Az osztály közösen megtervezett, majd elkészített egy medált. Majd megválasztottuk az osztály legpozitívabb szemléletű tanulóját: Jázmint. Ünnepélyesen átadtuk neki a medált. A gyerekek izgatottan várják, jövő héten kinek a nyakába fog kerülni a vándormedál.
Az optimizmus gyakorlása
Fontosnak tartom, hogy a diákjaimban hamar kialakuljon a magabiztosság, a „nem adom fel”! Az online időszakok is a pandémia helyzet idején megerősítettek bennünket abban, hogy egy összetartó osztály vagyunk, akik megbíznak a másikban, és mindenben egymás mellett állnak, segítenek, amiben csak tudnak!
Tudjuk, hogy bármire képesek vagyunk, csak akarni kell, mindent meg tudunk csinálni. Amennyiben elsőre nem sikerül, sikerül másodikra!
Mi érmet terveztünk, „Kérlek vigyázz Rá!” felirattal.
Most mindent pozitívan szemlélünk egymást, az életet, az iskolát, a mindennapokat, de még önmagunkat is! Ami nagyon jó, hiszen a szükséges önbizalom csak erősíti az embert! Azért is választottuk ezt a mondatot a képzeletbeli érménkre, hogy mindannyiunkban tudatosítsuk, vigyázzunk egymásra, vigyázzunk arra, hogy ez az érzés, ez az állapot, soha ne szűnjön meg!
Az optimista gondolkodás, szemlélet a hosszabb Élet titka. Higgyünk magunkban, lássuk meg a rosszban is a jót! Tisztában vagyunk azzal, hogy az osztály minden tagja egy érték, együtt pedig „főnyeremény”!
Az érem az osztálytermünk ékessége lett, így nap, mint nap rápillanthatunk, így az üzenete, minden nap optimistán hat majd ránk! Elkerüljük a pesszimizmust, nekünk minden színes, nem létezik a szürke, és a fekete!
Beszélgettünk az optimizmusról.Derűlátás, bizakodás, a jó észrevétele. Ha nem sikerül egy feladatot megoldani, ha nem nyerek elsőre a játékban, ha nem tudom elsőre megoldani a matematika feladatot, akkor sem adom fel, nem kesergek, hanem újra próbálom, mert hiszek magamban, és keresek egy másik megoldást a siker eléréséhez. Elhiszem, hogy jó vagyok Egységben az erőnk!
Egy várat terveztünk . Sok toronyt rajzolunk rá. Közösen olyan készségeket, képességeket gyűjtöttünk, amiben a gyerekek jók, vagy most tanulják, s,ami megerősít bennünket. Miután megbeszéltük ezeket az értékeket, ráírtuk a vár tornyaira. A gyerekek naponta megnézhetik, és odarajzolhatják a jelüket ahhoz, amelyik képesség már az erősségük lett.
A tanóra keretében rövid relaxációs gyakorlat után megismerkedtünk a témához tartozó történettel. Ezután a tanulók feladatlapot kaptak, mellyen az optimizmussal kapcsolatos svéd mondásokat kellett megfejteniük. Minden mondatról külön-külön beszélgettünk. A tanórát a gyerekek kedvencével, a meditációval zártuk.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A kisfilm az osztályomba járó gyerekek önálló munkája a kezdeti tervezéstől a végső szerkesztésig. Boldogságórán azt a feladatot kapták, hogy készítsenek filmet az optimizmusról. Számukra az optimizmus egyenlő a boldogsággal, a jólléttel, és lássuk be,ebben van is valami. Mindenki kivette a részét a munkából, öröm volt nézni a lelkesedésüket, együttműködésüket az ötleteléskor, a felvételek készítésekor.
Táncsis Mihály Gimnázium és Alapfokú Művészeti Iskola Kanizsai Dorottya Általános Iskolája
A siklósi Kanizsai Dorottya Általános Iskolában már az első osztályban kezdődnek a boldogság órák. Hála körrel kezdtük az órát, majd játszottunk egy kicsit optimista gondolatokkal, megfogalmaztunk pozitív reakciókat bizonyos eseményekre. Mindenki kiszínezhette a szemüvegét, s ezen átnézve megfogalmazhatta saját optimista jövőjét.
Fantasztikus fejlesztő órákat tudtam tartani ezzel a nagyon kedves Pozitív esernyők feladattal. Pont egy nagyon borús-esős napon sikerült csinálnunk a feladatot így a gyerekek igazán érezhették, hogyha „Belül hordozod a napot, nem számít hogy kint esik az eső.”. A képek készülte közben a Világomban minden rendben van című CD-ről hallgattunk zenét, beszélgettünk, használtuk Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című kártyáit, melyek segítették a gyerekeket, hogy az esernyőkre is pozitív kifejezések írjanak. Nagyon kedves alkotások születtek, köszönjük!
Végre megint boldogságóra! – mondták a gyerekek.
Izgatottan várták, hiszen a szeptemberi a betegségek és a sűrű programok miatt nem került megtartásra.
Beszélgettünk, énekeltünk, játszottunk és színeztünk.