E hónap témája az optimizmus gyakorlása. A téma feldolgozását beszélgető körrel indítottuk meg, közelebb kerültünk a gyermekekhez, érzelmi világukhoz. Ez segített abban, hogy a gyermekek külső és belső világukban jelenlévő érzelmi jólétüket növeljük. Pozitív orientáció elsajátításához a saját élményt nyújtó gyakorlatok révén járulunk hozzá, a Boldogság órák keretein belül. Készítettünk varázs szemüveget és színes esernyőket. A varázs szemüveg elkészítésének előzményeként megismertettük a gyermekekkel Tódi törpe varázs szemüvegének történetét. Kiszíneztük Tódi törpe házát, megtanultuk mondókáját. Kérdések feltevésével, megválaszolásával közelebb kerültünk a témához. A színes esernyők festése, a színek világa jó kedvre derítette a gyerekeket, hiszen egy színes esernyő a borús napokon is vidámságot nyújt. Bagdi Bella-Pozitív gyerek vagyok című kártyákkal memória játékot játszottunk. A tevékenységet Bagdi Bella-Személyiség fejlesztő gyerekdalaival zártuk. Óvodánk mind két csoportja / Katica, Csiga-biga csoport/ is megvalósította a foglalkozásokat.
Az optimizmus gyakorlása
E hónap témája az optimizmus gyakorlása. A téma feldolgozását beszélgető körrel indítottuk meg, közelebb kerültünk a gyermekekhez, érzelmi világukhoz. Ez segített abban, hogy a gyermekek külső és belső világukban jelenlévő érzelmi jólétüket növeljük. Pozitív orientáció elsajátításához a saját élményt nyújtó gyakorlatok révén járulunk hozzá, a Boldogság órák keretein belül. Készítettünk varázs szemüveget és színes esernyőket. A varázs szemüveg elkészítésének előzményeként megismertettük a gyermekekkel Tódi törpe varázs szemüvegének történetét. Kiszíneztük Tódi törpe házát, megtanultuk mondókáját. Kérdések feltevésével, megválaszolásával közelebb kerültünk a témához. A színes esernyők festése, a színek világa jó kedvre derítette a gyerekeket, hiszen egy színes esernyő a borús napokon is vidámságot nyújt. Bagdi Bella-Pozitív gyerek vagyok című kártyákkal memória játékot játszottunk. A tevékenységet Bagdi Bella-Személyiség fejlesztő gyerekdalaival zártuk. Óvodánk mind két csoportja / Katica, Csiga-biga csoport/ is megvalósította a foglalkozásokat.
E hónap témája az optimizmus gyakorlása. A téma feldolgozását beszélgető körrel indítottuk meg, közelebb kerültünk a gyermekekhez, érzelmi világukhoz. Ez segített abban, hogy a gyermekek külső és belső világukban jelenlévő érzelmi jólétüket növeljük. Pozitív orientáció elsajátításához a saját élményt nyújtó gyakorlatok révén járulunk hozzá, a Boldogság órák keretein belül. Készítettünk varázs szemüveget és színes esernyőket. A varázs szemüveg elkészítésének előzményeként megismertettük a gyermekekkel Tódi törpe varázs szemüvegének történetét. Kiszíneztük Tódi törpe házát, megtanultuk mondókáját. Kérdések feltevésével, megválaszolásával közelebb kerültünk a témához. A színes esernyők festése, a színek világa jó kedvre derítette a gyerekeket, hiszen egy színes esernyő a borús napokon is vidámságot nyújt. Bagdi Bella-Pozitív gyerek vagyok című kártyákkal memória játékot játszottunk. A tevékenységet Bagdi Bella-Személyiség fejlesztő gyerekdalaival zártuk. Óvodánk mind két csoportja / Katica, Csiga-biga csoport/ is megvalósította a foglalkozásokat.
Ebben a hónapban a boldogságóránk témája az OPTIMIZMUS volt. Igyekeztem minél komplexebb módon több nevelési területet is bevonva elsajátítani a gyermekekkel az új ismereteket a témával kapcsolatban.
Foglalkozás ráhangolódásaként meghallgattuk Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalt, majd relaxációs tornagyakorlatokat végeztünk.
Elkészítettük gyurmából az optimizmus jelét, melyet hazavihettek a gyermekek. Mivel nagyon szeretnek gyurmázni, ezért örömmel végezték a sodrás, lapítás, gömbölyítés technikáját, majd kiszínezték a munkafüzetben lévő feladatot.
