Beszélgettünk arról, hogy milyen egy pesszimista és milyen egy optimista ember.
– Egy rövid tanulságos történeten keresztül megállapították a gyerekek, hogy minden rosszban van valami jó.
– Csoportmunkában különböző mondatokat fejezték be pesszimistán és optimistán.
– Végül minden gyereknek jutott egy pozitív kártya, amelyet tovább adhattak, vagy elcserélhette
Az optimizmus gyakorlása
A tanulók átbeszélték az optimizmus fogalmàt, példákat jàtszottak el, kitűzőt készítettek,hogy örömöt szerezzenek egymàsnak.
A tanulók szituációs játékokon keresztül gyakorolták, hogy egyes helyzetekben hogyan viselkedjenek optimistán.
A gyerekek életük egy szomorú eseményét varázsolták jóra, keresték meg benne a pozitív oldalát. Rá is jöttek, hogy a varázslat bennük van, Szemi szerint a varázspálca a szívünk. Mától optimistán látják a világot 😉 !
A tanulók elkészítették az optimista esernyőiket, mely átsegíti őket a nehéz napokon.
Nekünk felnőtteknek az a dolgunk, hogy megmutassuk, megtanítsuk a gyerekeknek azt, hogy miként láthatják meg mindenben és mindenkiben a szépet és a jót!
Az őszi évszak is ad nekünk sok-sok szépet és jót, mind látványban, mind pedig kézzel fogható dolgokban. Minden apró őszi kincsnek sétáink során nagyon-nagyon tudtunk örülni. Gyűjtöttünk gesztenyét és diót, szedtünk szőlőt, majd lehetőségünkhöz képest szüretet is tartottunk az óvodában. Csillogó szemekkel nézték a fákon észrevehető változásokat, gyűjtötték a színpompás leveleket is. Örömmel kóstolták az őszi gyümölcsöket és zöldségeket. Felhőtlen boldogsággal játszottak a diófa ágai és levelei közt bebújó napsütésben, keresték a levelek alatt elbújó diókat, majd önfeledten ölelték fel a lehulló faleveleket és dobták fel azt a magasba, miközben a nap melege úgy járta át a kis arcukat, ahogyan a szeretet és az öröm a kicsi szívüket.
Együtt és egymást segítve indultak felfedezni a természet szépségét!
Azt hiszem megtanulták észrevenni, mind a környezetükben, mind pedig egymásban a szépet és jót, ahogyan azt is, hogy mitől lehetünk boldogak, mitől lehet jobb a mi kis (lelki) világunk!
1. Optimizmus és pesszimizmus fogalmának tisztázása.
2. Ki tartja magát optimistának és ki pesszimistának?
3. Hogyan lehetünk optimisták? Miként tudjuk átalakítani gondolatainkat? Hogyan segíthetnek nekünk ezek a tulajdonságjegyek az életben?
4. Optimista viccek keresése és megosztása.
5. Optimista tartalmú cédulák készítése.
Tápióbicskei Gyermeklánc Óvoda
„Egyetlen csendes eső elegendő, hogy a fű sok árnyalattal zöldebbé váljék, így hatnak reménységeinkre is a belénk áradó szebb gondolatok.”
Tápióbicskei Gyermeklánc Óvoda
„Egyetlen csendes eső elegendő, hogy a fű sok árnyalattal zöldebbé váljék, így hatnak reménységeinkre is a belénk áradó szebb gondolatok.”
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
Lelkesen játszották a gyerekek az órai feladatokat, örömmel készítették színes esernyőiket. A hónap dala jól megmozgatta őket, nehezen csendesedtek le utána.