A gyerekek két csoportban készítettek „optimista várat”. Az egyik csoport maradék hullám-és kartonpapírból alkotott, a másik csoport tagjai krétarajzban örökítették meg a optimizmus várát.
Az optimizmus gyakorlása
A 2. Boldogságóránkon az Optimizmus gyakorlása volt a feladatunk. A foglalkozás elején a Napraforgó c. relaxációs gyakorlatot végeztük, majd megtanultuk a Gryllusz Vilmos: Zápor c. dalát (Csip, csep, csepereg…), majd a Gomba, gomba, gomba… mondókát. Megbeszéltük, hogy miért van szükség az esőre, miért szeretjük, miért nem. Ezután elmeséltem nekik Lukács Elvíra: A varázsbonbon című meséjét, majd megbeszéltük, miért volt vidám Derűs Dani és miért szomorkodott Borús Boti? Melyikük érezte magát jobban?
Ezután a Trópusi eső játékot játszottuk el kétszer, mert nagyon szerették volna többször eljátszani (szeretnek zajongani, és most legálisan lehetett).
Végül együtt táncoltunk az Alma együttes Zivatar lányával. A tánc után – mivel az ölelés világnapja volt – összebújtunk egy nagy ölelésre.
Alsózsolcai Herman Ottó Ált.Iskola és AMI.
Könnyű- e optimistának lenni ? Ki, hogy látja?
A gyerekekkel nagyon fontosnak tartjuk a környezetvédelmet. Elkészítettük újra hasznosított dobozból a madáretetőnket, és kihelyeztük a kertbe. A gyerekekkel a madarak szárnyalásával mutattam be milyen optimista és boldog is lehet a világunk. Példákon keresztül szemléltettem a fogalom jelentését.
A gyerekeknek elmeséltem Bezzeg Andrea meséjét, majd mi is elkészítettük a varázs szemüvegeinket, amit utána boldogan próbáltak fel .
Ezek után játszottunk tükörjátékot a nagyobbak és 1-2 kisebb gyermek is képes volt kifejezni szuper jó képességeit, tulajdonságait. Ezeket a gondolatokat felírtam kis szívecskékre, amelyeket ráragasztottunk ingecskékre, amelyek mindig a csoportban lesznek és a gyermekeknek ha valamilyen pozitív ötlete, megnyilvánulása, értéke jelenik meg ki fogjuk rájuk írni vagy tűzni így mindenki láthatja kinek mi az pozitívuma.
Eljátszottuk Szomorú Szilárd és Boldog Blanka szituációs játékát, a gyerekek először nehezebben merték utánozni a negatív és pozitív érzelmeket, de a végére már nagyon élvezték a játékot.
Végül meghallgattuk Bagdi Bella dalát és feltűztük a második jelképünket a Boldogság várunkra.
Törekszünk csak a jóra összpontosítani. Negatív gondolatainkat igyekszünk mellőzni.
Optimista nagyítón keresztül néztük a világot, mert így minden szép, jó és vidám! Minden „rosszban” megtaláltuk a jót is.
Szegedi Fekete István Általános Iskola
Ezt az esős képet színezték, és egészítették ki a gyerekek egy optimista hangulatú alkotássá. Az esernyőre, és köré optimista jeleket, képeket rajzoltak.
Az optimizmus téma kapcsán a gyerekek rajzokat készítettek, amelyen bemutatták ugyanazon tárgy, dolog mindkét oldalát. Pesszimista rajz és optimista rajz összehasonlítása.
Fábiánsebestyéni Arany János Óvoda,Közművelődési Intézmény és Könyvtár
A mesét nagyon figyelmesen végig hallgatták a gyerekek, majd a kérdéseket megbeszéltük. Mosolygós smile-t színeztünk, optimista karláncot fűztünk. Imádják a téma zenéjét! Hosszasan táncoltak rá ,miközben énekeltek.