Elsős tanulóim figyelmét tudatosan irányítom arra, hogy már mennyi mindent tudnak egyedül megcsinálni , itt az iskolában. Beszélgettünk, rajzoltunk a vágyaikról, felevettük az optimista szemüvegeünket is.
Az optimizmus gyakorlása
Pedagógiai szempontból két fő irányelvem van: következetesség, humor.
Fontosnak tatom, hogy a gyerekek megtanulják a szabályok betartásának fontosságát, viszont a tanulási folyamatnak nem kell nagyon unalmasnak, feszültnek lennie. Itt jön a képbe a humor.
Ez egy csodálatos „eszköz”, melynek segítségével a nehéz szituációk is könnyebben orvosolhatók, gyorsabban feloldható egy-egy elkeseredett helyzet…
A mindennapi munkám során jelen van a vidámság, a sok nevetés, ami már szerencsére a gyerekek számára is egy természetes dolog lett.
Relaxációs játékunk során szabadon szárnyaltunk, mint a madarak, majd sütöttünk egy óriási kalácsot, hogy minden kismadárnak legyen ereje szállni. Mivel sokat esett az eső és csak az ablakból nézhettük madárkáinkat, ezért elkészítettük optimista esernyőnket. A gyerekek szeretnek a tócsákban ugrálni, ezért eljátszottuk a „Kicsi kacsa útra kél” kezdetű mondókát, melynek során ugráltunk a sárba. A következő játék során „kikerültük a tócsákat”. A játék alatt sok vidám pillanatunk volt.
Tódi törpe varázs szemüvege megtanította a gyerekeket arra, hogy a dolgok szebbik oldalát lássuk. A csoportba több képet is kitettünk, hogy naponta ránézzünk és ne felejtsük el: a világ tele van lehetőségekkel!
Relaxàciós gyakorlattal kezdtünk, majd meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. Imàdjàk ezt a zenét. Meséltem nekik Tódi törpe szemüvegéről. Sikerült a mesén keresztül megértetnem velük mi is az az Optimizmus. Kezükbe adtam egy tükröt és el kellett mondaniuk mi a szép és mi a jó önmagukban, segítettek a gyerekek egymàsnak. Le is rajzoltàk mosolygós önmagukat. Végül össze ölelkezve tàncoltak. Szuper. Optimista nap volt.
Csólyospálosi Általános Iskola
A gyerekekkel összegyűjtöttük, hogy kinek melyik a kedvenc dala. Mit szoktak hallgatni ha szeretnének jobb kedvre derülni. A dalokat meghallgattuk, majd az idegen nyelvű slágereknek megkerestük a lefordított szövegét. Sokan meglepődtek, hogy egy pörgős dallamú slágernek sokszor lehangoló a szövege. Négy dalt tudtunk kiválasztani az összegyűjtöttekből amelyeknek a szövege és a dallama is optimista volt.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Ősszel is optimistán! Örülve a természetnek és a jó időnek!
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Ősszel is optimistán! Örülve a természetnek és a jó időnek!
Szombathelyi Bercsényi Miklós Általános Iskola
A gyerekekkel beszélgetőkört alkottunk,beszélgettünk az optimizmus szó jelentéséről,szituációs játékokat játszottunk.
Majd közösen elkészítették az osztály optimista esernyőjét.
Az októberi Boldogságóránk egyikén először meghallgattuk a hónap dalát, majd próbáltuk kitalálni, mit jelent az optimizmus szó. Miután megbeszéltük a szó jelentését, elolvastam „A szomorú királykisasszony” című mesét a gyerekeknek, majd megbeszéltük a mese eseményeit. Ezt követően eljátszottunk a mese egyes jeleneteit, majd végül illusztrációt is készítettünk.
Egy másik alkalommal az októberi ajánlás alapján megnéztük Az ajándék című animációs filmet. Az angol szöveg nem jelentett gondot, a gyerekek észrevették, hogy miről is van itt szó. Bizonyos időnként megállítottam a mesét, és megbeszéltük, hogy milyennek látják a kisfiút, vajon miért viselkedik úgy. Szóba került az állandó játék a számítógéppel, és valaki rossz véleménnyel volt a főszereplő iránt. A mese végére derült ki, hogy miről is van itt szó, és hogy miért haragudott a kisfiú az ajándékba kapott kutyusra. Nagyon érdekes meglátások fogalmazódtak meg a gyerekek részéről. Kicsit beszélgettünk még arról, hogy ha közülük szomorú valaki, kinek mondják el, kitől kérnek segítséget, végül pedig, mivel nagyon szeretnek rajzolni, ismét ezzel ért végét a boldogságóránk.
Az októberi Boldogságóránk egyikén először meghallgattuk a hónap dalát, majd próbáltuk kitalálni, mit jelent az optimizmus szó. Miután megbeszéltük a szó jelentését, elolvastam „A szomorú királykisasszony” című mesét a gyerekeknek, majd megbeszéltük a mese eseményeit. Ezt követően eljátszottunk a mese egyes jeleneteit, majd végül illusztrációt is készítettünk.
Egy másik alkalommal az októberi ajánlás alapján megnéztük Az ajándék című animációs filmet. Az angol szöveg nem jelentett gondot, a gyerekek észrevették, hogy miről is van itt szó. Bizonyos időnként megállítottam a mesét, és megbeszéltük, hogy milyennek látják a kisfiút, vajon miért viselkedik úgy. Szóba került az állandó játék a számítógéppel, és valaki rossz véleménnyel volt a főszereplő iránt. A mese végére derült ki, hogy miről is van itt szó, és hogy miért haragudott a kisfiú az ajándékba kapott kutyusra. Nagyon érdekes meglátások fogalmazódtak meg a gyerekek részéről. Kicsit beszélgettünk még arról, hogy ha közülük szomorú valaki, kinek mondják el, kitől kérnek segítséget, végül pedig, mivel nagyon szeretnek rajzolni, ismét ezzel ért végét a boldogságóránk.
Az októberi Boldogságóránk egyikén először meghallgattuk a hónap dalát, majd próbáltuk kitalálni, mit jelent az optimizmus szó. Miután megbeszéltük a szó jelentését, elolvastam „A szomorú királykisasszony” című mesét a gyerekeknek, majd megbeszéltük a mese eseményeit. Ezt követően eljátszottunk a mese egyes jeleneteit, majd végül illusztrációt is készítettünk.
Egy másik alkalommal az októberi ajánlás alapján megnéztük Az ajándék című animációs filmet. Az angol szöveg nem jelentett gondot, a gyerekek észrevették, hogy miről is van itt szó. Bizonyos időnként megállítottam a mesét, és megbeszéltük, hogy milyennek látják a kisfiút, vajon miért viselkedik úgy. Szóba került az állandó játék a számítógéppel, és valaki rossz véleménnyel volt a főszereplő iránt. A mese végére derült ki, hogy miről is van itt szó, és hogy miért haragudott a kisfiú az ajándékba kapott kutyusra. Nagyon érdekes meglátások fogalmazódtak meg a gyerekek részéről. Kicsit beszélgettünk még arról, hogy ha közülük szomorú valaki, kinek mondják el, kitől kérnek segítséget, végül pedig, mivel nagyon szeretnek rajzolni, ismét ezzel ért végét a boldogságóránk.