Először a gyerekekkel az optimizmus fogalmát beszéltük meg majd ellentétbe állítottuk a pesszimista gondolkodásmóddal. Azért, hogy mindenki pontosan értse játszottunk egy kicsit. Ugyan arról a dologról fogalmaztak meg a gyerekek pozitív és negatív gondolatokat, majd megállapítottuk, hogy optimistának lenni sokkal jobb, hisz derűsebben látják a világot. Ezek után elkészítettük a mi kis optimista szemüvegünket, és valóban, működött, mindenki vidáman, mosolygósan folytatta a napot.
Az optimizmus gyakorlása
Az októberi hónapot megkezdve, meghallgattuk a „Pozitív gerek vagyok” című dalt, a gyerekek, többszöri hallgatás után már önállóan is tudták eneleklni. Ebben a hónapban betekintettünk az Agymanók című animációs mesébe, ahol a fő érzelmekre voltunk kiélezve, ezután megbeszéltük az érzelmeket. Végül pedig lerajzoltuk magunkat, hogy hogyan is látjuk magunkat a tükörben.
Az októberi hónapot megkezdve, meghallgattuk a „Pozitív gerek vagyok” című dalt, a gyerekek, többszöri hallgatás után már önállóan is tudták eneleklni. Ebben a hónapban betekintettünk az Agymanók című animációs mesébe, ahol a fő érzelmekre voltunk kiélezve, ezután megbeszéltük az érzelmeket. Végül pedig lerajzoltuk magunkat, hogy hogyan is látjuk magunkat a tükörben.
Az októberi hónapot megkezdve, meghallgattuk a „Pozitív gerek vagyok” című dalt, a gyerekek, többszöri hallgatás után már önállóan is tudták eneleklni. Ebben a hónapban betekintettünk az Agymanók című animációs mesébe, ahol a fő érzelmekre voltunk kiélezve, ezután megbeszéltük az érzelmeket. Végül pedig lerajzoltuk magunkat, hogy hogyan is látjuk magunkat a tükörben.
Bárczi Gusztáv Ált. Isk., Szakiskola , Készségfejlesztő Iskola és EGYMI
A „Pozitív gyerek vagyok” dal nagyon megmozgatta a gyerekeket, a vidámság megmaradt az óra végéig.
Visontai Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Az osztály 15 fiúból áll, nincs egy lány sem, amiatt sok konfliktus, probléma merül fel nap, mint nap.
A boldogságprogram havi feladatai útmutató a jó úton, amin haladni kell. A sok kiválasztott vidám képhez egy olyan címet kellett választaniuk, ami a pozitív értékekhez egy mottó is lehetne: „Legyél mindig jó!” és „Bennünk van egy szebb világ !” Megígérték, igyekezni fognak betartani, a faliújságra is kitettük, hogy mindig szem előtt legyen és ne felejtsék el.
Zajzoni Rab István középiskola
Ezt a tevékenységet nagyon szerették a gyerekek. Először nem igazán értették az optimizmus fogalmát, de hamar belejöttek. Megértés után példázni is tudtak ügyesen.
Mindenben a jót keressük, mindenben a szépet látjuk! Ezt gyakoroltuk ebben a hónapban! 🙂
Az első osztályos gyerekek olyan képeket kerestek, amelyek számukra jót jelent, felemelő. Nagyon szerteágazó dolgok okoznak nekik boldogságot, hiszen nem vagyunk egyformák. Ehhez plakátot készítettek, vágtak, ragasztottak, és így foglalták össze optimista életszemléletüket.
A foglalkozást az optimista-pesszimista szavak magyarázatával kezdtük. Mondatokat csoportosítottunk a táblán a két szóhoz. Megbeszéltük, hogy milyen jótékony hatásai vannak az optimizmusnak. Ez után három szmájlihoz álltak be a gyerekek, attól függően, hogy ki mennyire érzi magát optimistának. Elmondták, hogy miért oda álltak és egymásnak tanácsokat is adtak.
Megnéztük az „Áthangoló” című kisfilmet (Okosdoboz/Videók/Lelki egészség/Áthangoló – Letöltés ideje: 2022. október 2.). A gyerekek olyan motívumokat rajzoltak, amelyek kifejezik, hogy ők miben jók. Pl. labda, hangjegy stb. Ez után karikatúrákat készítettünk egymásról, majd pedig két csoportban optimista montázs készült. Minka közben a hónap dalát hallgattuk.