A varázstükör játékban minden kisgyermek elmondhatta, hogy mi benne a szép és a jó. Azoknak a gyerekeknek, akik bátortalanabbak voltak a játék során, szívesen segítettek elmondani az erősségüket. Ezzel is növelve az önbizalmukat.
Örömmel készítették el optimista esernyőjüket, majd a tevékenység után célba dobás volt kislabdával esernyőbe. A feladatvégzés során elmondhatták, miért jó az eső, az esernyő. Meghallgattuk és el is játszottuk az eső hangját.
Elmeséltem a „Mese a békáról, aki hitt magában” tanmesét, melyben jól megfogalmazódott az optimista szemlélet: minden akadály leküzdhető, csak hinni kell magunkban. A mese pozitív érzelmeket váltott ki a gyermekekben. Célom volt, hogy a gyerekek találkozzanak az optimizmus lényegével és a cselekvőképesség érzésével. Ezt követően a csoportszobában egy kártyakereső játékot játszottunk: ki talál többet? A játékkal igyekeztem biztatni és buzdítani a gyerekeket arra, hogy meg tudják csinálni a feladatot, és ne kudarcként éljék meg, ha valaki esetleg kevesebb kártyát gyűjt össze. Rendkívül élvezték a játékot, melyben a gyors reagálóképesség, figyelem, koncentrációképesség mellett közösségi együttjátszás örömét is átélhették. A legbátortalanabb gyermek gyűjtötte a legtöbb kártyát!!!
Boldogságóránkat egy finom, egészséges sütőtök muffin elfogyasztásával zártuk, mely közben Bagdi Bella személyiségfejlesztő dalait hallgattuk.
Úgy érzem, hogy a tartalmas játéktevékenységeken keresztül sikerült átadnom a gyermekek részére az optimista szemlélet lényegét, mely mindvégig örömmel, önfeledten jó hangulatban telt.
Október hónapban sokat beszélgettünk a gyerekekkel az optimizmusról. Próbáltuk koruknak megfelelően, többféle módon, játékosan megközelíteni a témát. A Boldogságórát megelőzően sünit készítettünk közösen a gyerekekkel, melyet felhasználtunk a csoportszoba dekorálására is. Fontos szempont volt, hogy a gyerekek számára látható helyre kerüljenek a sünik, hogy a mindennapok során fel tudjuk eleveníteni az optimizmus fontosságát.
A Boldogságórán a Süni irigy lesz című mesét mondtam el a gyerekeknek, melyhez szintén felhasználtuk az elkészült sündisznókat.
A gyerekek a mesét követően, kezükben a saját sündisznójukkal, mondhattak olyan pozitív tulajdonságokat, amelyek az optimizmushoz köthetőek.
A Boldogságóra zárásaként meghallgattuk Bagdi Bella : Pozitív gyerek vagyok című dalát, melyet a gyerekek nagyon szeretnek és boldogan táncoltak rá együtt.
A tanulókkal meg kell tanítani a pozitív gondolkodást. Nagyon sok tanuló nyitott rá, de vannak olyanok, akik mindenben csak a negatív dolgot látják meg. Nekik egy picit hosszabb folyamat az optimizmus kialakítása.
A tanulókkal meg kell tanítani a pozitív gondolkodást. Nagyon sok tanuló nyitott rá, de vannak olyanok, akik mindenben csak a negatív dolgot látják meg. Nekik egy picit hosszabb folyamat az optimizmus kialakítása.
A tanulókkal meg kell tanítani a pozitív gondolkodást. Nagyon sok tanuló nyitott rá, de vannak olyanok, akik mindenben csak a negatív dolgot látják meg. Nekik egy picit hosszabb folyamat az optimizmus kialakítása.
A tanulókkal meg kell tanítani a pozitív gondolkodást. Nagyon sok tanuló nyitott rá, de vannak olyanok, akik mindenben csak a negatív dolgot látják meg. Nekik egy picit hosszabb folyamat az optimizmus kialakítása.
A tanulókkal meg kell tanítani a pozitív gondolkodást. Nagyon sok tanuló nyitott rá, de vannak olyanok, akik mindenben csak a negatív dolgot látják meg. Nekik egy picit hosszabb folyamat az optimizmus kialakítása.