Fogalmazás órán a gyerekek azt a feladatot kapták, hogy fogalmazzanak meg pozitív jövőképet egy sündisznó szemszögéből. A megszemélyesítések, párbeszédek is bekerültek a történetbe. Rajz órán pedig az optimista sündisznó téli álmához készülődve fogalmaztak meg gondolatokat a tanulók.
Az optimizmus gyakorlása
A hónap dalának meghallgatása után optimista, pozitív kicsengésű szavakat kerestünk, gyűjtöttünk. Ezeket összehasonlítottuk a Bloggerképzős Bloggerek Gyűjteményének 100 pozitív szavával. Majd ezekből is válogatva mindenki kiválasztott 5-5 szót, ami számára a legszimpatikusabb volt. Ezek a szavak kerültek az OPTIMISTA ESERNYŐ részeibe. A gyerekek ( külön a kisfiúk és külön a kislányok ) a kapott sablont magukra alakították, színezték . Eshet az eső, fújhat a szél, ha ezeket a kis ernyőket magunk felé tartjuk, szinte észre sem vesszük, hogy ázunk, fázunk, mert….”Pozitív, pozitív gyerek vagyok. Bármikor, bármire képes vagyok. Pé-O-Zé-I-Té-I-Vé…” S hallgattuk addig és annyiszor munka közben a dalt, hogy óra végén a kisdiákok önkéntelenül is ezt a dalt dúdolták, énekelték. „Igen, igen, igeeeeen…” !
A foglalkozás elején közösen elmondtuk a „Szebben látó” mondókát, amelyet játékos mozgással kísértünk. Ezután minden gyermek elkészítette a saját „optimista esernyőjét”, majd „esernyős célbadobó” játékot játszottunk.A boldogságfoglalkozás lezárásaként „vigyázz a tócsára” játékot játszottunk, és meghallgattuk közösen az Alma együttes:Zivatar lány című dalát.Végezetül a Boldogság várunk második lépcsőjére ráragasztottuk az optimizmus jelét.
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvoda Könd Utcai Telephely
Az optimizmus téma kapcsán a gyerekekek őszi fákká változtak madarakat ringattak, majd készítettek egy esernyőt és meghallgatták Tódi manó meséjét.
A gyerekek ügyesen elkészítették a sajat “optimista szemüvegüket”. Így most már mindig kéznél lesz, ha valami problémába ütköznének. Segíteni fog, akár csak a süninek a mesében ❤️
Pitypangfalva lakói igazán boldogok lesznek ettől a daltól, minden egyes alkalommal 💃🕺
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek egyénként rajzolták meg a saját várukat, ahol a falakat elneveztékaz optimsta érzéseket kifejező szavakkal. Ezt követően ezekből a kis várakból építettük fel az osztály várát.
Az optimizmust gyakoroltuk közösen szerepeltünk , filmet néztünk és rajzoltunk!
Ebben a hónapban a legoptimistább gyereket jutalmaztuk, az általuk készített boldogságmedállal.
Motiválhatják egymást, mint a tanulásban, mint az iskolai életben.
Az optimizmus gyakorlása témában, az így érzem magam fő gondolatmenet vezérelt bennünket. Négy csoportban dolgoztak a gyerekek, és így kellett megfogalmazniuk a gondolataikat.