A csoportban sokat ügyesedtek a gyerekek. Egyre kitartóbbak, türelmesebbek, bátrabbak a tevékenységek végzése során. Nem adják fel! Vidámak, aranyosak!
Az optimizmus gyakorlása
Bagdi Bella „Bátorság dal”- ának meghallgatása után elkészítettük erőt adó falitáblánkat. Az 5.b-s boldogságcsoport tagjai is kiválasztották a megható dalból azokat a bátorító mondatokat, amelyek optimista szemléletüket erősítik.
Tiszalúci Önálló Napközi Otthonos Óvoda
Október hónapban témánk az optimizmus feldolgozása volt.A zene és az irodalom eszközeivel játékos feladatok segítségével hívtuk fel a gyerekek figyelmét arra,hogy minden nap tartogat valami jó dolgot számunkra,csak észre kell hogy vegyük.
Kedvencük volt a Tódi törpe varázsszemüvege c. mese,gyönyörűen kiszínezték a törpe házikóját is.Varázsszemüvegeket készítettünk,melyen keresztül mindent szebbnek láttunk.
A foglalkozás zárásaként önfeledten táncoltak,mozogtak Bagdi Bella Pozitív gyerek vagyok c. dalára.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
Tódi törpe varázsszemüvege mese meghallgatása után elmondták a tanulók, hogy voltak-e már szomorúak. Ráírták az esernyőre, hogy ki segített nekik megnyugodni.
Október hónap az optimizmusról szólt a 4. a osztályban. A gyerekekkel beszélgettünk az optimista , pesszimista és realista emberekről. Többnyire sikerült magukat besorolni egy-egy csoportba. Szerencsére nem jellemző senkire a pesszimista szemlélet. Főként optimisták, ez az ő korukban jó. Csoportban megrajzolták az optimizmus várát és nagyon lelkesen társasjátékot is alkottak pozitív gondolatokkal és cselekedetekkel.
Fontos, hogy értékeljük, szeressük önmagunkat. Amennyiben ez megtörtént, úgy másokat is tudunk értékelni, képesek vagyunk szeretni. Az önszeretet, szeretet tanulható.
Téma bevezetése:
Szomorú Szilárd, és Boldog Blanka története
Téma feldolgozása mesével:
Bezzeg Andrea: Tódi törpe varázsszemüvege.
Lezárás:
Optimizmus jelének kiszínezése
Relaxációval ráhangolódás a tevékenységre.
Tódi törpe varázsszemüvege mesehallgatás, beszélgetés!
Tódi törpe Szebben látó mondókájára mozgásos utánzás.
Az “élet napos oldalát látom”színező színezése.
Tevékenység zárása
Bagdi Bella: Ha boldog vagy mutasd meg mindenkinek
A varázsszemüvegünkön keresztül máris szebbnek láttuk a világot!
Légy optimista!
A múlt hónap nehéz időszak volt kicsinek és nagynak egyaránt a vírus okozta negyedik hullám miatt. A Boldogságóra segítségével könnyebben sikerült átvészelni ezt az időszakot. Sokat beszélgettünk, relaxációs gyakorlatokat végeztünk, és elkészítették a gyerekek az Optimista várat, ahová mindig jókedvűen betérhetünk. A gyerekek a szüleiket is bevezették az optimizmus világába. Jó hallani, hogy az iskolában tanultakat otthon is gyakorolják. Hálásak vagyunk ezért a programért! 🤗🙏
Beszédes József Általános Iskola
Az óra legelején, miután bevezettem, hogy ma boldogságóra lesz és az optimizmus gyakorlása lesz a téma, a gyerekeket megkérdeztem arról, hogy mit jelent az optimista és pesszimista szó. Nem tudták megfogalmazni, hogy mit jelent a két szó, ezért elmagyaráztam nekik. Hogy jobban értsék, elolvastam a könyvből A lakatlan sziget című történetet. Átbeszéltük a történetet, megbeszéltük, hogy a történetben mi volt optimista és mi pesszimista, kihangsúlyozva az optimista és a pesszimista szó közötti különbségét.
Ezután felírtam a táblára egy mondat elejét, amelyhez optimista és pesszimista befejezést kellett mondaniuk. A mondat így hangzott: Már megint én…
Az elején nehezen ment a mondat befejezése, de a végén rájöttek, hogyan is kell megoldani ezt a feladatot.
Ezután csoportokban / párokban optimista és pesszimista reakciót kellett írniuk a megadott mondatokra.
Miután végeztek, együtt beszéltük meg a mondathoz fűzött reakciókat. Először a pesszimista befejezést mondtuk el, majd optimista mondatokkal oldottuk fel a negatív gondolatokat.
A végén azt is megbeszéltük, hogy miért jobb optimistán látni a dolgokat és a pesszimizmust hogyan fordíthatjuk optimizmusra az életünkben.
A gyerekek mondataiból, illetve a feladatokhoz fűzött gondolataiból kitűnt, hogy megértették, hogy mi a két látásmód között a különbség.