Ebben a hónapban megismerkedtünk a Boldogító erősségek ” kártyával. A kifejezések értelmezése után, több játékot is kipróbáltunk. A gyermekek nagyon sok jó példát mondtak a saját kis életükből a játék kapcsán. Ügyesen fogalmaztak-vagy írtak körül egy-egy érzelmet, amely számukra fontos, vagy ismert, és megneveztünk csoporttársakat, barátokat , akikre egy-egy karakter illett.
Az optimizmus jegyében mi is „Rózsaszínszemüvegen ” át néztük a világot….
Az optimizmus gyakorlása
Felelevenítettük eddigi ismereteinket, melyek az előző tanévben optimizmus kapcsán előkerültek, majd mindenki mondott pár dolgot saját magára vonatkoztatva ezek közül, a legvégén pedig elkészítették a gyerekek a számukra ideális optimista esernyőt, amely kiállja a próbát az élet viharai közepette.
Mi arra próbáljuk tanítani a gyermekeket, hogy az életben és egymásban is a jót keressék. Így volt ez most is, az optimizmus hónapjában.
A témához kapcsoló dalt sűrűn hallgattuk, a diákok nagyon fogékonyak rá, rendkívül élvezik. Ezenkívül most is sokat beszélgettünk. Örültem annak, hogy az iskola legkisebbjei tudtak a saját életükből példákat hozni. Úgy gondolom ez nem kis dolog. Elkészítettük az optimista esernyőt, amely nem engedi be a felesleges rosszat az életünkbe. A közös munka megtekintésekor el is mesélték, hogy kinek miért olyan az esernyője, illetve hogy mitől védi meg őket. Aranyos és meghitt pillanatok részesei lehettünk együtt.
Az iskolánk épületét ábrázoltuk optimista ill. pesszimista módon. Elsősorban a szinekkel rzékelteték a gyerekek a kétféle módot.
Optimista szemüvegen át másnak láttuk, szebbnek láttuk a világot. Többen készítettek a családtagjaiknak is, hogy ők is boldogabbak legyenek.
Optimista szemüvegen át másnak láttuk, szebbnek láttuk a világot. Többen készítettek a családtagjaiknak is, hogy ők is boldogabbak legyenek.
Optimista szemüvegen át másnak láttuk, szebbnek láttuk a világot. Többen készítettek a családtagjaiknak is, hogy ők is boldogabbak legyenek.
Optimista szemüvegen át másnak láttuk, szebbnek láttuk a világot. Többen készítettek a családtagjaiknak is, hogy ők is boldogabbak legyenek.
Optimista szemüvegen át másnak láttuk, szebbnek láttuk a világot. Többen készítettek a családtagjaiknak is, hogy ők is boldogabbak legyenek.
Ebben a hónapban az Optimista tablót választották a diákjaim. A definíció átbeszélése után mindenki beszélt valamiről, ami optimizmussal, derűlátással, a jövőbe való hitről szólt.
Idézeteket gyűjtöttek amelyek a sikerről, reményről, vidámságról, boldogságról szóltak.
Tablót készítettünk, melyre a pozitív érzelmek sokaságát rajzolták fel a gyerekek, és az általuk kiválasztott idézetekkel tarkították és színes mesefigurákkal díszítették.
Nagyon vidám délutánunk volt!