Mindenki kiválasztotta a kedvenc, életvidám motívumát, és ez alapján tervezte meg és rajzolta le az optimista üzenetet közvetítő maszkot.
Az optimizmus gyakorlása
Nagyon szép várat készítettünk a gyerekekkel, az optimizmus várát. Elneveztük a részeit, beszélgettünk róla, hogy mi is az a pozitív gondolkodás, mitől lehet szebb az életünk. Nagyon jól érezték magukat.
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
A boldogságóra keretében a gyerekekkel közösen gyűjtöttünk gondolatokat a témáról, amiket aztán rajban is megfogalmaztunk.
Álmos Vezér Gimnázium és Általános Iskola
A boldogságóra keretében a gyerekekkel közösen gyűjtöttünk gondolatokat a témáról, amiket aztán rajban is megfogalmaztunk.
A gyerekek munkáira, „esernyőire” optimista mondatok kerültek. Nagyon élvezték ezt a feladatot is.
A gyerekek munkáira, „esernyőire” optimista mondatok kerültek. Nagyon élvezték ezt a feladatot is.
Nyíregyházi Bem József Általános Iskola
Optimizmus vára és Mocsárjárás feladatok is nagyon tetszettek a gyerekeknek, ezért mindkettőt feldolgoztuk.
Osztályfőnöki órán beszélgettünk mindenféle minket foglalkoztatott témákról. Milyen a hangulatban? Természetesen csakis pozitívan szemlélünk mindent! Ebben mindenki egyetért! Ha az iskolánkat ábrázoljuk, a pesszimista hangulatú rajzot még nézni sem szeretjük!
Minden nap teszünk azért, hogy 14 évesen csak nagyon jó hangulatban gondoljunk az iskolánkra, az itt megélt minden élményre!
A gyerekekkel megbeszéltük, mi az optimista és pesszimista közötti különbség, kire melyik jellemző és milyen élethelyzetekben.
Ezután minden gyermek készített magának egy Optimista érmet.
I. Relaxációs gyakorlatok
II. A hónap dalának meghalgatása
III. Igen! Nem! De! Csak azért is!
IV. Optimista érzések gyűjtése
V. Az optimizmus vár csoportonkénti elkészítése
VI. A vár részeinek elnevezése
VII. A munkák bemutatása
VIII. Meditáció