Az október hónapi feladat nagyon tetszett a gyerekeknek…táncoló falevelek….Mivel a mozgás nagyon közel áll a csoporthoz,ez a téma igen elnyerte a gyerekek tetszését. Az óra elején táncoltunk a hónap dalára,beszélgettünk az őszi időjárásról,színekről,hagyományokról. Gyűjtöttünk őszi faleveleket,majd lenyomatokat készítettünk,nyírtunk,ragasztottunk,terveztünk. Elkészült a havi feladat. Megtáncoltattuk a színes őszi faleveleket, majd felkerültek a fára. Remek hangulatban telt az óra.
Állatbarátok csoportja
Az optimizmus gyakorlása
Az optimizmus tematikát is több alkalommal dolgoztam fel. Az őszi termések gyűjtése nagyon kedvelt tevékenysége a gyermekeknek. Szívesen tevékenykednek a maguk gyűjtötte termésekből, levelekből. Mi Őszanyót készítettünk a gyűjtött levelekből, képeket raktak ki gesztenyéből, séta közben kis kosárba gyűjtöttük a lehullott leveleket, terméseket.
Az optimizmust, mint fogalmat a legjobban az animációs filmből értették meg, kétszer is megnéztük Az elefánt ormánya című filmet. Megbeszéltük a történetet, jól érzékelték, hogy először szomorú volt attól, hogy megnőtt az ormánya, de a sok pozitív történés hatására pozitívvá fordult a helyzet.
A napsütéses délelőttökön szívesen és vidáman tesznek- vesznek az óvoda udvarán, spontán helyzetekben sikerült megörökíteni a pozitív- optimista hozzáállásukat a természethez, a levelek hullásához, az őszi természet változásaihoz.
Levél angyalt készítettek a homokozóba hullott levelekben, feldíszítették a fenyőfát a levelekkel, csokorba szedték, élvezték a pillanatokat.
Kőbányai Széchenyi István Magyar-Német Két Tan. Nyelvű Általános Iskola
A Téma nem volt új a gyerekek számára, hiszen negyedik éve találkoznak a hónapok témáival.
Ennek ellenére a hónapban is tanultunk újat: továbbra is nehezen használják az optimizmus, pesszimizmus fogalmakat, hasonlóan a matematikai műveletek elnevezéseihez.
(kisebbítendő, kivonandó, különbség) 😊
De újfent élvezték az együttlétet, az együtt-játszást és az együtt-gondolkodást.
A Hónap dalának meghallgatása után a Hálafüzetben összegyűjtöttük pozitív élményeinket, amik az utóbbi időben történt velünk.
Így szóba kerültek a családi kirándulások, iskolai sportfoglalkozások, de magasan vitte a pálmát a 3napos zánkai osztálykirándulás az Erzsébet táborban.
Ezt követte az aktuális feladat megbeszélése: A montázs készítése. Eleinte nehezen ment a feladat, de utána annyira belelendültek, hogy elfogultság nélkül mondhatom, fantasztikus alkotások születtek páros munkában. Képeink címe: AMI FELDOB 😊.
A hónapot, mint minden évben: Halloween partyval zártuk. Idén a negyedikesek meghívást kaptak a felsősök Halloween bulijára is. Ahol igazán vidámkodhattunk. 😊
Óóóóóóriási örömünkre I. helyezést ért el a Pókcsaládunk!
Összefogásban az erő, a Pókcsalád a nyerő!
Reflexió-október-optimizmus
Az 1.órát az optimizmus reklám megtekintésével, megbeszélésével kezdtük. Ezután közösen választottunk (a kedvenc dalukat felírták egy lapra és ezek összesítésével született meg az osztály dala) egy olyan dalt, amit mindenki nagyon szeret az osztályban és fergeteges táncba kezdtünk, melynek végén több gyerek is úgy ült le, hogy „ez nagyon jó volt”. Ezt követően csoportban gyűjtöttek jó érzést, vidámságot kifejező szavakat, majd következett a rímjáték. Nagyon kreatív rímpárok születtek. Megbeszéltük, hogy következő órára gyűjtenek olyan képeket a saját osztálycsoportból, melyen vidámnak látják magukat, társaikat. A zárókörben megbeszéltük, hogy kinek melyik játék tetszett a legjobban és miért.
A 2. órát napimádással kezdtük, majd az optimista montázs plakát készítésével folytattuk, miközben a Pozitív gyerek vagyok kezdetű dalt hallgattuk. A gyerekek rengeteg képet gyűjtöttek az osztálycsoportból és nagyon lelkesen készítették el az „Ilyen vidámak tudunk lenni” plakátunkat. Az órát az osztály dalára való táncolással, majd meditációval zártuk.
A téma 3. óráját a Pozitív gyerek vagyok kártyák kiosztásával kezdtük. Minden gyereke 1-1 kártyát kapott, melyeket én válogattam ki előtte. A relaxációt követően mindenki felolvasta, amit a kártyáján látott és fűzött hozzá egy-két gondolatot. Ezután egy animációs filmet tekintettünk meg, majd erről beszélgettünk a gyerekekkel. Majd visszatekintve a hónapra, mindenki készített egy összefoglalót arról, hogy miért lehetett ebben a hónapban hálás. Végül az órát meditációval zártuk.
Összességében elmondható, hogy a gyerekeknek nagyon tetszett ez a téma. Maguk világítottak rá arra, hogy apró dolgokért is lehetünk hálásak, valamint arra is, hogy ha jó dolgot teszünk másokkal, azzal nem csak a másiknak teszünk jót, hanem önmagunknak is. A hónap dalát nagyon megszerették, szabadidőben és tízórai- uzsonna alatt is szívesen hallgatták.
Ebben a hónapban az optimizmus témát dolgoztuk fel.A nagycsoportosokkal sokat beszélgettünk arról kinek mit jelent az optimista kifejezés.sokat sétáltunk játszottunk az őszi természetben.Faleveleket terméseket gyűjtöttünk, s később ezekből barkácsoltunk. A pillangó csoportosokkal a Süni és a szentjánosbogár című mesét dolgoztuk fel s közben sokat játszottunk s beszélgettünk arról , hogyan is maradhatott az eltévedt kicsi süni optimista, kik segítettek neki hogy végül hazataláljon.A csiga csoportos gyerekek nemcsak a gesztenye gurítását próbálták ki hanem egymást is körberakták gesztenyékkel. Meghallgattuk Grillusz Vilmos Falevelek tánca című dalát majd táncoltunk forogtunk mint a falevelek.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel végezték a feladatot.
Bélapátfalvai Petőfi Sándor Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola
A gyerekek nagy örömmel végezték a feladatot.
Speciális Alapiskola Hurbanovo
Az optimizmus gyakorlása volt az októberi hónap feladata. Mi,a marcelházai speciális alapiskolában a „táncoló falevelek”témáját választottuk ki. Az udvaron színes faleveleket gyűjtögettünk,közben beszélgettünk az időjárás változásról,az őszi munkákról,a hulló falevelek színes kavalkádjáról…majd körbeálltuk a fát és felemelt kézzel vidáman énekeltünk és ugráltunk a lehullott avarban.Ezt az élményt örökítettük meg az osztályban elkészített plakáton…a gyerekek nagy örömére!
Kisürge csoport