Az optimizmus kapcsán megbeszéltük az optimista tippeket. A diákok nagyon jó ötleteket adtak. 🙂
Feladatként a szituációkat dolgoztuk fel csoportokban. Különféle következményeket találtak ki és ezek közül a legkedvesebbet választották.
(Lehetőleg feladat)
Az optimizmus gyakorlása
Az optimista gondolkodásra figyelés egyik lehetősége ezen az órán hatványozottan adott volt. A pozitív életszemlélet átsegít minket a nehézségeken, az akadályokon. Megtanultuk kerülni a panaszkodást, kerestük mindennek a jó oldalát.
Az órát „A lakatlan sziget” című történet elolvasásával kezdtük. Majd a történet tanúságaként elemeztük optimista és pesszimista szemüveggel. Rávezettem őket kérdésekkel, hogy melyik szemüvegen keresztül boldogabb az ember. Majd a gyakorlatból is felhoztunk példákat a élethelyzetekre, amiket így is és úgy is lehet vizsgálni, megélni. Külön öröm számomra, hogy megértették miért jó optimistának lenni.
Óra feladatként elkészített mindenki egy Optimista sünt, melyre ráírhatták nekik mit jelent az optimizmus.
Az októberi téma, az optimizmus feldolgozásának zárófoglalkozásán a Katica és a Micimackó csoport középső- és nagycsoportosai közösen vettek részt.
Egymás köszöntését követően beszélgetéssel kezdtük: volt a mai napodban olyan dolog, aminek nem örültél?
Majd felvettük a „varázsszemüveget” és próbáltuk közösen megtalálni ezekben az élethelyzetekben, szituációkban a „jó oldalukat”.
Ezután elmeséltem a gyermekeknek Tódi törpe és a varázsszemüveg történetét. Együtt ismételtük Sün Artúrral a mondókát, majd mi is gyakoroltuk, hogyan kell használni a képzeletbeli varázsszemüvegünket.
Mindenben kerestük a jót, többek között egymásban a jó tulajdonságokat.
Végül megrajzoltuk és kiszíneztük az optimizmust jelképező mosolygó arcot, melyet piros szívecskére ragasztva elhelyeztünk a Boldog-vár körül.
Énekkel, zenehallgatással zártuk a foglalkozást Bagdi Bella dalaival.
Marcali Noszlopy Gáspár Általános és Alapfokú Művészeti Iskola
A foglalkozást az optimista dal meghallgatásával kezdtük, ezután a gyerekek megismerkedtek a ” Mesebeli kis szűcs” történetével. Lelkesen rajzolták, színezték a varázsládikót és Panasz erdő állatait. Végezetül minden tanuló elkészítette a saját optimista szemüvegét, és immár optimistán figyelték a körülöttük levő világot a szemüvegükön keresztül.
Szentendrei Barcsay Jenő Általános Iskola
Október végére időzítettem a Vidám gondolatok ruhatár elkészítését.
Nagyon jó ötletek készültek, a Legényektől döntően focista-szerelés…de tudom, hogy Ők tényleg ebben kezdhetnék legvidámabban a napjukat, s még a kutyagumiba lépés sem lenne akkora gond. 🙂
A Leányok csillogó szettjei megszokott, mégis öröm, mert mindenki 1-1 különleges vonást tett bele.
Sajnos a fotózást elfelejtettem a kész munkákról, de legalább végre haza is vihettek alkotást, szinte mindig először dekoráció a sok munka. 🙂
Az optimizmus gyakorlása
A második hónap témájára, az optimizmus gyakorlására a „Napimádás” relaxációs gyakorlattal hangolódtunk rá, majd meghallgattuk a Pozitív gyerek vagyok című dalt. A téma bevezetéseként Szomorú Szilárd és Boldog Blanka játékot játszottunk, ahol mindenkit sikerült megnevettetni.
A szomorú királykisasszony történetével ismertettem meg a tanulóimat, melyről utána kérdések segítségével beszélgettünk. Lerajzolta mindenki az optimista tükörképét és a varázsgömbbe, pedig azt, amire vágyik. A munkafüzet feladataként kiszínezték a tanulók azokat a rajzokat, amire már képesek és elkészítettük közösen az értékeink fáját. Az órát a Pozitív gyerek vagyok című dal meghallgatásával zártuk.
Nőtincsi Vár-Lak Óvoda és Bölcsőde
Optimizmus az óvodánkban
A 2. Boldogságóránkat a gyermekek már nagyon várták. Téma az optimizmus gyakorlása volt. Bagdy Emőke relaxációs gyakorlatait csináltunk. Majd Bagdi Bella optimizmushoz kapcsolódó számára táncoltunk. Ezt a táncot nagyon élvezték.
Megbeszéltük, hogy mi az optimizmus jele, lényege majd példákat is mondtunk rá. Ezek után elbáboztam a beteg kisfiú és kislány történetét. A történet alapján a gyermekek jobban megértették az optimizmus lényegét. Varázscsákot készítettünk, amit ha a fejükre rátettek mindenki megláthatta a magában rejlő jó tulajdonságokat, amit másoknak elmondhatott.
Majd elkészítettük az optimzmusunk tablóját. A gyermekek papír kislányt és kisfiút kaptak, amit kiszíneztek, kivágtak és felragasztották egy kartonra, ezzel jelképeztük azt, hogy ők is optimistán szeretnék látni a világot.
A gyermekek nagyon ügyesen összedolgoztak és a végén egy gyönyörű tablót készítettek.
Az optimizmus témáját a tükörjátékkal vezettem be a gyerekeknek. Mindenki kapott egy kis tükröt, majd elmondták mit szeretnek magukban. Ha valaki elakadt a többiek segítettek neki felismerni a benne szerethetőt. Majd a Tódi törpe varázs szemüvege című mesével merültünk el az optimista gondolkodásmód rejtelmeiben. A mese hatásán felbuzdulva minden kisgyermek elkészítette a saját optimista szemüvegét, melyet rögtön fel is próbáltak.