Az optimizmus témakörének feldolgozása a csoportomban nagyon fontos volt számomra, hiszen sokszor a negatívat látják meg a gyerekek a csoportomban és szerettem volna őket közelebb hozni a pozitív szemlélethez. Rengeteget játszottunk, beszélgettünk a témáról és ez a hónap ahogy teltek a napok egyre pozitívabbak lettek, sokkal több nevetés, kedvesség költözött be a csoportunkba. Észrevettem, hogy nemcsak a gyerekek, hanem én is kevesebbet panaszkodom, mint azelőtt, így rám is hatással volt az optimizmus gyakorlása. Buzdítottam őket arra,hogyha bármi rossz is történik, próbáljuk meg meglátni abban is a jót. Sokat énekeltük Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát, amit a gyerekek a szabad játéktevékenységük alatt is önállóan daloltak, hangszerrel kísérve. Öröm volt ezt látni, hiszen többek között ezért is vettem részt ezen a továbbképzésen, hogy a gyermekeknek szebbé tegyem a mindennapjaikat. Elkészítette mindenki a saját varázs szemüvegét és felvéve elmesélhettek egy számukra rossz eseményt, majd a szemüvegen át, annak segítségével megpróbáltuk meglátni a helyzet jó oldalát. Az újságfalunkra elkészült az értékeink fája, melyre minden gyermek felírta azt miben a legügyesebb, miért a legbüszkébb magára. Hálás vagyok ezért a témakörért és azért is, amiért átadhattam az optimizmus lényegét a csoportomba járó gyermekeknek, mert ezzel is közelebb kerülhettek egy boldogabb, teljesebb élethez.
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus témakörének feldolgozása a csoportomban nagyon fontos volt számomra, hiszen sokszor a negatívat látják meg a gyerekek a csoportomban és szerettem volna őket közelebb hozni a pozitív szemlélethez. Rengeteget játszottunk, beszélgettünk a témáról és ez a hónap ahogy teltek a napok egyre pozitívabbak lettek, sokkal több nevetés, kedvesség költözött be a csoportunkba. Észrevettem, hogy nemcsak a gyerekek, hanem én is kevesebbet panaszkodom, mint azelőtt, így rám is hatással volt az optimizmus gyakorlása. Buzdítottam őket arra,hogyha bármi rossz is történik, próbáljuk meg meglátni abban is a jót. Sokat énekeltük Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok című dalát, amit a gyerekek a szabad játéktevékenységük alatt is önállóan daloltak, hangszerrel kísérve. Öröm volt ezt látni, hiszen többek között ezért is vettem részt ezen a továbbképzésen, hogy a gyermekeknek szebbé tegyem a mindennapjaikat. Elkészítette mindenki a saját varázs szemüvegét és felvéve elmesélhettek egy számukra rossz eseményt, majd a szemüvegen át, annak segítségével megpróbáltuk meglátni a helyzet jó oldalát. Az újságfalunkra elkészült az értékeink fája, melyre minden gyermek felírta azt miben a legügyesebb, miért a legbüszkébb magára. Hálás vagyok ezért a témakörért és azért is, amiért átadhattam az optimizmus lényegét a csoportomba járó gyermekeknek, mert ezzel is közelebb kerülhettek egy boldogabb, teljesebb élethez.
Ebben a hónapban az optimizmus gyakorlásával ismerkedtek meg a gyermekek. A játékos kezdeményezés során, személyes példákon keresztül ismerkedhettek meg a pozitív szemlélet kialakításával. A mese továbbéléseként, mi is elkészítettük „a világot szebbé varázsoló szemüveget”, amelyet a gyermekek büszkén viseltek a délután folyamán.
A gyermekek nagyon élvezték ezt a remek napot, örömmel meséltek erről szüleiknek is.
Csurgói Eötvös József Általános Iskola Arany János Általános Iskolája
Mindenkinek vannak álmai, vágyai! Nekünk is voltak elképzeléseink arról, hogy milyen életet
szeretnél majd élni a felnőtt korunkban. Ezt szeretnénk megmutatni mindenkinek, hogy merünk nagyot álmodni.
A gyerekekkel az optimizmusról és a pesszimizmusról beszélgettünk, „példával” szemléltetve a táblán. Példákat mondtunk, idézeteket olvastunk, történeteket meséltek. Az óra második felében elkészítették a saját optimista kártyájukat.
A Boldogságórát mindig két csoportban tartom meg eltérő időpontban: 5. és 6. osztály.
A gyerekekkel az optimizmusról és a pesszimizmusról beszélgettünk, „példával” szemléltetve a táblán. Példákat mondtunk, idézeteket olvastunk, történeteket meséltek. Az óra második felében elkészítették a saját optimista kártyájukat.
A Boldogságórát mindig két csoportban tartom meg eltérő időpontban: 5. és 6. osztály.
A gyerekekkel az optimizmusról és a pesszimizmusról beszélgettünk, „példával” szemléltetve a táblán. Példákat mondtunk, idézeteket olvastunk, történeteket meséltek. Az óra második felében elkészítették a saját optimista kártyájukat.
A Boldogságórát mindig két csoportban tartom meg eltérő időpontban: 5. és 6. osztály.