Egy sólyom ezt látná a magasból: egy szép új játszóteret az iskola udvarán, homokozót, nagy pályát a jó kis focimeccsekhez.
Az optimizmus gyakorlása
AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA 1.
3-6 évesek részére
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Irkafirka” Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 36.oldal egyéni munka Rajzoljatok irka-firkát kedvetek szerint a lapra a zsírkréták segítségével, és mondjátok magatokban, de akár hangosan is, hogy: „irkafirka…összevissza… szabad jobbra, szabad balra, …szabad nekem összevissza”, addig, amíg szólok, hogy köszönöm elég!
5’ Foglalkozást kezdő éneklés Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dal zenehallgatás Hallgassuk meg a következő dalt.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 65-67. oldal alapján beszélgetés Tudjátok-e mi az az optimizmus? Hogy gondolkodik az optimista ember?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 71.oldal alapján felolvasás Tódi Törpe varázsszemüvege c. meséjét olvasom most fel nektek.
5’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 73.oldal alapján mesefeldolgozás kérdésekkel Mit láttok szépnek a világban? Milyen lehet a varázs szemüvegben látott világ?
Mi az, amin változtatnátok, ha megtehetnétek?
15’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 74.oldal alapján egyéni munka-varázsszemüveg készítése Képzeljétek el, hogy van egy olyan varázs szemüvegetek, melyet ha felvesztek, meglátjátok a rossz dolgokban is a jót!
Készítsünk magunknak egy ilyen szemüveget.
(rajzlap, színes ceruza, színes lapok, ragasztó, matricák)
2’ A téma lezárása beszélgetés Kiben milyen érzés van most? Hogy érezte magát a mai órán?
AZ OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA 2.
(3-6 évesek részére)
Idő Óraegység funkciója Óraegység tartalma Módszer Instrukció
3’ Relaxációs gyakorlat „Repül a madár, szárnyalva száll, mert szabad madár” Boldogságóra könyv 3-6 éveseknek 38.oldal- csoport munka Arra szeretnélek kérni Titeket, hogy képzeljetek el egy madarat, aki szabadon száll, szárnyait kitárva, boldogan repül a felhők között. Mindenki mutassa meg, hogy milyen a madár, amire gondolt, hogyan repül.
5’ A téma bevezetése Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 65-67. oldal alapján beszélgetés Hogy gondolkodik az optimista ember?
Emlékeztek, hogy miről beszéltünk a múlt héten?
10’ A téma feldolgozása Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 75.oldal alapján- Tükörjáték egyéni munka Add körbe a tükröt! Akinél éppen van, nézzen bele, és mondja el, hogy mi szépet és jót lát. (Akinek nem jut eszébe semmi, annak segíthetnek a többiek.)
Eszközigény: kistükör
15’ Boldogságóra kézikönyv 3-6 éveseknek, 75.oldal alapján- Értékeim fája csoport munka Mindenki ügyes valamiben. Gyűjtsünk minél többet ezekből a készségekből, értékekből!
Rajzoltam egy fát… az ágai legyenek a megbeszélt erősségek! A feladat az, hogy mindenki keressen magának valamit, amiben nagyon jó a megbeszélt erősségek közül, és egy levelet kiválasztva helyezze el magát azon az ágon, ami az ő erősségét szimbolizálja.
Eszközigény: levélforma, ragasztó, színes ceruza, karton vagy flipchart papír.
5’ Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dal zenehallgatás Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalát hallgatjuk a foglalkozás közben.
2’ A téma lezárása beszélgetés Kiben milyen érzés van most? Hogy érezte magát a mai órán?
Témahetünk meséje Szutyejev: A négy kis ezermester volt. A gyerekeket megkértem, hogy figyeljék meg a szereplőket, milyen pozitív értéket közvetít a mese általuk. A mesét követő játékok közé beépítettem a különböző arckifejezéseinkkel való játékot. A gyakorolt játékaink a következők voltak:
– egymás megnevettetése: a gyerekek két sorba állnak, egymással szembe. Az egyik sornak az a feladata, hogy maradjon komoly, próbáljon meg nem nevetni, míg a másik sornak az volt a feladata, hogy próbálják megnevettetni komoly társaikat.
– tükörben az arcuk megfigyelése (milyen ha boldog/szomorú/mérges), valamint mi az, ami a legjobban tetszik nekik a saját arcukon.A tevékenységet követően a mosdóban a gyerekek tovább próbálgatták arckifejezéseiket a tükör előtt.
– ajándék adása egymásnak: csak az mosolyoghat, aki adja az ajándékot. Megfigyelés, beszélgetés: kinek ment nehezen az, hogy komoly maradjon? Miért?
A szülői értekezletünket is a boldogságóra program szelleme szerint alakítottunk, ezzel is közelebb hozva a szülőket a programhoz.
Emlékeink, visszatekintések:
Novemberben megérkeztek a várva várt új könyveink, amit új boldogóra tanárunk, Dóri néni és Márta néni munkáját fogják segíteni.
Dóri néni máris tartott a nagyoknak egy optimizmus órát, a 6. évfolyamon. A csoportok optimizmus virágait közül néhányat képként is megnézhettek.
Emlékeink, visszatekintések:
Novemberben megérkeztek a várva várt új könyveink, amit új boldogóra tanárunk, Dóri néni és Márta néni munkáját fogják segíteni.
Dóri néni máris tartott a nagyoknak egy optimizmus órát, a 6. évfolyamon. A csoportok optimizmus virágait közül néhányat képként is megnézhettek.
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Nagyon sok keresztrejtvényt született a témában, aminek a megoldása az OPTIMIZMUS!
Győri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola
Színes pólók kavalkádját alkották meg a gyermekek ebben a témában! Nagy örömmel készültek a feladatok.
Kisvárdai Egyesített Óvoda Nyitnikék Tagintézménye
Hipp-Hopp
Itt vagyok! Varázslatot mutatok.
Felteszem szemüvegem!
Ide-oda billentem a fejem.
Szemüvegben messze nézek
Meglátom a csodaszépet!
Hipp-hopp, hopp
Itt vagyok! Varázslatot mutatok! 🙂
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola Kazinczy Ferenc Tagintézménye
A pozitív gondolkodás ebben az időben nagyon fontos. Mindenben igyekeztünk meglátni a jót! Erről készítettek a kis tanítványaim rajzokat!