Vajon ha optimista vagyok akkor tudom megvalósítani az álmaimat, vagy ha megvalósítom az álmaimat akkor optimista vagyok?
Kicsit eljátszottunk a gondolattal és a modern technikával.
Az optimizmus gyakorlása
Vajon ha optimista vagyok akkor tudom megvalósítani az álmaimat, vagy ha megvalósítom az álmaimat akkor optimista vagyok?
Kicsit eljátszottunk a gondolattal és a modern technikával.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– „Boldog Dóra” Mesére hívó mondókája,
– Tódi törpe varázsszemüvege cimű mese bemutatása,
– Optimista tükörkép készítése,
– Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatása és tanulása.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– „Boldog Dóra” Mesére hívó mondókája,
– Tódi törpe varázsszemüvege cimű mese bemutatása,
– Optimista tükörkép készítése,
– Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatása és tanulása.
– Foglalkozást kezdő relaxáció,
– „Boldog Dóra” Mesére hívó mondókája,
– Tódi törpe varázsszemüvege cimű mese bemutatása,
– Optimista tükörkép készítése,
– Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatása és tanulása.
Október – Optimizmus gyakorlása
Sokat beszélgettünk arról, hogy mi az az optimizmus, hogyan tudjuk feldolgozni a kudarcainkat. Mitől tudunk többet mosolyogni, és hogy az is lehet „ragályos”. Most a vírus miatt maszkban vagyunk, így nem látszik, hogy mosolygunk. Mi mégis észrevettük, hogy az emberek szemén látszik, hogy nagy mosoly ül az arcán, ha beszél, akkor hallatszik a hangján is a jókedv a derű. Ezért készítettük el a 2.b osztály varázstükrét, amiben mindig a mosolygó tükörképünk látható. A beszélgetésekből kiderült, hogy az étkezések terén vagyunk a legkülönbözőbbek, az iskolában a tízórai és az ebéd időben előfordul, hogy nem tetszik, amit meg kell enni. Ezért kitaláltuk, hogy készítünk egy optimista tányéralátétet, amire leírjuk – rajzoljuk, hogy mi adhatna okot szomorkodásra, de mi nem tesszük, mert látjuk, hogy abban mi tud jó lenni, ami miatt szomorkodhatnánk.
Mindenki elkészítette a saját mosolygós „tükörképét”. A képek kikerültek a falra, ezekre a mosolyokra egész évben bármikor ránézhettünk.
Megbeszéltük a szó jelentését segítséggel, majd meghallgattuk Bagdi Bella-tól a Pozitív gyerek vagyok című dalt.
A témát a ,, Tódi törpe varázsszemüvege” c. mesével dolgoztam fel.
Körbeülve a könyv kérdéseit és a felmerülő kérdéseket átbeszéltük.
Majd jó mókára hívtam Őket. Mindenki készítsen magának egy optimista varázsszemüveget. Utána még megrajzolták a munkafüzetből, az általam kíválasztott feladatot és a végén zenére táncolunk.
Foglalkozást kezdő relaxáció: Bagdy Emőke-„Kitárom a világom, mint egy virág kinyílok…”
Ráhangolódásként Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát hallgattuk meg.
A téma feldolgozását Tódi törpe varázsszemüvege című mesével valósítottam meg. A könyv és a gyerekek kérdései alapján beszélgetőkör alakult ki. Átvezetésként a gyerekek lgkedveltebb elfoglaltságát ajánlottam fel számukra, elkészíthették Tódi varázsszemüvegét. Az ajánlásban található Értékeim fája nevű tevékenység tetszett a gyerekeknek, szívesen foglalkoztak vele.
A foglalkozás zárásaként zenét hallgattunk.