A gyerekek őszi falevelekre írták fel azokat a pozitív tulajdonságokat, amiket ők fontosnak tartanak ahhoz, hogy optimisták és boldogok legyenek.
A fiúk pedig optimista szemüveget készítettek.
A gyerekek őszi falevelekre írták fel azokat a pozitív tulajdonságokat, amiket ők fontosnak tartanak ahhoz, hogy optimisták és boldogok legyenek.
A fiúk pedig optimista szemüveget készítettek.
Tegnap még nagyon szép idő volt, ezért kimozdultunk a tanteremből, hogy igazából is megtáncoltassuk az arany színben pompázó faleveleket. Az iskolánkhoz közel lévő Dolinka parkba mentünk, ahol kötélhintáztunk, belefeküdtünk az avarba. Kitaláltunk egy jó játékot, ami mindenkinek tetszett. A gyerekek egyesével lefeküdtek, aztán mindenki elmondta, hogy mi a legnagyobb félelme, gátlása. Ezután a többiek betemették őt levelekkel nyaktól lefelé. Majd mindenki feltámadt, de már a félelmeitől, gátlásaitól megszabadulva. Aztán a közeli drótkötél pályán következett a bátorság próba. Egy kisfiú először félt ugyan végigmenni, de társai biztatására és őrangyalai segítségével sikerült neki. A végén úgy belejött, hogy szinte ő nem akarta abbahagyni. Nagyon jól éreztük magunkat, sokat nevettünk,jót játszottunk és pozitív élményekkel feltöltődve, optimistán mentünk vissza az iskolába,
Nagyon fontos, hogy az egyes helyzetekről vagy emberekről hogyan gondolkodunk. Ha pozitívan vélekedünk, akkor jó irányba fordíthatjuk az eseményeket. Ezt a 2.k osztály is nagyon jól tudja.
Kerestünk mindenki életében egy olyan eseményt,történetet amiben meg kellett találni a szépet, a jót, a pozitívat. Megbeszéltük,hogy ő mit tett annak érdekében, hogy pozitívan tudja értékelni az eseményt. A gyerekek lerajzolták ezt a napot és az elkészült rajzokat egy könyvvé összefűztük, amit bármikor bárki fellapozhat, amikor csak szükségét érzi. Ez lett az osztály optimista kézikönyve.
Az optimizmus gyakorlását, a gyerekekkel különböző jóga és relaxációs gyakorlatokkal valósítottuk meg.
A tevékenységnek azt a címet adtuk, hogy: „Éljen a szeretet!”.
A foglalkozás menete:
A „Csuda jó vidámság, öröm és boldogság / Hagyd, hogy rád ragadjon, sokáig maradjon / Táncoljunk, ugráljunk, boldogan mókázzunk / Táncoljunk, ugráljunk, boldogan mókázzunk” (https://www.youtube.com/watch?v=CyDJ7R0yZyM) énekkel hangolódtunk rá a tevékenységre. Ezt követően őszi hangulatot idéztünk elő: gyertyagyújtással, különböző őszi levelek és gesztenyék segítségével.
A következő mozzanatban tértünk rá a relaxációs gyakorlatokra, majd néhány jóga mozdulattal mutattuk be az őszi időjárás jellegzetességeit.
A gyerekek kényelmesen elhelyezkedtek keresztezett lábú ülésben, és az volt a feladatuk, hogy tegyék a kezeiket a térdeikre, csukják be a szemeiket és csak a légzésükre figyeljenek (orron keresztül be és orron keresztül ki), majd imitáltuk, hogyan fújja a szél a fákat ősszel, hogyan hullanak le a falevelek és milyen hangja van az esőnek. A jóga gyakorlatokat a következőképpen zártuk le: a gyerekek a tenyereiket összesimogatták, majd a szívükre helyezték, miközben azt mondták, hogy: „Szeretem magamat!”
