Az órát relaxációs gyakorlattal indítottuk (arcizom lazítás játékosan). A hónap dalát meghallgattuk, majd közösen énekeltük. Megbeszéltük az optimizmus szó jelentését. Megfejtettük a rejtvényt. Meghallgatták a mesét ( A szomorú királykisasszony), kerestünk lehetőségeket, hogyan lehetne megvigasztalni. Elkészítettük a varázstükröt, amibe belerajzolták a saját optimista tükörképüket. Az órát egy képzeletbeli meditációs utazással zártuk le, melyben egy vidám, biztonságos helyre utaztak.
Az optimizmus gyakorlása
Az órát relaxációs gyakorlattal indítottuk (arcizom lazítás játékosan). A hónap dalát meghallgattuk, majd közösen énekeltük. Megbeszéltük az optimizmus szó jelentését. Megfejtettük a rejtvényt. Meghallgatták a mesét ( A szomorú királykisasszony), kerestünk lehetőségeket, hogyan lehetne megvigasztalni. Elkészítettük a varázstükröt, amibe belerajzolták a saját optimista tükörképüket. Az órát egy képzeletbeli meditációs utazással zártuk le, melyben egy vidám, biztonságos helyre utaztak.
Az őszi témakört egy kellemesen eltöltött sétával kezdtük az erdőben, közösen gyűjtögetve a terményeket és a közös élményeket. A szőnyegi játékot gazdagítottuk gyermek méretű fákkal, melynek a törzsét és a faleveleket együtt díszítettük. Díszítés közben beszélgettünk arról, hogy ezt a fát értékeink fájának nevezzük el, és hogy mik is lehetnek azok az értékek.
A Tódi Törpe varázsszemüvege című mesét meséltem el a gyerekeknek, közben többször elmondtuk és mutattuk a varázslatos mondókát, amely arról szól, ha felvesszük a szemüveget mindent csodásabbnak látunk. Majd arra a kérdésemre, hogy ki szeretne készíteni ilyen varázsszemüveget, mindenki örömmel kezdett a munkába. Ceruzával színezték ki majd flittereket ragaszthattak rá a szemüvegekre. Amikor mindenki elkészült leültünk a szőnyegre, kezükbe vették az általuk készített falevelet, felvették a varázsszemüvegeket és elmondták magukról, hogy ki miben ügyes, miben a legjobb. Akinek nem jutott eszébe, annak a többiek segítettek. Végül mindenkinek a falevele felkerült a közös fára. A délelőtt végén pedig drámajáték segítségével kirándultunk ebben a csodás értékekkel teli erdőben, amely közben elmondták a gyerekek milyen szép dolgokat látnak. Végül elénekeltük, eltáncoltuk a Ha boldog vagy… kezdetű dalt. Még azok a gyerekek is mosolyogtak a szemüvegben, akik nehezebben mutatják ki az érzelmeiket, és nem volt olyan aki a dal közben ne ölelte volna meg mellette álló társát.
Délután mindenki hazavihette a szemüvegét, és az egyik kisfiú így mesélt édesanyjának a délelőttről: „Képzeld anya ez egy varázsszemüveg felpróbálod? Ha majd rossz kedved lesz kölcsönadom neked, hogy mindent szépnek láss!” Nekem azon a napon ez volt a legnagyobb ajándék.
Az óra folyamán megismerkedtünk az optimizmus fogalmával. A gyerekek megfogalmazták a legoptimistább jövőbeli vágyaikat, céljaikat. Közben egy plakátot készítettek.
