Ebben a hónapban egy varázstükröt állítottunk saját magunk elé, amiben csak a jó tulajdonságainkat láttuk meg. Lerajzoltuk a kezünket és abból készítettünk tükröt, ami megmondta, melyek azok a tulajdonságaink, ami pozitív bennünk, pozitívan hat ránk! Saját magunkról beszéltünk és a társainknak is segítettük magukban a jót megtalálni! Nehéz feladat volt önmagunk jó tulajdonságait megfogalmazni!
Az optimizmus gyakorlása
A kis csicsergősök megismerkedtek Szomorú Szilárd és Boldog Blanka arckifejezésével amit arckifejezésünkkel is gyakoroltunk – szomorúak vagyunk- majd – boldogok vagyunk.
A foglalkozást az,, Almát szedj, ügyesedj, szőlőt szedj, ügyesedj “relaxációval kezdtük.
Megbeszéltük, hogy mit jelent az optimizmus, majd a Tódi törpe varázsszemüvege című mesét meséltem el. Mese után színes őszi faleveleket festettünk.
Zárásként az udvaron Gryllus Vilmos ,,Őszi falevél” c. dalára táncoltunk az őszi falevelekkel.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Több órarészletben beszéltünk az optimizmusról.
A 3. órában olvastuk el a téma második meséjét. Nehéz volt rávezetni őket arra, hogy ez nem csak egy tréfás mese. Nem csak buták a szereplők, hanem végtelenül pesszimisták is. Miután ezt megértették, az volt a feladatuk, hogy találjanak ki hasonló eseménysort kétféle változatban. A kérdésem ezek után az volt hozzájuk: melyik változatot szeretnék átélni?
A munkafüzet feladatai közül csak a „Jó okom van rá ” lapot csináltuk meg. Az okok felsorolása közül kiválasztottuk azt a hármat, ami mindenki szerint nagyon jó ok az optimizmusra:
_ Jobb a kedvem
_Könyebb jókedvűen dolgozni
_ Az én optimizmusom másokra is hat
Ezután a zenehallgatás, közös éneklés következett, majd az elcsendesedés a meditációval.
Remélem, hosszú távú hatása lesz ennek a gondolkodásnak.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Több órarészletben beszéltünk az optimizmusról.
A 3. órában olvastuk el a téma második meséjét. Nehéz volt rávezetni őket arra, hogy ez nem csak egy tréfás mese. Nem csak buták a szereplők, hanem végtelenül pesszimisták is. Miután ezt megértették, az volt a feladatuk, hogy találjanak ki hasonló eseménysort kétféle változatban. A kérdésem ezek után az volt hozzájuk: melyik változatot szeretnék átélni?
A munkafüzet feladatai közül csak a „Jó okom van rá ” lapot csináltuk meg. Az okok felsorolása közül kiválasztottuk azt a hármat, ami mindenki szerint nagyon jó ok az optimizmusra:
_ Jobb a kedvem
_Könyebb jókedvűen dolgozni
_ Az én optimizmusom másokra is hat
Ezután a zenehallgatás, közös éneklés következett, majd az elcsendesedés a meditációval.
Remélem, hosszú távú hatása lesz ennek a gondolkodásnak.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Több órarészletben beszéltünk az optimizmusról.
A 3. órában olvastuk el a téma második meséjét. Nehéz volt rávezetni őket arra, hogy ez nem csak egy tréfás mese. Nem csak buták a szereplők, hanem végtelenül pesszimisták is. Miután ezt megértették, az volt a feladatuk, hogy találjanak ki hasonló eseménysort kétféle változatban. A kérdésem ezek után az volt hozzájuk: melyik változatot szeretnék átélni?
A munkafüzet feladatai közül csak a „Jó okom van rá ” lapot csináltuk meg. Az okok felsorolása közül kiválasztottuk azt a hármat, ami mindenki szerint nagyon jó ok az optimizmusra:
_ Jobb a kedvem
_Könyebb jókedvűen dolgozni
_ Az én optimizmusom másokra is hat
Ezután a zenehallgatás, közös éneklés következett, majd az elcsendesedés a meditációval.
Remélem, hosszú távú hatása lesz ennek a gondolkodásnak.
Sajószentpéteri Kossuth Lajos Általános Iskola
Több órarészletben beszéltünk az optimizmusról.
A 3. órában olvastuk el a téma második meséjét. Nehéz volt rávezetni őket arra, hogy ez nem csak egy tréfás mese. Nem csak buták a szereplők, hanem végtelenül pesszimisták is. Miután ezt megértették, az volt a feladatuk, hogy találjanak ki hasonló eseménysort kétféle változatban. A kérdésem ezek után az volt hozzájuk: melyik változatot szeretnék átélni?
A munkafüzet feladatai közül csak a „Jó okom van rá ” lapot csináltuk meg. Az okok felsorolása közül kiválasztottuk azt a hármat, ami mindenki szerint nagyon jó ok az optimizmusra:
_ Jobb a kedvem
_Könyebb jókedvűen dolgozni
_ Az én optimizmusom másokra is hat
Ezután a zenehallgatás, közös éneklés következett, majd az elcsendesedés a meditációval.
Remélem, hosszú távú hatása lesz ennek a gondolkodásnak.
Az optimizmus gyakorlása témáját a Bagdi Emőke által kidolgozott relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezt követően meghallgattuk a hónap dalát (Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok), majd Bezzeg Andrea Tódi törpe varázsszemüvege történetének elmesélése következett. A történet előadása után mindenki elkészíthette a saját varázsszemüvegét. A gyerekek aktívan vettek részt a tevékenységben. Sokat beszélgettünk az optimizmusról, a pozitív gondolkodás fontosságáról. Tükörjátékkal igyekeztünk növelni a gyerekek önbizalmát, pozitív énképük alakulását. A foglalkozás zárásaként kiszíneztük az optimizmus jelét.
Kedves kis osztályommal az alábbi verset sikerült összehozni közös együttgondolkodással és fantasztikus hangulatban az optimizmus jegyében.
A mi osztályunk
A negyedik bé osztályban öröm és béke honol,
hisz mindenkinek van barátja, s így van ez jól.
Mi vagyunk a nagy csapat, nyilván, hogy a legjobb,
itt a legtöbb kedvesség, s szeretjük a sportot.
Ha valaki a szünetben egy kicsit unná magát,
bevesszük a játékba, mivel jobbá tesszük napját.
Délután a napköziben játszunk egy kevéskét,
majd felmegyünk a terembe és megoldjuk a leckét.
Ez hát a mi osztályunk optimista verse,
mi oly jó így közösen rímekbe szedve.
Szeretettel írtuk nektek kedves kis közönség,
hogy a ti osztályotok is legyen ilyen szuper kis közösség.