A tevékenységet élménymegosztással zártuk: minden gyerek elhelyezett egy-egy mosolygós gesztenyét a gyertya köré és az volt a feladatuk, hogy osszák meg társaikkal, hogyan érezték magukat a gyakorlatok során.
Szeretettel,
a gyerekek és az óvó nénik: Holló Éva Andrea és Sógor Melinda Ágota
Az optimizmus gyakorlását a többi témához hasonlóan beszélgetéssel kezdtük. Tisztáztuk az alapfogalmakat, mi az optimizmus, mi a pesszimizmus. Mindenkinek voltak ezzel kapcsolatban személyes tapasztalatai. A tanulók beszámoltak arról, hogy az optimista vagy a pesszimista hozzáállás hogyan befolyásolta céljaik megvalósulását, kapcsolataik alakulását. Van, aki született optimista, van, aki kevésbé bizakodó. Utóbbiak bizonytalanabbak, kisebb az önbecsülésük. A tanulók a biztató sms-ek megfogalmazását választották a téma feldolgozásának befejezéseként. Íme egy kis válogatás az eredményekből 🙂
Optimistának lenni azt jelenti, hogy minden napban keresünk valamit, ami szép és jó.
Ennek gyakorlására törekszünk minden nap csoportunkban is. Napjainkat azzal kezdjük, hogy számba vesszük a minket körülvevő pozítiv dolgokat.
Elkészítettük optimista szemüvegünket is, amit a gyerekek szerint, nevezhetünk a boldogság szemüvegének is.
Fontos, hogy ezt az optimista látásmódot már gyermekkorban kialakítsuk.
Izgalommal várjuk a következő hónap kihívásait!
Boldogságóra vázlat
A foglalkozás helye: Csillagfürt EGYMI
A foglalkozást vezeti: Papp Gáborné
Foglalkozás témája: Optimizmus gyakorlása
A foglalkozás célja: A jó dolgok felismerése, erősítése.
A foglalkozás feladatai: Pozitív dolgok megismerése, felismerése.
1.Motiváció: Vidám gyerekfej rajzolása, nagy mosolygós szájjal, a mosoly utánzása. Mitől lehetünk boldogok? Mit gondoltok X.Y. most miért szomorú? Hogyan tudnánk lerajzolni a szomorú X.Y.-t? Szomorú fej rajzolása. Hogyan tudnánk megvigasztalni?
2. Mozgásalapú zenehallgatás: Bagdi Bella: Rosszkedv elűző dalocska meghallgatása, mozgással kísérése
3. Téma feldolgozása mesével: Bezzeg Andrea: Tódi Törpe varázs szemüvege című meséjének meghallgatása saját készítésű PPt felhasználásával.
4. Beszélgetés a meséről.
5. Feladat: Az optimista szemüvegekben varázsnyaklánc fűzése, amitől ha fölvesszük, mindent szebbnek, jobbnak látunk.
7. Lezárás: Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalára közösen táncoltunk az optimista szemüvegben és a varázsnyakláncban.
Szandaszőlősi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
A téma feldolgozását követően a gyerekek rajzot készítettek arról, hogy ki, mitől lesz vidám, boldog. Ezekből a rajzokból készítettünk egy montázst, egy mosolygós fejet ábrázoló képet. Az errről készült fotók mellé két fotót is felteszek, mely a legutóbbi kirándulásunkkor készült a Tisza-parton és a játszótéren, ahol szintén tükröződik a vidámság!
Elméleti háttér feldolgozása
Idézetek,bölcsességek
Problémamegoldás-pozitív válaszok
Képelemzés
Svéd bölcsesség (táblázatban)
A lakatlan sziget (tanulság megbeszélése)
Pesszimista,optimista mondatbefejezések
Negatív gondolatok átformálása
Mindenki körberajzolta a kezét, beleírta a nevét és öt álmot a felnőtt életére vonatkozóan.