Optimista vagyok!
Az optimizmus gyakorlása
Az órát beszélgetéssel kezdtük, tisztáztuk, mi is az az optimizmus, milyen az optimista ember. Aztánkipróbáltuk az Ördög – angyal c. játékot. Húztak egy kérdést és egyikük a pozitív oldalra próbálta meggyőzni a társát, míg én a negatív irányba biztattam a döntést. Nagyon élvezték, ahogy ráéreztek az ízére, hogy mennyire jól lehet optimstaként is érvelni, nem csak a negatív oldalt látva.
Utána felrajzoltam a táblára egy kezet, „A lehető legjobb énem” címmel, amibe felírtuk milyen témák mentén kell kitölteniük a saját kezüket.
Végül a táblára írt mondatokat próbáltuk pozitívan befejezni, úgy hogy mindenki kipróbálhassa benne magát.
2022. október Konyári Óvoda és Bölcsőde KATICA csoport
Boldogságóra – OPTIMIZMUS GYAKORLÁSA
A téma keretében az optimizmus szó jelentését igyekeztünk gyermeki szintre „emelni”! Fontos volt hangsúlyoznunk, hogy lássuk meg mindenben, mindenkiben a jót, a szépet, higgyünk abban, hogy minden jó irányba megy, minden sikerülni fog. Hiszen nem rossz gyerek az, aki néha eleven, aki néha ellenkezik velünk. Inkább próbáljuk meg minden helyzetben kihozni a gyerekekből a legjobbat, hangsúlyozzuk jó tulajdonságaikat, ügyességüket. Ha van olyan, ami nem sikerül, próbáljuk meg újra és újra, bízva abban, hogy egyszer – biztosan – sikerülni fog.
A téma feldolgozásaként ízletes gesztenyegolyókat készítettünk. Mindenki formázhatta a kekszes-gesztenyés masszát, és lám-lám mindenkinek szép formás „golyócskája” készült, mindenki bízott magában, hogy meg tudja csinálni, hogy neki is sikerülni fog. Biztattuk, dicsértük, segítettük egymást a tevékenység során. Közben arról is beszélgettünk, hogy a közelgő versmondó napon mindenki bátran és ügyesen el tudja majd szavalni a „saját” versét!
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A gyerekek olyan képeket gyűjtöttek, ahol mosolyogtak az emberek. Sorba rendezték őket, hogy ki a legboldogabb. Elmondták azt is, hogy mit gondolnak, mitől van mosoly az arcukon.