Az optimizmus kifejezés még minden gyerek számára ismeretlen fogalom, bár a magyarázat után már kezdték megérteni mit is takar, mi a jelentése. Rávezettük őket a rossz dolgok, történések más irányból való megközelítésére. Elmagyaráztuk, hogy minden rosszban van valami jó, amit próbáljanak megtalálni, megérteni. Gondolkodjanak el rajta, miért is történnek rossz dolgok is mind a felnőttek, mind a gyerekek életében. A rossz dolgok nem véletlenül történnek, mindenből tanulhatunk valamit, hogy amikor még egyszer megtörténik velünk, már tudjunk rá reagálni. Rávezetésképpen relaxáló gyakorlatokkal indítottuk a foglalkozást, énekekkel gyakoroltuk a helyes légzésgyakorlatokat, meséltünk és játszottunk.
Az optimizmus gyakorlása
Egyre fogyó kis osztályunk e havi boldog cselekedetének a maga módján megfogalmazott , és formába öntött , kedveskedő üzenetek küldését választotta hiányzó társaiknak.
Az osztály tanulóival sokat beszélgettünk az optimizmusról, megfogalmaztuk, miért jó ha valaki optimista. Ki mi miatt tartja magát optimistának. Mit jelent számára az optimizmus.
Megterveztük a saját optimista logónkat. Az elkészült rajzokat a faliújságra kitettük és megszavaztuk, hogy kinek a logóját tartják a legkifejezőbbnek. Két rajz tetszett a legjobban, így mindkettőt belamináltuk és 1 fiú és 1 lány kapta meg a novemberi hónapra a logót. Titkos szavazással döntöttük el, ki a legoptimistább tanuló az osztályban.
Az optimizmus logóját a két diák büszkén kitette a padjára az egész hónap során.
Az osztály tanulóival sokat beszélgettünk az optimizmusról, megfogalmaztuk, miért jó ha valaki optimista. Ki mi miatt tartja magát optimistának. Mit jelent számára az optimizmus.
Megterveztük a saját optimista logónkat. Az elkészült rajzokat a faliújságra kitettük és megszavaztuk, hogy kinek a logóját tartják a legkifejezőbbnek. Két rajz tetszett a legjobban, így mindkettőt belamináltuk és 1 fiú és 1 lány kapta meg a novemberi hónapra a logót. Titkos szavazással döntöttük el, ki a legoptimistább tanuló az osztályban.
Az optimizmus logóját a két diák büszkén kitette a padjára az egész hónap során.
A gyerekek örömmel vettek részt az órán, amelyen a Pozitiv mondóka megtanulása után angyal és az ördög szerepébe bújva kellett meggyőzi társukat. Ezt követően a napukból ki kellett emelniük 5 pozitív dolgot, melyet a lerajzolt tenyerükbe kellett beleírni!
Meixner Ildikó Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény
Az óra elejét az „Arcizomlazítás” nevű relaxációs gyakorlattal kezdtük. Ezután az érzelmekkel játszottunk. Mindenki bemutathatott egy arckifejezést, a többiek pedig kitalálták, hogy milyen érzelmet látnak osztálytársuk arcán. Mindegyiknél megbeszéltük, hogy pozitív vagy negatív érzelmet jelent-e. Ezután az Optimista kendő című játékot játszottuk. Majd színezés közben meghallgattuk a hónap dalát. Akinek volt kedve rejtvényt is fejthetett.
Csoportban kellett versenyezniük, együttműködést kellett gyakorolni.
Csoportban kellett versenyezniük, együttműködést kellett gyakorolni.
Gyulai Implom József Általános Iskola
Az első órán „buborékban elengedem ” játékkal oldottuk a feszültséget.
Majd beszélgettünk az elengedés képességéről, technikáiról.
Ehhez kapcsolódóan számba vettük az elegedő,/optimista és a görcsösen megtartó/pesszimista ember tulajdonságait.
Milyen is, ha fent van és ha nincs fent a rózsaszín szemüveg.
Irodalom órai tanulmányaikból hotunk példákat mind kettőre: pl. János vitét, Toldi, Pál utcai fiúk, Az egri csillagok…
A nemrég tanult vers, Csokonai: A Reményhez- mentén gondolattérképet készítettünk.
Zenehallgatással zártuk az órát: Pozitív mondóka, Jól érzem magam boogi.
A második óráT A potitív élmények újraélése relaxációval indítottuk.
A TK-ben szereplő Müller Péter idézet, mint mottó közös értelmezése után csoportmunka követlkezett.
A RÓZSASZÍN szemüveg projektben közös történetalkotással, pozítív hősök kigondolásával,
pozitivity mini képregény rajzolásával jártuk körbe a témát.
Az óra végén mindenki saját mottót választhatott a Mf-ben szereplők közül.