Tabló mosollyal.
Az optimizmus gyakorlása
Plakátot készítettünk a jövőről, az áélmokról, a célokról, a vágyakról. Úgy érzem, mertünk nagyokat álmodni. 🙂 Fényképet nem szerettek volna felragasztani, viszont mindenki elkészítette a saját smile karakterét. Mert álmodni jó!!!!!!
Vidáman láttunk hozzá a feladathoz, és vidáman csupa optimizmussal készítettük a gyerekekkel a plakátot.
Sajnos kis csúszással tudtunk kezdeni, az egyéb osztályfőnöki kötelezettségek miatt.
Az optimista-pesszimista kifejezéseket meglepően jól tudták értelmezni, példákat sorolni.
A Tk. 80-82. oldalán lévő idézetek többségét kielemeztük, összesen 10-et!
A munkafüzet 31. oldalát kimásoltam nagyítva mindenkinek és az első állításpár közös megbeszélése után a többire mindenki maga írt példákat önálló munkában, amit aztán végigbeszéltünk. Lelkesen versengve mondták a saját verziójukat. (A képeken az önálló munka látszik)
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
Az októberi hónap témája ,,Az optimizmus gyakorlása” volt. E téma keretén belül megbeszéltük az optimizmus szó jelentését. Példákat mondtak a derűlátással kapcsolatban.
A természetben lehulló termésekből, gesztenyéből, makkból, csipkebogyóból illesztés, ragasztás technikával elkészítették Gesztenye Úrfit. Ezt követően elénekelték az általuk már jól ismert Weöres Sándor ,,Gesztenye Úrfi” c. megzenésített versét.
Az elkészült alkotásokat felhasználva a gyerekek kitaláltak egy történetet, aminek a ,,Gesztenye Úrfi kalandos útja” címet adták. Az általuk kitalált történetben Gesztenye Úrfi kalandos útját mesélték el. Vándorlása során akadályokon kellett keresztül mennie.
A gonosz Szél Varázsló akadályokat gördített Gesztenye Úrfi útjába. A Napraforgó és családja számára szét kellett válogatnia az őszi termések magjait. Makk Marcinak is kellett segítenie, őszi termésekből téglákat, ablakokat kellett építenie.
A ,,Gesztenye- dió” elnevezésű társasjáték során legyőzte a gonosz Szél Varázslót.
A nap végén jöhetett a jól megérdemelt jutalom. Sült tököt ehetett a ,,Bogyó és Babóca” csoport óvodásaival. A megérdemelt finom falatok után kezdődhetett a mulatság. Falevelekkel táncoltak Gryllus Vilmos ,,Őszi falevél” c. dalára.
Gesztenye Úrfi kitartásának, optimizmusának köszönhetően sikerült legyőznie a gonosz Szél Varázslót.
A ,,Zárókör” keretén belül Bagdi Bellának ,,Pozitív gyerek vagyok” című dalára felszabadultan táncoltak.
E téma keretén belül nagyon élvezetes és vidám perceket éltünk át.
Nagykárolyi 1-es számú napköziotthon
Az októberi hónap témája ,,Az optimizmus gyakorlása” volt. E téma keretén belül megbeszéltük az optimizmus szó jelentését. Példákat mondtak a derűlátással kapcsolatban.
A természetben lehulló termésekből, gesztenyéből, makkból, csipkebogyóból illesztés, ragasztás technikával elkészítették Gesztenye Úrfit. Ezt követően elénekelték az általuk már jól ismert Weöres Sándor ,,Gesztenye Úrfi” c. megzenésített versét.
Az elkészült alkotásokat felhasználva a gyerekek kitaláltak egy történetet, aminek a ,,Gesztenye Úrfi kalandos útja” címet adták. Az általuk kitalált történetben Gesztenye Úrfi kalandos útját mesélték el. Vándorlása során akadályokon kellett keresztül mennie.
A gonosz Szél Varázsló akadályokat gördített Gesztenye Úrfi útjába. A Napraforgó és családja számára szét kellett válogatnia az őszi termések magjait. Makk Marcinak is kellett segítenie, őszi termésekből téglákat, ablakokat kellett építenie.
A ,,Gesztenye- dió” elnevezésű társasjáték során legyőzte a gonosz Szél Varázslót.
A nap végén jöhetett a jól megérdemelt jutalom. Sült tököt ehetett a ,,Bogyó és Babóca” csoport óvodásaival. A megérdemelt finom falatok után kezdődhetett a mulatság. Falevelekkel táncoltak Gryllus Vilmos ,,Őszi falevél” c. dalára.
Gesztenye Úrfi kitartásának, optimizmusának köszönhetően sikerült legyőznie a gonosz Szél Varázslót.
A ,,Zárókör” keretén belül Bagdi Bellának ,,Pozitív gyerek vagyok” című dalára felszabadultan táncoltak.
E téma keretén belül nagyon élvezetes és vidám perceket éltünk át.
Gödöllői Petőfi Sándor Általános Iskola
A foglalkozás elején két Galga menti „szüretis” dalra táncoltak. Választottunk bírót, bírónét, kocsmárost és kocsmárosnét, ahogyan az régen is szokás volt.
Ez után következett a rímjáték, amiben jó érzést, vidámságot kifejező szavakat kellett mondaniuk úgy, hogy hozzá kellett kapcsolniuk egy bármilyen rímelő másikat.
A következő feladatban az előzetesen gyűjtött vidám képeket csoportmunkában válogatták ki, megbeszélve, egyeztetve egymással, hogy melyiket miért szeretnék felragasztani. Képeiknek az alábbi címeket adták:
-Vidámság
-Szeretet és boldogság
– Mosolyka
– Közösség
Bella dala szólt miközben járkálniuk kellett a teremben, s mikor a zene elnémult meg kellett ölelniük egymást. Először a hozzá legközelebb állót, majd a kettővel távolabb állót, aztán azt, akit még nem ölelt meg, s utoljára azt a három társát, akivel a legjobban szereti az idejét eltölteni. Végül táncolhattak szabadon.
A zárókörben megbeszéltük kinek melyik feladat tetszett a legjobban.