A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
Az optimizmus gyakorlása
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
A gyerekekkel először beszélgettünk arról, mit is jelent az optimista kifejezés. Kire szokták ezt mondani? Miben segít nekünk az, ha valamit optimistán látunk?
Ezt követően a mesebeli kis szűcs történetet dolgoztuk fel. Mivel nehéz volt beszélni a jó dolgokról, mert nehézséget jelentett szavakkal megfogalmazni, abban egyeztünk meg, hogy inkább lerajzoljuk. Így készültek el az optimista szemüvegek.
Köröstarcsai Arany Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola
Nagy örömmel kezdtük ezt a témát is. Az optimizmus fogalmának, jelentésének megbeszélése után az időgép elképzelése és lerajzolása megmozgatta a gyerekek képzeletét. Az időgépbe beülve a múltba és a jövőbe is utaztunk, ahol a gyerekek a vágyaikat fejezték ki. Ez után elindultunk az őszi erdőben, ahol az optimista sünökkel találkoztunk. Beszélgetés közben el is készítettük azokat.
Ismét egy tartalmas beszélgetéssel indult a napunk – mikor vagyunk szomorúak, mi tesz minket boldoggá. Mivel október 15 az ölelés világnapja, ezért beleszőttem a téma feldolgozásába ezt a pozitivitást sugárzó mozdulatot.
„Mit szólnál egy öleléshez,
jól esne az te neked?
Bele lenne csomagolva
barátság és szeretet.
Az ölelés azért csodás:
szívünk, lelkünk benne van.
Nem is értem, miért félnek
kipróbálni annyian?” (Aranyosi Ervin: Baráti ölelés)
A gyermekek önállóan elmondták nemrég átélt pozitív és negatív érzéseiket – csodálattal hallgattam, hogy a többségnek már nem a tárgyak hozzák az örömöt, hanem egy érintés (pl. ölelés), egy élmény (kirándulás) és ami elszomorítja őket az sem tárgy birtoklásához köthető, hanem egy veszekedés a családban vagy egy betegség … azt is megfogalmazták, hogy az ölelés jó érzés, utána elfelejtik a bánatot, utána már nem szomorkodnak – ez bizonyítéka annak hogy a Boldogságórának van létjogosultsága már óvodás korban is, hiszen ez a harmadik nevelési évünk eleje mikor nemcsak havonta 1 alkalommal, hanem a mindennapi életünket áthatja a 10 téma, mely idővel beépül a magánéletükbe, hétköznapjukba.
Ma megtartottuk a tanév második Boldogságóráját. A hónap dalával kezdtünk ráhangolódásként. Majd beszélgettünk. Megismertük a Szomorú királykisasszony történetét is, mely nagyon elnyerte a gyerekek tetszését. Megbeszéltük a mesét, majd elképzeltük milyen lehet a Jobb Veled a Világ bolygója. Ehhez szemüveget készítettek a gyerekek, aminek lencséjében láthatjuk, hogy Ők mit terveznének arra a bolygóra, amitől mindig vidámak, pozitívak, optimisták lennének.
Papi Kölcsey Ferenc Általános Iskola Aranyosapáti Tagiskolája
Világ Gyalogló Nap: Túrázás, kihívás, játék, boldogság…
A hónap témáját, az optimizmust a 2/B csoportban is feldolgoztuk. A definíció átbeszélése után mindenki beszélt valamiről, ami optimizmussal, derűlátással, a jövőbe való hitről szólt.
Idézeteket gyűjtöttek amelyek a sikerről, reményről, vidámságról, boldogságról szóltak.
Nagyon jó hangulatú foglalkozásunk volt!
Az óra első felében arról kérdeztem a gyerekeket, hogy ki hogy érzi magát, mi teszi őket boldoggá. Majd az optimizmus fogalmáról beszélgettünk. Ezután a gyerekek optimista pólót készítettek papírból, melynek során sok szép színes, vidám póló született. Ezekkel az alkotásokkal díszítettük a faliújságunkat.