5.-6. összevont évfolyam
Ráhangolódás: „Villámlazítás”
Beszélgetőkör: optimista- pesszimista fogalom jelentésének megbeszélése a kihúzott mondatok segítségével.
Majd megbeszéltük a hónap pozitív célkitűzéseit.
Meghallgattuk a „Világomban minden rendben van” című dalt és optimista maszkot készítettünk.
Zárásként a „Pozitív gyerek vagyok” dalt hallgattuk.
Az optimizmus gyakorlása
Nyolcadikos tanítványaimat kivittem az udvarra, és arra kértem őket, hogy örökítsék meg az iskolát, ahova nyolcadik éve járnak. A grafittal készült képek színnel történő felruházása már a tanterem falai között folytatódott. Kértem őket, hogy a kint készült rajzról készítsenek egy másolatot is, majd a két épületet színezzék ki az optimista és pesszimista szavak jelentésének megfelelően. Természetesen előtte tisztáztuk a szavak jelentését, melyre igazából nem is lett volna szükség, hiszen tökéletesen értették a feladatot. A munka közben többször is meghallgattuk a hónap dalát. 🙂
Miért legyünk optimisták? Mert az optimista ember mindenben megtalálja a jót, hisz abban, hogy a világ sok szépet tartogat a számára, és elsősorban bízik magában.
Foglalkozásunk elején mindenki megmutatta, milyen napja is van ma, megfigyeltük egymásét, tanácsokat adtunk. Mitől is jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz egy nap. Lehet, hogy még jobb, mint a mai.
A varázskapu segítségével mindenkit boldoggá varázsoltunk. Aki átment alatta mosolyogva jött ki. Milyen érzéseket generált a játék? Csakis pozitívan töltötte el szívünket.
Az egyik őszi mondókánkat, „Esernyőm van” címmel többféle hangulatban is elmondtuk egymásnak: vidáman, szomorúan, mérgesen, ijedten, mosolyogva, nevetve, robotként… Majd optimista esernyőket készítettünk. Az esernyőre optimista jeleket, szavakat írtunk, rajzolunk: „Sikerülni fog! Ügyes vagyok! Megcsinálom! Erős vagyok! Kitartó vagyok! Minden rendben!…”
Ezek a pozitív, biztató kijelentések olyan állítások, amelyek emlékeztetnek arra, hogy mennyi minden nagyszerű az életben, ezáltal kiegyensúlyozottak és boldogok lehetünk. Ha ismételgetjük ezeket a pozitív kijelentéseket, önkéntelenül is jobban érezzük magunkat.
A szomorú királykisasszony meséje után mosolygó és szivecskés lapokra, smileykra gyűjtöttünk olyan személyeket, szereplőket illetve dolgokat, amelyek mindig megnevettetnek. Az elkészült fejecskéket egy anyagra tűztük fel, ez az osztályterem elején fog díszelegni. Amikor majd ránéznek a gyerekek, azonnal jókedvre derülnek. 🙂
Végezetül a nevetőverseny sem maradhatott el.
Szokássá lehet alakítani az optimizmust? Igen! Hiszen kezünkben a döntés szabadsága, hogyan látjuk a minket körülvevő világot, mire figyelünk oda. Igyekeznünk kellene hát szépet és jót gondolni és mondani, mert az építő gondolatok, az egymást segítő, bátorító gondolatok megvalósulnak és segítenek bennünket.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Az optimizmus témakörében csoportos foglalkozást tartottam. A gyerekek lelkesen fogalmazták meg, hogy miért kell jó gondolataiknak lennie. Felhasználtuk ezt a tudást a saját erősségeink fejlesztésére is. szivárványos esernyőt készítettünk a gyerekek kívánságának megfelelően.
Sombereki Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Október hónap az optimizmus gyakorlásáról szól. Az egész program alapja a pozitív gondolkodás, hogy ne csak a rosszat lássuk meg a dolgokban, hanem pozitívan álljunk a problémákhoz. Ezt a szemléletet próbáljuk már harmadik éve elsajátítani a gyerekekkel.