Az optimista csoport
A foglalkozást a „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával, ráhangolódtunk a témára. Közben törpe és óriás járással bejártuk a csoportszobát. A mozgásos játékból kezdeményeztem a Bezzeg Andrea: Tódi törpe Szebben látó mondókája című vers meghallgatását. Ennek kapcsán beszélgetést kezdeményeztem a pozitív életszemléletről, az optimista gondolkodásmódról, majd elkészítettük a varázsszemüvegeket, melyeket azonnal kipróbáltuk. Elmondtuk, hogy hogyan tudjuk mindennek a jó oldalát meglátni, illetve hogyan tudjuk jóra fordítani a történetet. A hónap során, többször elővettük a „varázsszemüveget”, amit az adott helyzetekben, többek között a gyermekek bátorítására, ösztönzésére használtunk.
Az optimista csoport
A foglalkozást a „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával, ráhangolódtunk a témára. Közben törpe és óriás járással bejártuk a csoportszobát. A mozgásos játékból kezdeményeztem a Bezzeg Andrea: Tódi törpe Szebben látó mondókája című vers meghallgatását. Ennek kapcsán beszélgetést kezdeményeztem a pozitív életszemléletről, az optimista gondolkodásmódról, majd elkészítettük a varázsszemüvegeket, melyeket azonnal kipróbáltuk. Elmondtuk, hogy hogyan tudjuk mindennek a jó oldalát meglátni, illetve hogyan tudjuk jóra fordítani a történetet. A hónap során, többször elővettük a „varázsszemüveget”, amit az adott helyzetekben, többek között a gyermekek bátorítására, ösztönzésére használtunk.
Az optimista csoport
A foglalkozást a „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával, ráhangolódtunk a témára. Közben törpe és óriás járással bejártuk a csoportszobát. A mozgásos játékból kezdeményeztem a Bezzeg Andrea: Tódi törpe Szebben látó mondókája című vers meghallgatását. Ennek kapcsán beszélgetést kezdeményeztem a pozitív életszemléletről, az optimista gondolkodásmódról, majd elkészítettük a varázsszemüvegeket, melyeket azonnal kipróbáltuk. Elmondtuk, hogy hogyan tudjuk mindennek a jó oldalát meglátni, illetve hogyan tudjuk jóra fordítani a történetet. A hónap során, többször elővettük a „varázsszemüveget”, amit az adott helyzetekben, többek között a gyermekek bátorítására, ösztönzésére használtunk.
Az optimista csoport
A foglalkozást a „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával, ráhangolódtunk a témára. Közben törpe és óriás járással bejártuk a csoportszobát. A mozgásos játékból kezdeményeztem a Bezzeg Andrea: Tódi törpe Szebben látó mondókája című vers meghallgatását. Ennek kapcsán beszélgetést kezdeményeztem a pozitív életszemléletről, az optimista gondolkodásmódról, majd elkészítettük a varázsszemüvegeket, melyeket azonnal kipróbáltuk. Elmondtuk, hogy hogyan tudjuk mindennek a jó oldalát meglátni, illetve hogyan tudjuk jóra fordítani a történetet. A hónap során, többször elővettük a „varázsszemüveget”, amit az adott helyzetekben, többek között a gyermekek bátorítására, ösztönzésére használtunk.
Az optimista csoport
A foglalkozást a „Hervad a virágom, éled a virágom…” relaxációs gyakorlattal indítottuk, majd Bagdi Bella: Pozitív gyerek vagyok című dalával, ráhangolódtunk a témára. Közben törpe és óriás járással bejártuk a csoportszobát. A mozgásos játékból kezdeményeztem a Bezzeg Andrea: Tódi törpe Szebben látó mondókája című vers meghallgatását. Ennek kapcsán beszélgetést kezdeményeztem a pozitív életszemléletről, az optimista gondolkodásmódról, majd elkészítettük a varázsszemüvegeket, melyeket azonnal kipróbáltuk. Elmondtuk, hogy hogyan tudjuk mindennek a jó oldalát meglátni, illetve hogyan tudjuk jóra fordítani a történetet. A hónap során, többször elővettük a „varázsszemüveget”, amit az adott helyzetekben, többek között a gyermekek bátorítására, ösztönzésére használtunk.