Odafigyelünk egymásra, szépen szólunk társainkhoz, ha valaki szomorú megvigasztaljuk.
Az optimizmus gyakorlása
Lőrinci Napsugár Óvoda és Bölcsőde
Mivel a kislányok nagyon szeretnek zenére táncolni már a hónap elejétől hallgattuk Bagdi Bella dalait: „Boldog vagyok”, „Süss fel nap”, „Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek” „Jól érzem magam boogie” -t. Így lett az egyik kedvenc dalunk a : „Ha boldog vagy…” Elkészítettük szomorú Szilárdot, és Boldog Blankát, és játszottunk velük. Ezen a játékon jót mulattunk. Napocska báb segítségével beszélgettünk, hogy mikor érezzük magunkat boldognak. Természetesen minden kis „Kipikopi” az anyukájával, vagy apukájával érzi magát a legboldogabbnak. Ezután lerajzolták a szüleiket.
-Égig érő fa vagyok, megnövök, mint a nagyok” – relaxációs játék.
-Hogyan gondolkodik az optimista ember?
-Hogy vagy?
-Nevetésverseny.
-A szomorú királykisasszony – mese; mások szomorúságának elűzése.
Hogyan beszélsz magaddal? – Megerősítések gyűjtése.
– Közös éneklés: Pozitív gyerek vagyok.
Az osztály a rejtvénykészítést választotta a megadott feladatok közül, mivel amúgy is kedvelik a rejtvényeket, vállalták, hogy most ők fognak összeállítani egyet. Párokban dolgoztak, hogy segítség egymás munkáját. Először beszélgettünk magáról az optimista szemléletmódról, körülírtuk a témát, csak ezután álltak neki a rejtvény összeállításához. Nem volt egyszerű ez a feladat a tanulók számára, végig szükségük volt tanári segítségre a szavak kitalálásában is és a meghatározások leírásában is.A végére már belejöttek, és nagyon jó rejtvények születtek.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
A képeken a pozitív szó betűivel írtak a gyerekek egy-egy gondolatot, melyek eszükbe jutottak e szó kapcsán.
Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázs szemüvege című meséjét dolgoztuk fel. A mese nyomán elkészítjük a varázsszemüveget, amit alkalmazhatnak a negatív helyzetekben. Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok dalát hallgattuk meg és beszélgettünk erről a látásmódról. Az életkori sajátosságaink miatt, az optimista szemlélet kialakulását igyekszünk felkelteni. Megbeszéltük a jó és rossz viselkedés hogyan hat egymásra.
Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A Villányi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 1. a osztályos tanulói a boldogságórán magukról készítettek képet, melyen az optimista szemlélet tükröződik.
Az osztályunkra az optimizmus jellemző. Minden a legjobbat próbáljuk látni!
A gyerekekkel a nagy hidegben jó időt, tavaszt váró kutyusokat hajtogattunk és díszítettünk.
A hónap feladataként a keresztrejtvény készítését választottuk. A gyerekek párokban dolgoztak, alkottak.