Mivel előző tanévben később csatlakozott a csapat a Boldogságóra foglalkozásokhoz, így mi az utolsó két hónapban a hálával, majd az optimizmussal foglalkozó feladatokat végeztük el. Akkor a diákoknak körbe kellett rajzolniuk a tenyerüket és körbeadva a lapokat, megteltek a tenyerek pozitív tulajdonságokkal. Ebben a tanévben, az optimizmus hónapjában hasonló feladatot végeztünk el a gyerekekkel a pozitívumok feltárása és az optimizmus erősítése érdekében. A legyező feladatot választottuk. A képekről is visszatükröződik, hogy a diákok jókedvűen cserélgetik és írják meg egymás jó tulajdonságokat tartalmazó legyezőit. A végén elolvasták a tulajdonságokat, megbeszéltük és levontuk a következtetéseket. Érdekes volt látni, hogy tizedikre már jobban ismerik egymást a diákok, illetve október hónapban sok közösségépítő esemény volt, mely segítette az összetartás és a csoport alakulását. Véleményem szerint az optimizmus erősítése mellett a feladatnak fontos szerepe van a személyiség fejlesztésében, hiszen a hatékonyabb ön- és társismeret alakulását is segíthetjük vele.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus gyakorlása. Meghallgattuk a hónap dalát: Pozitív gyermek vagyok. Megbeszéltük, hogy kik az optimisták. Azok akik magabiztosak, egészségesek, vidámak. Ők jobban tudnak teljesíteni és jól érzik magukat. Közösen gyűtöttünk leveleket, gesztenyéket, makkokat. Morzsoltunk kukoricát és ragasztottuk is. Terméseket számoltunk.Az udvaron leveleket dobáltunk és falevélangyalokat átszottunk.
Az optimizmus gyakorlása. Meghallgattuk a hónap dalát: Pozitív gyermek vagyok. Megbeszéltük, hogy kik az optimisták. Azok akik magabiztosak, egészségesek, vidámak. Ők jobban tudnak teljesíteni és jól érzik magukat. Közösen gyűtöttünk leveleket, gesztenyéket, makkokat. Morzsoltunk kukoricát és ragasztottuk is. Terméseket számoltunk.Az udvaron leveleket dobáltunk és falevélangyalokat átszottunk.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Az októberi boldogságórákon beszélgettünk a hónap témájáról (Az optimizmus gyakorlása), az optimizmus szó jelentéséről. Majd értelmeztük Janikovszky Éva gondolatait: „ Mitől jó egy nap? Attól, hogy képesek vagyunk meglátni a jót. Hogy örülni tudunk. És attól, hogy holnap is lesz nap. Lehet, hogy jobb, mint a mai.” Ezt követően összegyűjtöttük az optimista ember jellemző jegyeit is:
Mindig mindenben talál valami jót.
Kitart a kihívások során és legyőzi az akadályokat.
Nem panaszkodik, amikor valami rossz történik vele.
Céljai elérésében nincsenek olyan korlátok, amelyek gátolnák őt.
Sok lehetősége van a siker elérésében.
A foglalkozásokon a következő feladatokat végeztük el:
Hogy vagy? (Arcjátékukkal kifejezték, hogy milyen napjuk volt.)
Nevetőverseny (A két csapatnak az volt a feladatuk, hogy megnevettessék az ellenfél csapattagjait.)
Emlékek felidézése (Olyan esemény elmesélése, amikor a legrosszabbra számítottak, vagy féltek valamitől, és kiderült, hogy az aggodalmuk felesleges volt.)
Szabad a tánc (Kedvenc dalra táncolás.)
Rímjáték (Vidámságot kifejező szavak gyűjtése, majd rímpárok társítása hozzá.)
Légy költő! ( Versírás a tanévről, a közös versmondásról videofelvétel készítése.)
Pozitív gyerek vagyok c. dal meghallgatása
Őri Kis Bibósok
Negyedikesek vagyunk mi 14-en.
A legboldogabb osztály ebben a tanévben.
Fiúk többen, lányok kevesebben.
Közösen hozunk döntéseket egyetértésben.
Ügyesek, okosak, viccesek vagyunk mi együtt.
Sikert, sikerre halmozunk mindig.
Célul tűztük ki, hogy boldogok leszünk.
S megvalósulásáért mindent meg is teszünk.
Segítjük, támogatjuk egymást,
aki bajba kerül számíthat ránk.
Pozitívan állunk a tanév egészére.
Igyekszünk jól teljesíteni a tanév végére.
A tudás kapuja miránk vár.
A tudásért semmit sem kell fizetni ám.
Szorgalom, kitartás, tehetség azért szükséges,
hogy vágyaink megvalósulása célba érjen.