Az idei évben a pozitív gondolatokat könnyebb lesz a gyerekeknek megjegyezni, mivel iskolánk lépcsője ilyen mondatokkal lett feldíszítve.
A feladat így adott volt! A borús idő ellenére, színes ernyőinket csupa pozitív mondatokkal írtuk tele. A gyerekek a számukra legoptimistább mondatokat választották ki.
Az óra jó hangulatáról a hónap dala is gondoskodott.
Remélem, ha nehézséggel találják majd szembe magukat, emlékeznek ezekre a mondatokra!
Orosháza Városi Önkormányzat Napköziotthonos Óvodája Bácska u Telephely
Az optimizmus gyakorlása témakörét különösen fontosnak tartottuk a mostani körülmények között.
Lényeges, hogy a „jót” mindenben észrevegyük, hiszen a lelki egészségünk nagyban befolyásolja a testi egészséget.
A gyerekek nyitottak voltak a témára és olyan pozitívumokat fedeztek fel helyzetekben, másokban, ami felett mi elsiklottunk volna. A gyerekekkel változatosan igyekeztünk feldolgozni a hónap témáját, és ez nemcsak egy-egy foglalkozásra korlátozódott. Reméljük ez is hozzájárul a gyermekek pozitív szemlélet módjának formálásához.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
A relaxációt követő zenét(Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok)a gyerekek egy vállalkozó társuk által mutatott mozdulatokkal kísérték. Eszköz: kendő volt. A mozgás után arról beszélgettünk,milyen örömteli is lenne, ha minden történet jól végződne. Elhatároztuk, építünk egy kastélyt, ahol derűlátó királykisasszonyok, és derűlátó királyfik élnek. Akinek kedve volt, készített magának koronát. Mikor minden a helyére került, elkezdődött a játék, a meseszövés. A mesét én kezdtem: Egyszer volt ,hol nem volt…A gyerekek pedig folytatták ( mindig jelezték, ki lesz a következő). A szabály az volt, akinek a fején korona van, csak pozitív irányba terelheti a mese történéseit. Ez inkább a nagyok játéka volt, de a kisebbek is érdeklődve figyeltek.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
A relaxációt követő zenét(Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok)a gyerekek egy vállalkozó társuk által mutatott mozdulatokkal kísérték. Eszköz: kendő volt. A mozgás után arról beszélgettünk,milyen örömteli is lenne, ha minden történet jól végződne. Elhatároztuk, építünk egy kastélyt, ahol derűlátó királykisasszonyok, és derűlátó királyfik élnek. Akinek kedve volt, készített magának koronát. Mikor minden a helyére került, elkezdődött a játék, a meseszövés. A mesét én kezdtem: Egyszer volt ,hol nem volt…A gyerekek pedig folytatták ( mindig jelezték, ki lesz a következő). A szabály az volt, akinek a fején korona van, csak pozitív irányba terelheti a mese történéseit. Ez inkább a nagyok játéka volt, de a kisebbek is érdeklődve figyeltek.
Brunszvik Teréz Napközi Otthonos Óvoda
A relaxációt követő zenét(Bagdi Bella:Pozitív gyerek vagyok)a gyerekek egy vállalkozó társuk által mutatott mozdulatokkal kísérték. Eszköz: kendő volt. A mozgás után arról beszélgettünk,milyen örömteli is lenne, ha minden történet jól végződne. Elhatároztuk, építünk egy kastélyt, ahol derűlátó királykisasszonyok, és derűlátó királyfik élnek. Akinek kedve volt, készített magának koronát. Mikor minden a helyére került, elkezdődött a játék, a meseszövés. A mesét én kezdtem: Egyszer volt ,hol nem volt…A gyerekek pedig folytatták ( mindig jelezték, ki lesz a következő). A szabály az volt, akinek a fején korona van, csak pozitív irányba terelheti a mese történéseit. Ez inkább a nagyok játéka volt, de a kisebbek is érdeklődve figyeltek.