A hónap mottója az optimizmus volt, mert meg kell ismerni önmagunk erősségeit és gyengéit. Hisz erőssek vagyunk együtt is és külön-külön is. Tanulságos beszélgetésekkel, filmekkel tettük felejthetetlenné ezt a hónapot a Ziperben.
Az optimizmus gyakorlása
Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatása, illetve a Tódi törpe varázsszemüvege című mese elmesélése az óvó néni által.
Sokat beszélgettünk a gyerekekkel a jóról-rosszról, optimizmus-pesszimizmus fogalmáról, egymáshoz és magunkhoz való hozzáállásról, viselkedésekről. Gyűjtögettük közösen a ráillő, megfogalmazható , tartalmas szavainkat. Végül olyan befőtteket készítettünk a magunk számára, amibe mindenki eltett egy-egy maga és a többiek számára fontosnak tartott szépet és jót . S hogy ez hogy sikerült ? Egy kép maradt csak a folyamat elejéről, mert mire elkészültünk vele, a befőttek hazakerültek, a legjobb helyekre.
A Bagoly csoport az érzelmeket kifejező virágokat tanulmányozta. Arcukon is igyekeztek megjeleníteni.
A gyerekek gyorsan és ügyesen ráéreztek az optimista és pesszimista gondolkodásmód különbségére. Szinte azonnal át tudták transzformálni a pesszimizmust optimizmussá. Egyáltalán nem kellett győzködni őket, hogy boldogabb lesz az életünk, ha mindenben a jót keressük.
A téma feldolgozása során ismét meggyőződhettünk arról, hogy gyermekeinkben mennyire erős az opzimizmus. Bíznak a körülöttük lévő világban. Teljesen átadták magukat a Bella dala adta élménynek. Többször is kérték hallgassuk meg, majd beszélgettünk arról, mi a bizakodás, reménykedés. Hogyan képzelik el további életüket. Jó volt hallgani azt a sok pozitív gondolatot, amelyet megfogalmaztak.
Boldogság óra – Optimizmus gyakorlása
A hét elején elkészítettem egy Füles vonatot, amit egy központi helyre raktam ki, belerajzoltam vagy kisfiút, vagy egy kislányt és feltüntettem a jelüket. Izgatottak lettek mikor elkészült. Megbeszéltük, hogy aki jól viselkedik az kap egy mosolygós fejecskét. Az előző években is bevált ez a módszer, hisz motiválja őket a jó cselekedetekre.
Minden napra jutott egy cseppnyi boldogság. Tódi törpe mondókáját pár elmondás után, szépen megtanulták és örömmel játszották el. Jól érzem című dalra táncoltunk, tapsoltunk, énekeltünk, ugráltunk. Majd elő kerültek Boldog Dóra és Morcos Marci, akivel együtt játszottunk, hol boldog hol szomorúak voltunk. Játék során a már jól ismert dalra táncoltak a gyerekek, amikor lekapcsoltam a zenét, akkor vagy mosolyogniuk kellett vagy szomorú arcot kellett mutatniuk, attól függően, hogy melyik bábut mutattam fel.
Boldogság óra – Optimizmus gyakorlása
A hét elején elkészítettem egy Füles vonatot, amit egy központi helyre raktam ki, belerajzoltam vagy kisfiút, vagy egy kislányt és feltüntettem a jelüket. Izgatottak lettek mikor elkészült. Megbeszéltük, hogy aki jól viselkedik az kap egy mosolygós fejecskét. Az előző években is bevált ez a módszer, hisz motiválja őket a jó cselekedetekre.
Minden napra jutott egy cseppnyi boldogság. Tódi törpe mondókáját pár elmondás után, szépen megtanulták és örömmel játszották el. Jól érzem című dalra táncoltunk, tapsoltunk, énekeltünk, ugráltunk. Majd elő kerültek Boldog Dóra és Morcos Marci, akivel együtt játszottunk, hol boldog hol szomorúak voltunk. Játék során a már jól ismert dalra táncoltak a gyerekek, amikor lekapcsoltam a zenét, akkor vagy mosolyogniuk kellett vagy szomorú arcot kellett mutatniuk, attól függően, hogy melyik bábut mutattam fel.