Október az optimizmus hónapja. Gondolkodjunk pozitívan. A gyerekek a téma feldolgozásához összegyűjtött folyóiratokban keresgélték a nekik boldogságot, jókedvet, örömet kifejező képeket. A keresgélés közben megbeszéltük miért is jó pozitívan gondolkodni. Számukra öröm egy ölelés, együtt lenni, játszani a társakkal, segíteni a másiknak …. A képekből elkészítették a lányok és a fiúk is az ” Ilyen vidámak is tudunk lenni! ” témájú plakátjaikat.
1-ES SZÁMÚ NAPKÖZIOTTHON, NAGYKÁROLY
A tevékenység kezdetén elbeszélgettünk az optimizmusról és annak fogalmáról.
A gyerekek megosztották egymással, hogy vannak napok, amikor vidáman illetve szomorúan érkeznek az óvodába.
Mindenki izgatottan várta, mit tartogat számunkra az új nap.
Az ősz megmutatta nekünk gazdagságát színeiben és terméseiben. Az összegyűjtött őszi termésekből mosolygós arcú figurát alkottunk.
Az alkotás elkészültével vidáman csendült fel: „Pozitív, pozitív gyerek vagyok…”
A hét során megtanultuk pozitívan szemlélni a mindennapokat, végezetül énekkel, sok-sok vidámsággal köszöntöttük az őszt.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása témát dolgoztuk ki a gyerekekkel. Minden csoportban a tevékenységet úgy indítottuk, hogy meghallgattuk a hónap dalát, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok. A dalt többször is kérték a gyerekek mert nagyon tetszett nekik. Minden csoportban a gyerekek meghallgatták az aktuális mesét, Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című mesét, a mese meghallgatása után feltettük a kérdéseket, a gyerekek a maguk nyelvén válaszolták meg a kérdéseket, majd elmondták, hogy mi az, amin változtatnának ha lehetőségük lenne. Minden csoportban más és más módját választottuk, hogy kifejezzék érzéseiket. A pillangó csoport varázsszemüveget készítettek, a katica csoport lerajzolta mosolygós önmagát, a mókus csoport Tódi házát színezte ki, a maci csoport megfogalmazta, hogy miért boldogok, mi teszi őket boldoggá, végül de nem utolsó sorban a süni csoport különböző pozitív gondolatokat fogalmaztak meg, és még készítettek vidám mosolygós arcokat.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása témát dolgoztuk ki a gyerekekkel. Minden csoportban a tevékenységet úgy indítottuk, hogy meghallgattuk a hónap dalát, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok. A dalt többször is kérték a gyerekek mert nagyon tetszett nekik. Minden csoportban a gyerekek meghallgatták az aktuális mesét, Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című mesét, a mese meghallgatása után feltettük a kérdéseket, a gyerekek a maguk nyelvén válaszolták meg a kérdéseket, majd elmondták, hogy mi az, amin változtatnának ha lehetőségük lenne. Minden csoportban más és más módját választottuk, hogy kifejezzék érzéseiket. A pillangó csoport varázsszemüveget készítettek, a katica csoport lerajzolta mosolygós önmagát, a mókus csoport Tódi házát színezte ki, a maci csoport megfogalmazta, hogy miért boldogok, mi teszi őket boldoggá, végül de nem utolsó sorban a süni csoport különböző pozitív gondolatokat fogalmaztak meg, és még készítettek vidám mosolygós arcokat.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlása témát dolgoztuk ki a gyerekekkel. Minden csoportban a tevékenységet úgy indítottuk, hogy meghallgattuk a hónap dalát, Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok. A dalt többször is kérték a gyerekek mert nagyon tetszett nekik. Minden csoportban a gyerekek meghallgatták az aktuális mesét, Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege című mesét, a mese meghallgatása után feltettük a kérdéseket, a gyerekek a maguk nyelvén válaszolták meg a kérdéseket, majd elmondták, hogy mi az, amin változtatnának ha lehetőségük lenne. Minden csoportban más és más módját választottuk, hogy kifejezzék érzéseiket. A pillangó csoport varázsszemüveget készítettek, a katica csoport lerajzolta mosolygós önmagát, a mókus csoport Tódi házát színezte ki, a maci csoport megfogalmazta, hogy miért boldogok, mi teszi őket boldoggá, végül de nem utolsó sorban a süni csoport különböző pozitív gondolatokat fogalmaztak meg, és még készítettek vidám mosolygós arcokat.
Zakladna Skola s VJM Alapiskola Fülekpüspöki
Számunkra a boldogság egy igaz barát, egy ölelés, egy kedves szó, egy mosoly, megtalálni az igazit, együtt megöregedni, nevetni a legjobb barátommal, segítséget nyújtani,….de a képek magukért beszélnek