem. Remélem a továbbiakban is így fogják gondolni!
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Optimizmus gyakorlása
Az optimizmus hónapjában a gyermekek már érdeklődve várták, hogy milyen új játékos feladatokat fogunk csinálni. Beszélgettünk arról, hogy miért fontos az optimista látásmód. meglepő beszélgetések születtek.
A feladatokat Bagdi Emőke relaxációs gyakorlataival kezdtük. Elbáboztam a beteg gyermekek történetét. Megbeszéltük, hogy miért volt optimista a kislány a történetben.
Majd tündérországba repültünk, ahol csak jó tulajdonságú hercegek és hercegnők vannak. Egy gyermeket székre ültettünk koronával a fején. A többieknek egy jó tulajdonságot kellett mondaniuk róla egyesével. Ezt minden gyermeknél eljátszottuk.
Megcsináltuk csapatmunkában az értékeink fáját is, közben Pozitív gyermek vagyok c. éneket hallgattuk meg. A gyermekek nagyon élvezték a foglalkozást és a végén azt mondták, hogy a boldogságórákat imádják. Ennek különösen örültem. Remélem a továbbiakban is így fogják gondolni!