Optimizmus
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekek nagy lelkesedéssel készítették az idei tanév második feladatát. A hónap dalát is szeretettel és figyelemmel fogadták. Mindenki ernyőjére felkerült az általa választott mondat. Szuper feladat volt.:))))
A gyerekek nagy lelkesedéssel készítették az idei tanév második feladatát. A hónap dalát is szeretettel és figyelemmel fogadták. Mindenki ernyőjére felkerült az általa választott mondat. Szuper feladat volt.:))))
A gyerekek nagy lelkesedéssel készítették az idei tanév második feladatát. A hónap dalát is szeretettel és figyelemmel fogadták. Mindenki ernyőjére felkerült az általa választott mondat. Szuper feladat volt.:))))
Egy varázskendő segítségével próbáltuk pozitív irányba fordítani a mindennapok történéseit, optimistán tekinteni a jövőbe.
Ebben a hónapban megismerkedtünk a Boldogító erősségek ” kártyával. A kifejezések értelmezése után, több játékot is kipróbáltunk. A gyermekek nagyon sok jó példát mondtak a saját kis életükből a játék kapcsán. Ügyesen fogalmaztak-vagy írtak körül egy-egy érzelmet, amely számukra fontos, vagy ismert, és megneveztünk csoporttársakat, barátokat , akikre egy-egy karakter illett.
Az optimizmus jegyében mi is „Rózsaszínszemüvegen ” át néztük a világot….
Felelevenítettük eddigi ismereteinket, melyek az előző tanévben optimizmus kapcsán előkerültek, majd mindenki mondott pár dolgot saját magára vonatkoztatva ezek közül, a legvégén pedig elkészítették a gyerekek a számukra ideális optimista esernyőt, amely kiállja a próbát az élet viharai közepette.
Mi arra próbáljuk tanítani a gyermekeket, hogy az életben és egymásban is a jót keressék. Így volt ez most is, az optimizmus hónapjában.
A témához kapcsoló dalt sűrűn hallgattuk, a diákok nagyon fogékonyak rá, rendkívül élvezik. Ezenkívül most is sokat beszélgettünk. Örültem annak, hogy az iskola legkisebbjei tudtak a saját életükből példákat hozni. Úgy gondolom ez nem kis dolog. Elkészítettük az optimista esernyőt, amely nem engedi be a felesleges rosszat az életünkbe. A közös munka megtekintésekor el is mesélték, hogy kinek miért olyan az esernyője, illetve hogy mitől védi meg őket. Aranyos és meghitt pillanatok részesei lehettünk együtt.
Az iskolánk épületét ábrázoltuk optimista ill. pesszimista módon. Elsősorban a szinekkel rzékelteték a gyerekek a kétféle módot.