A gyerekek megismerkedtek az optimista, pesszimista, realista szavakkal. Véleményvonal segítségével próbáltuk kinyomozni, hogy ki hogy viselkedne egy adott szituációban. Ehhez egy zöld kötelet választottunk eszközül. A vélemények után a diákok megpróbálták meggyőzni társaikat, hogy álljanak az ő felükre. Nagyon élvezték a gyerekek ezt a játékot. Majd optimista kicsengésű dalokat hallgattunk. Természetesen az ő ötleteik szerint. Dalok: Hooligans: Küzdj az álmodért. Manuel: Messziről jöttem, T. Danny: Megmondtam.
Az optimizmus gyakorlása
Konyári Óvoda Maci csoport
Az optimizmus a hangulati élet derűje. /Dr. Bagdy Emőke/
Az optimizmus olyan örömhormon amely az immunrendszert is aktivizálja. Lelkileg segítjük megtanítani a gyerekeket, az optimizmusra leküzdeni a tehetetlenséget, szembenézni a problémákkal. Sikeres cselekvés elérésére buzdítjuk őket, kitartsanak a kihívások során és letudják győzni az akadályokat, mely az önbizalmuk kialakítását segíti elő. Játékosan gyakoroltuk a mosoly és szomorúság hangulatát hogyan lehet aktiválni a szomorúakat a jókedvre, derűs hangulatot teremtve.
Mesehallgatás: Tódi törpe varázs szemüvege
Zenehallgatás: Pozitív gyermek vagyok
Mosolygós smileyt rajzoltunk és színeztünk ki, közben elmondhatták a gyerekek egymás jó tulajdonágaikat, amit nagyon élveztek.
Konyári Óvoda Napocska csoport
Életkori sajátosságaik miatt mind kiscsoportosak vagyunk, egész héten a témával foglalkoztunk, hogy megalapozzuk az optimista szemlélet kialakulását. Sokat meséltünk, báboztunk a gyerekekkel, annyira megragadta őket, hogy a hét folyamán többször is elővettük. A mese hallgatást majd beszélgetést követően egy kopasz fát öltöztettünk fel színes falevelekkel. Élményekkel, vidámsággal sok pozitív tapasztalattal lettek gazdagabbak a héten.
Az órát beszélgetéssel kezdtük, hogy megtudjuk, milyen az optimista ember. Sok szinonímát találtunk, melyet felírtunk a táblára. Örömmel színeztünk várakat, megoldottuk a munkafüzetből a rejtvényt, majd felépítettük az bizalom várát, ragasztásos technikával, amelyet elneveztünk a táblára írtakból. Lett szeretett folyónk és derű tornyunk, stb… A gyerekek élvezték az órát!
Az órát beszélgetéssel kezdtük, hogy megtudjuk, milyen az optimista ember. Sok szinonímát találtunk, melyet felírtunk a táblára. Örömmel színeztünk várakat, megoldottuk a munkafüzetből a rejtvényt, majd felépítettük az bizalom várát, ragasztásos technikával, amelyet elneveztünk a táblára írtakból. Lett szeretett folyónk és derű tornyunk, stb… A gyerekek élvezték az órát!
Az órát beszélgetéssel kezdtük, hogy megtudjuk, milyen az optimista ember. Sok szinonímát találtunk, melyet felírtunk a táblára. Örömmel színeztünk várakat, megoldottuk a munkafüzetből a rejtvényt, majd felépítettük az bizalom várát, ragasztásos technikával, amelyet elneveztünk a táblára írtakból. Lett szeretett folyónk és derű tornyunk, stb… A gyerekek élvezték az órát!
Székesfehérvári Kossuth lajos Általános Iskola
Vándormedál készítése szabadon választott technikával az osztály legpozitívabb szemléletű tanulójának.