Optimizmus-fa- piros színnel, ami a jókedvet szimbolizálja.
Az optimizmus gyakorlása
Az október havi Boldogságóra témája :”Az optimizmus gyakorlása” volt. A gyerekekkel resztoratív körben megbeszéltünk, hogy mitől lehetünk vidámak, boldogok és mitől szomorúak. Az irányított beszélgetés során megbeszéltük érzéseinket, egy-egy helyzet esetén (mit érzünk a fogorvosnál, a cukrászdában, a strandon stb).
Az őszi erdőben, és a szüreten tett látogatás során pozitív élményinek igyekeztünk kialakítani. A közösen átélt élmények után a gyerekek lerajzolták a témával kapcsolatos érzéseiket.
A témához kapcsolódóan az udvaron kivágott fa „újjá élesztését” tűztük ki célul. Sajnos a fa kiszáradt, ezért kivágásra került. Azonban ágaiból egy ügyes apuka segítségével megmentettünk néhány szeletet és ezekből készítettünk vidám „Tökfejeket”. Volt olyan amelyekbe zsinórt fűztünk és volt amelyekre hűtőmágnest ragasztottunk. Ezeket a gyerekek hazavihették és a hűtőről visszatekintve naponta tudnak mosolyt csalni az arra járó arcára.
A közös élményekkel erősítettük az érzést, hogy ha optimistán állunk a dolgokhoz, akkor bármiből lehet vidám dolgot alkotni.
Az optimizmus gyakorlása
A villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást. Péntek révén fáradtak és enerváltak voltak a gyerekek. A mozgásalapú gyakorlat során kellőképpen ellazultak és érdeklődve várták a foglalkozás menetét, tartalmát.
Az éneklés jókedvre derített mindenkit.
Optimista látásmódot adó szemüvegeket készítettünk. A szemüvegeket csillogó és színes kövekkel díszítették. Ez az apró kiegészítő már teli találat volt, hiszen minden, ami csillogó és fényes tetszik a lányoknak. Még a fiúk is élvezettel ragasztották a flittereket.
A színezés, a nyírás és a ragasztás munkafolyamata közben tudtunk kötetlenül beszélgetni: mit jelent az optimizmus? Mi jellemzi az optimista ember magatartását? Mi az optimizmus ellentéte és mit jelent az?
Szituációs gyakorlatokkal érzékeltettem a pesszimista és az optimista ember különbségét. Mondatokat fejeztettem be a gyerekekkel:
– Nem sikerült a matek dolgozat ötösre, de…
– Amire a legbüszkébb lehetek, hogy…
Közösen elolvastuk A lakatlan sziget című történetet és megbeszéltük a tanulságot.
A foglalkozás lezárásaként a Világomban minden rendben van című dalt.
Nagyon élvezték a gyerekek a téma feldolgozását.
Az optimizmus gyakorlása
A villámlazítás relaxációs gyakorlattal kezdtem a foglalkozást. Péntek révén fáradtak és enerváltak voltak a gyerekek. A mozgásalapú gyakorlat során kellőképpen ellazultak és érdeklődve várták a foglalkozás menetét, tartalmát.
Az éneklés jókedvre derített mindenkit.
Optimista látásmódot adó szemüvegeket készítettünk. A szemüvegeket csillogó és színes kövekkel díszítették. Ez az apró kiegészítő már teli találat volt, hiszen minden, ami csillogó és fényes tetszik a lányoknak. Még a fiúk is élvezettel ragasztották a flittereket.
A színezés, a nyírás és a ragasztás munkafolyamata közben tudtunk kötetlenül beszélgetni: mit jelent az optimizmus? Mi jellemzi az optimista ember magatartását? Mi az optimizmus ellentéte és mit jelent az?
Szituációs gyakorlatokkal érzékeltettem a pesszimista és az optimista ember különbségét. Mondatokat fejeztettem be a gyerekekkel:
– Nem sikerült a matek dolgozat ötösre, de…
– Amire a legbüszkébb lehetek, hogy…
Közösen elolvastuk A lakatlan sziget című történetet és megbeszéltük a tanulságot.
A foglalkozás lezárásaként a Világomban minden rendben van című dalt.
Nagyon élvezték a gyerekek a téma feldolgozását.
Andreetti Károly Általános Iskola és Művészeti Iskola
Pajzsot készítettünk, mely mindentől megvéd.
Októberben egy iskolai program keretében a Borzok a gyengébb, segítségre szoruló társaiknak segítettek mindenféle feladat elvégzésében. Ezek mozgásos gyakorlatok voltak, és mozgásban, értelmileg akadályozott gyerekeknek mutatták be, és segítettek végrehajtani a feladatokat. Nagyon lelkesítő volt, ahogy bemutatták, bíztatták társaikat, és éreztették velük, hogy sikerülnie kell, sikerülni fog. Végtelen optimizmust sugároztak nem csak társaik, de a tanáraik felé is. Amikor ilyen helyzetben látom tanítványaimat, én is optimistábban gondolok a jövőre.
A feldolgozás során a relaxáció segített ráhangolódni az alkalomra, kicsit levezettük az energiákat, hogy figyelmesebben tudjunk beszélgetni a témáról. Bellával együtt énekeltük az ajánlott dalt, erősítve pozitív hozzáállásunkat, majd Tódi törpe varázsszemüvegén keresztül megvizsgáltuk, hogyan is lehet hozzáállni a történésekhez. Eljátszottuk a tükörjátékot is, mindenki megnézte magát és elmondta mi lát a tükörben. Zárásként felragasztottuk az optimizmus jelét a lépcsőre.
A feldolgozás során a relaxáció segített ráhangolódni az alkalomra, kicsit levezettük az energiákat, hogy figyelmesebben tudjunk beszélgetni a témáról. Bellával együtt énekeltük az ajánlott dalt, erősítve pozitív hozzáállásunkat, majd Tódi törpe varázsszemüvegén keresztül megvizsgáltuk, hogyan is lehet hozzáállni a történésekhez. Eljátszottuk a tükörjátékot is, mindenki megnézte magát és elmondta mi lát a tükörben. Zárásként felragasztottuk az optimizmus jelét a lépcsőre.