Varázs szemüveg készítése a gyermekekkel: színezés, vágás technikájának segítségével. Ezen a szemüvegen keresztül a gyermekek megláthatják a rossz dolgokban is a jót.
Az optimizmus gyakorlása
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Először beszélgettünk a téma elméleti hátteréről, a kiegészítő munkafüzeti feladatok közül megoldották a svéd bölcsességet rejtő táblázatot (lásd fotón).
Majd a hónap feladatai közül az optimista slágerlistát választották a gyerekek, mivel ezt érezték a leginkább hozzájuk passzolónak.
Az osztály slágerlistája:
1. Auth Csilla: Jól vagyok, és pont
2. Bienovia: Optimizmus (a dalnak helyi kötődése is van, mert az énekesnő a község szülötte)
3. Sipos F. Tamás: Optimista dal
4. Geszti Péter: Az élet szeret
5. Fényes-Szenes: Optimista dal
A dalokat többször meghallgattuk közösen, így állt össze a rangsor.
Jármi-Papos-Őr Általános Iskola Őri Bibó István Tagintézménye
Először beszélgettünk a téma elméleti hátteréről, a kiegészítő munkafüzeti feladatok közül megoldották a svéd bölcsességet rejtő táblázatot (lásd fotón).
Majd a hónap feladatai közül az optimista slágerlistát választották a gyerekek, mivel ezt érezték a leginkább hozzájuk passzolónak.
Az osztály slágerlistája:
1. Auth Csilla: Jól vagyok, és pont
2. Bienovia: Optimizmus (a dalnak helyi kötődése is van, mert az énekesnő a község szülötte)
3. Sipos F. Tamás: Optimista dal
4. Geszti Péter: Az élet szeret
5. Fényes-Szenes: Optimista dal
A dalokat többször meghallgattuk közösen, így állt össze a rangsor.
Ebben a hónapban – nyolcadikosok lévén – zenei boldog pillanatokat választottuk.Megvizsgáltuk, hogy az osztály közösség tagjai mely zenéket hallgatják legszívesebben, így választottuk ki az osztály/ csoport boldogító listát.
Elkészítettük osztályunk slágerlistáját a kedvenc dalainkból.
A csoporttal a hónapban az „ön-erősítésre” helyeztük a hangsúlyt. Saját és társak pozitív tulajdonságait emeltük ki, erősítettük az optimista életfelfogást. Optimista, pozitív életszemléletű dalokat hallgattunk.
Az optimizmusról beszélgettünk osztályfőnöki órán. Párhuzamot állítottunk az optimista és a pessizmista ember között. Megbeszéltük, mik az optimista ember jellemzői. Miért jó optimistának lenni kérdésre kerestük a választ.
A gyerekek ötletes keresztrejtvényeket készítettek, melynek megfejtése az OPTIMIZMUS szó.